Hvor "realtime" er Premiere pro?

En tråd i 'Programvare' startet av Ekksplotsjon Bang Studios, 28 Sep 2006.

1. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Lurte på om noen kune hjelpe meg, me det som jeg lurte på:

¨¨^fra adobe.com:

Real-time playback
    Play multiple video channels at full resolution and with titles, transitions, effects, and color correction, without rendering or additional hardware. Number of channels may vary based on system performance.

så til mit sørsmål: om deres erfaringer me programme: kor mye, kan vises realtime og funnke det i prakksis! har no v6.5 som ogå har reiltime redigering (i DV) og det funkere jo ikje i prakksis?

spør fordi jeg vurdere og kvite meg me mit kort - Pro One RTDV- der fakktisk viser alt i realtime uten rendring - med ful opp løsning. men hva er vittsen med det redigerings-korte, dersom Premiered pro klare alt uten dedikeret hardware? da trenge eg jo i såfal kun OHCI konnpatibelt firewire kort....

hva er deres erfaringe me Pro og realtime?

2. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kan mye Med Premiere Pro Men eg forstår ikkje en DRITT om hva du snakker om :roll:

3. fukas

fukas Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Vel, Premiere 6.5 er vel ikke så bra på dette som Pro 1.5 er. Versjon 6.5 bruker en dårligere programmering (gammelt program), men den burde klare det hvis du har en nyere maskin. I sitatet ditt står det at den ikke nødvendigvis støtter realtime preview for flere tracks, det er vel dette du oppdager.

En tittel i track 2 over video i track 1, burde den vel greie å vise. Du har vel stilt playback-kvaliteten til High?

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    You gotta try... again obviously

"... may vary based on system performance"

Realtime blir deretter. Slenger jeg på et Trapcode filter, eller et MagicBullet filter så er jeg nede i 3-4 frames. Det hakker og slenger seg igjennom filmen som om det var filmet med webcam. Premiere Pro klarer det definitivt ikke. Seff, alt som følgerm med Premiere takler den noenlunde fint. Sliter litt med den nye Color Correction, gjør jeg for mye der må jeg rendre. Men nå er jeg en tålmodig mann. Da jeg begynte med Premiere (6.0?, 5.5?) på min gamle PC, tok det 4 timer å rendre 4 minutter med et enkelt svart-hvitt filter. En gang rendret PCen i 3 dager... glad jeg hadde en jobb med mye overtid!

Jeg vil karakterisere Premiere som et mellomledds-redigeringsprogram. Det er ikke for dyrt, enkelt å få tak på piratkopi, får jobben gjort og det funker til amatørfilmer. Skal man begynne med et overseriøst HD prosjekt, trenger man gjerne en egen hardware til å ta seg av rendringen. De beste løsninger kommer med egne redigeringsprorgammer!

Selv om Premiere Pro klarer realtime bedre enn 6.5, så vil det, så lenge det er støtte for det, være aktuelt med et eget kort for å hjelpe til med realtime-visning og rendring.

5. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Til deg "Ekksplotsjon"
    Hvor kommer du egentlig fra?

6. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Pinnacle PRO RTDV er det ingenting i veien med. Men programvaren derimot, er vel ikke helt top notch - dvs. Premiere 6.0-6.5

Når det nevnes at Premiere Pro kan gjøre ting i real-time, er det selvfølgelig snakk om ting som er "straight from the box". Trapcode-filtrene er da særs tunge også - det gjelder i After Effects as well.

Men enkle ting som overgangseffektene som følger med vet jeg går realtime, er bare å spille av på vanlig måte det - er vel bare når man skal eksportere til tape/videofil at man bør rendre så man får i best mulig kvalitet. Dvs, jeg vil tro at du i praksis bare klipper i preview-kvalitet e.l. før du rendrer.

7. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

jA DU har rett i de med soft waren, først og fremest driverne. JEG vil tro at, når Windoews Vista komer, er det korte historie. har hatt mye progblemer med det, og det, er veldi ømfintlig hvad gjelde instlasjon av andre vidio codecs osv, da krøler det seg fort opp.

høres ikje lovene ut det dere sier om Premiere Pro.

8. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tror ikke Windows Vista gjør noe med dette i seg selv - da bør du vente til Adobe sier at programvaren er 100% støttet i Windows Vista.

Prøvde Windows Vista RC1 i går kveld - det var helt ubrukelig. Fikk ikke logget inn på noe forum, nettbank eller e-post. Men det gikk fint an å surfe. MSN ville ikke la meg logge på, Photoshop ville ikke fungere selv om jeg emulerte Windows XP/2000...

Vent til det er kommet en SP1 eller tusen oppdateringer før du vurderer Vista i allefall.

9. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

men video redigerisg korte mit Pinnacle Pro-One RTDV- har ingenting me adobe og gjøre. det komer garantert ikke oppdaterte drivere dtil det hær. me minre Avid, som kjøppte op Pinackle Sys., har en helt anne policy på driver-oppdatering, enn det som pinnacle sys har hat frem til nu.

har hørt at adobeprogramer sliter i vista, afra folk som har beta versjon
    af det.

10. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Win 2k/Xp er fremdeles det som gjelder for maskiner til redigering og kommer nok til å være det i flere år framover. If it ain' broke don't fix it er det noe som heter og det gjelder i aller høyeste grad videoredigering.

At folk sliter med software i Vista er ikke veldig rart med tanke på hvilket stadie den er på. Må nok vente til minst SP1 før man går over fra Xp til Vista.

11. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ser ut som han kommer fra Danmark og han snakker jo Dansk Norsk :p

12. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Så påstanen fra Adobe pro om at programe kjøre alt i realtime er altså verdiløs? mede minder mann har en super duper power machine`?

13. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Både ja og nei, er maskinen som avgjør hvor mye RT du får, hvor mange spor osv du kan ha spille av uten å rendre/lagging.
    Jo kraftigere pc, jo flere spor og bedre kvalitet kan du spille av RT...

14. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

men har det nogle å si, vhilket skermkårt man anvende? f.eks så har jo after fx open GL støte hås bla kårt der har open GL 2 support.

skule tro et kæmpekanon great GPU håver i lan lett en to-tre spile filme i real time hihi

15. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det har omtrent ingenting å si hvilket skjermkort du bruker i vs. Premiere Pro.

I Avid Liquid f.eks. har det en større rolle, da mesteparten av effekter og sånt prosesseres via GPU.

16. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er der ingen redigerigs løsninger der selges med samen med bundlet med Premiere Lengre? allt av pinacle har jfo gåt ovar til de som før'n heite Liquid Edition. tænker da, først å frimst åp consumer products. undar 8,000 kr, de vere seg SD eler HD.

må b.n.o. vært lit ca. av et svært hull å tete ijenn for adobe, - de tapet i de nichemarkede der.

17. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Liquid har jo en herlig sak av en BoB som kan ta analoge kilder, og gir deg realtime ut på monitor, samt at den spiser SD så vel som HD - da avhenger alt av hva slags hardware du har i maskina di.

Liquid elsker Intel, og gjerne dual core, så vidt jeg har forstått det. Et nokså greit skjermkort er heller ikke dumt å få med seg.

18. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

BoB (breakout box?) har jeg, å den ta analog signals oxo. og realtime output til månitor i full DV qualitert har eg oxo. probleme e at få det til og funkere skikkeli. og kårte tar oxo mega mye plats inni kabinette - de er nesten 40 cm langt!

det var no derfor, at jeg lurte på, om man nu var komet så langt på software bacerte løsninge, som udnytter potenciale i CPU, at man nu kunne begynde og glemme på ei hardware baceret redigerigs å rendering 's system. men ser altså ike slik ut . d fårløpi

GJELP. KEEP OUT . RÆNDRING PÅGÅR!!!!

19. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Igjen.. Liquid.. :roll: I allefall om du fortsatt vil sitte på Windows-PC.
    Liquid har både en softwareløsning og hardware-løsning. Software-programvaren koster omkring ca. 4000,- tror jeg. Og for oppgradering fra Premiere/Studio koster den rundt 1500,-

Les mer hos Avid.

20. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

1500,- for både software og hardeware?

Del denne siden