Hvordan bli blåst bakover av bombe??

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av NanoxD, 26 Apr 2012.

1. NanoxD

NanoxD Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg og en venn har laget 1 "langfilm" på 41 min, i sommer skal vi lage en 2'er, og da lurer jeg på hvordan man blir blåst bakover av en claymore granatfelle eller noe lignende. At man blir blåst bakover av shockbølgen av granaten, veit det går med rep/tau og dra fyren bakover men er ikke så godt å lande på ei steinrøys, så jeg lurer på hvordan man kan gjøre det i After Effects cs5.5 uten greenscreen eller blå? jeg tenkte at jeg løper plutselig merker jeg en tråd ved benet og ser tilbake på kameraet feks og blir blåst mot kameraet eller om jeg filmer på siden av meg og filmer at jeg blir blåst bakover.

Lurer også på hvordan man kan lage en håndgranat prop/rekvisit med splint og det håndtaket som spretter av.?

admin kan gjerne flytt denne tråden hvis den er på feil plass.

2. NanoxD

NanoxD Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Hvordan bli blåst bakover av bombe??

Jeg trur dette er det dårligste filmforumet som finnes, det er jo ingen som svarer på noen av innleggene mine, her har det vært nesten 100 personer som har vært innom, men ingen svarer, og en anna post jeg har har 130 personer eller mer vært innom men fortsatt ingen som svarer, jeg som trudde dette var filmforum så man kunne spørre om filmting for amatører, men neida her får man ikke hjelpen som vi leser om.

3. Ottarw

Ottarw Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  4. Huxy

Huxy Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg har en dud-håndgranat du gjerne kan låne om du betaler frakt. Øvningsgranat uten noe som sier pang. Splint og håndtak spretter av fint og flott. Malt i rett grønnfarge er den også. :)

5. NanoxD

NanoxD Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takker for svar, trenger ikke granaten, jeg fant en rund treball på butikken og sparklet hølene, og fant noe som lignet på et granathåndtak, får ikke til at håndtaket detter av, men skal prøve å få fiksa det på en måte, men skal prøve å få kjøpt en øvningsgranat en dag men takker for tilbudet. ;)

Del denne siden