Hvordan er det med fokusering med dslr kamera ?

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av Torjus.R.Sonerud, 14 Des 2012.

1. Torjus.R.Sonerud

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, jeg skal kjøpe meg et nytt dslr kamera(Canon 60D), dette kan jeg også filme med og har også planer om og gjøre det, men det er en ting jeg lurer på. har jeg forstått det riktig at jeg må bruke manuell fokus? hvordan blir det da og fokusere fra forskjellige vinkler f.eks. ved filming av skating og da har man gjerne kamera i en stabilisator som [​IMG] dette hvor blir det da med fokusering ?

2. DovydasMiliauskas

DovydasMiliauskas Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Hvordan er det med fokusering med dslr kamera ?

Sidan du skal filme skatevideoar, så kjem du sikkert til å bruke ein fisheye, og det som er fint då, er at du slepp å fokusere stort mykje når du har ein vidvinkel. Og så lenge ein filmar om dagen så kan ein blende ned til 5.6-7.1, så fokus blir nok ikkje eit problem for skating. Det er verre om du skal gjere det når det er mørkt. Då må ein gjerne til med lyskastarar som ein kan finne på biltema, eller andre byggevare-foretningar. Men det stemmer det du seier, ein må fokusere manuellt. Blir litt vanskelig i byrjinga, men ein lærer ved å prøve seg fram :)

3. Torjus.R.Sonerud

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Okei, tusen takk for hjelpen :)

4. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Anbefaler en samyang 8mm til dette, og du kan helt fint kjøre blenderen på 3.5 uten problemer. Om du setter fokusen på ca 2m eller slikt så skal det meste som ikke er alt for nærme kamera være i fokus.

5. Torjus.R.Sonerud

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

takk for Tipset :) det objektivet skal vurderes.

Del denne siden