Hvordan få ting til og forsvinne?

En tråd i 'Tutorialer' startet av Nisse, 24 Okt 2006.

1. Nisse

Nisse Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Dette høres sikkert dumt ut for noen av dere, men hey, dere var like rookies med redigering som meg en gang også :)

Det jeg lurte på var: I pinnacle 9, hvordan får man noe til og forsvinne? for eks: noen sitter i sofaen,eller rundt et bord, også forsvinne den ene personen? eller omvendt, kommer frem?

Hadde vært veldig hjelpsomt hvis noen hadde orket og forklare meg dette :)

-Nisse-

2. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg kan ikke pinnacle 9 men:
    Hvis du filmer først sofaen med personene i, stopper filmen så går en vekk mens de andre går vekk får du et brukbart resultat, men ikke perfekt.

Jeg vet ikke om det går i pinnacle 9 men en annen metode kunne vært å.
    satt kameraet på stativ filmet først sofaen med folka og så sofaen uten den ene, så hadde du tatt klippet med alle på tidslinjen, over legger du klippet uten den ene personen, så cropper du slik at det bare er biten der personen satt som blir igjenn, så fader du denne inn over klippet der personen er.

3. Henriken

Henriken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sett kameraet på et stativ(evt et bord eller noe) og skru av autoinnstillingene på kameraet hvis du kan.
    Film fyren som sitter i sofaen.
    Be han om å gå fra sofaen mens du fortsatt filmer.
    Etterpå fjerner du den delen hvor han reiser seg og går bort.
    Du har nå et klipp med en fyr i en sofa og et med en tom sofa.
    Lag nå en fade(dissolve heter det vel?)mellom disse to klippene.
    Hvis kameraet ikke har flyttet på seg mens fyren i sofaen gikk funker det og fyren vil fade bort mens omgivelsene blir som de var. :)
    (dette er skrevet generelt og ikke for pinnacle 9, men jeg er 99% sikker på at det går i det programmet)

4. Nisse

Nisse Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Var noe sånn jeg tenkte meg det var jeg måtte gjøre ja :)
    Men nå veit jeg hvertfall at det er riktig :)
    Tusen takk for svar..

-Nisse-

5. Spike

Spike Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg bruker pinnacle selv, og da kan du gjøre som resten
    har sagt: Ta å film personene først deretter uten personer. PS det er lurt å bruke stativ.

Når du redigerer filmen kan du ta en "fader" i mellom de to klippene så ser det mer realistisk ut :wink:

6. Polarbear

Polarbear Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er vel også lurt hvis de andre i sofaen sitter helt stille, slik at det ikke blir et hopp i filmen, dette er like viktig som ha kameraet på stativ hvis jeg har forstått dette rett.

7. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei det er ikke nødvendig... Bare så lenge kameraet og omgivelsene står stille er det greit :wink: Folk kan jo F.eks forsvinne mens de danser eller hopper.
    Du kan F.eks filme BARE bakgrunnen, deretter filme at noen hopper, deretter klipper du litt og legger til en fade effekt, så ser det ut som personen faller fra himmelen :)

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Det han mente var vel at hvis det sitter tre personer i en sofa og bare en skal forsvinne, så må de to andre sitte jævlig stille for at det ikke skal merkes at det klippes.

9. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Åja da så :) Vel hvis han skal gjøre det så er det vel smart å bare ha EN person med i bildet da :lol:

10. Mestro

Mestro Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Dette var fint og hjelpsomt :)

11. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke om man cropper bildene.

12. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det Kenny Wang ville var å forklare Skogslarve hva Polarbear ville frem til. Men selv om man cropper er det viktig at man ikke beveger seg inn i hverandres soner, for da må man gjerne til med noe litt mer avansert enn cropping, feks framebyframe editing i Photoshop. Hmm, ser jeg har en del sånn i ep5... HAT!

Del denne siden