hvordan filme i et brylup? har du et tips?

En tråd i 'Tutorialer' startet av smagician, 24 Jan 2009.

1. smagician

smagician Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvordan filme i et brylup det er om 3 månder så hvis noen kan si hvor jeg burde stå.
    eller hva med lyden. jeg har et kamera som heter Jvc hd-5. [sub]se bilde.[/sub][​IMG]
    noen som kan poste noe. kansje du har filmet i bryllup kan du vise videon.
    jeg er nybegynner.

noen tips skal jeg stå på en hems jeg har 10x HD zoom
    eller foran i salen jeg har et stativ jeg kan bruke

lyd løsningen kan vere og kjøpe en trådløs mic på et stativ og sette det på bakken ved kanten av stolene.
    noe som har tips til mic eller stativ for mic som er på bakken.
    sry for skrive feil.

2. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: hvordan filme i et brylup? har du et tips?

Jeg filmet et bryllup i sommer, da brukte jeg to kamera. Mye enklere å få det til bra når du skal klippe, enn om du bruker bare et. 3 hadde kanskje vært det beste, 2 stasjonære og ett som du går rundt med. Det ene kameraet satte jeg på galleriet, det andre var handholdt der jeg satt på 2. rad (ingen foran meg). Til lyd brukte jeg en RØDE Videomic som jeg satte opp 3 meter unna det handholdte kameraet. Pga mye romklang i kirka ble det veldig dårlig lyd, internmikken fra galerikameraet ga bedre lyd. Jeg la også på musikk på deler av det i kirka. Det er mulig en nærmere plassering av mikrofonen hadde gitt et bedre resultat, slike ting bør du teste.

Du bør snakke med brudeparet hvor du får lov til å bevege deg under seansen, og om du i det hele tatt får bevege deg. Får du sette opp en mikrofon inni alterringen er jo det flott. Et kamera bak alterringen slik at du får ansiktene til paret er også fint. Ingenting av dette fikk jeg lov til, men det var jo deres produkt, så da fikk de ta konsekvensene av hvilke friheter jeg fikk.