Hvordan gråte?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av christer12, 19 Okt 2006.

1. christer12

christer12 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hvordan skal jeg få til at en skuespiller skal begynne og gråte? Det er jo ikke lett og gråte på komando da.
    Er det noe det går ann og ta i øynene så tårene renner? :cry:

2. tivoliboy

tivoliboy Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    du tar tigerbalsam uder øynene. bare ikke tar for mye for det er ganske sterke saker

3. Spike

Spike Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du kan F.eks få den personen som skal gråte til å tenke på noe trist:)

Det bruker å hjelpe når jeg lager film

4. christer12

christer12 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det er ikke så lett og tenke på noe trist da. Hva er det proffene gjør da??

5. Hope4all

Hope4all Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    LØK?

6. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Gå til opptiker og kjøp saltvannsoppløsning... brukes mot tør øyner... 3-4 dråper og "tårene" skal renne ned. Resten er skuespill.

7. Alex

Alex Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    si at mora hans er død.

8. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har hørt noen si at de kan begynne å gråte når de vil... Lurer på om det er mulig??

Det kan jo hende det går hvis man tenker på noe trist, og konsentrerer seg veldig :?:

9. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De gode skuespillere klarer å gråte. Det er ikke sånn at tårene renner ut, men de "arbeider" opp følelsene sine og tårene kommer seg på vei ut. De profesjonelle "husker" hvordan følelsene er, og arbeider med det hele tiden for å "bruke" det senere. Enhver skuespiller har sin metode.

På amatørnivå, må man oftest motivere eller gjøre noe. Å bruke dråpeteller på kinnet gjør ikke gråting så troverdig. Tigerbalsam er en dum ide. Personen skal gråte, ikke svi øynene sine at han ikke kan se noe. Du må også få ansiktet deres til å se trist ut. Man kan ikke ha følelsesløs ansikt mens tårene renner ut ;)

En del av regissørens oppgave er å motivere dem. Dersom man vil at skuespillere skal gjøre skikeklig godt jobb. Syns forresten at enhver som vil bli regisssør, bør ta skuespillerkurs for å forstå skuespillere og lettere samarbeide, for skuespillere er en viktig del av filmen. Når regissøren og skuespillere forstår hverandre, gjør det mye lettere å gjennomføre filmen. Samarbeid er oftest nøkkelen i filmprosjekt.

10. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan se troverdig ut uten tårer også. At skuespilleren gråter uten tårer er ikke så altfor ukjent i profesjonelle filmer og hvis skuespillet er bra så ser det ikke så dårlig ut heller.

11. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ta oå bruk tigerbalsam under øynene :wink:

12. Polarbear

Polarbear Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    er tårene så viktige, hvis man ikke har veldig closeup så ser man dem ikke uansett og mange holder hendene for annsiktet mens de gråter, mimikken og skuespillet er uansett det viktigste når det gjelder gråting på film

13. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ei venninne som kan begynne å gråte når ho vil. Kult å kunne ;)
    Ellers vil jeg si at tigerbalsam er en god ting. Men hvis det som sagt ikke er closeup, er det inget behov for tårer. Bare bra skuespill.
    Det er steike FÅ som klarer å få til den delen altså! Ser bare noen få som ser ekte ut, selv fra Hollywood. Så gråting på film er vel vanskelig.

14. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet at det går ann å skaffe noe man drypper i øynene, sånn at man begynner å gråte. Så det en gang på bonusdisk. Du kan jo kanskje kontakte noen sminkøere som jobber på et teater. Kankje de vet om noen produkter/metoder som får folk til å gråte.

15. niklnikm

niklnikm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    slik er det:

En kamerat av meg fikk spille inn en film arrangert av noen studenter fra hil, og da var det ikke tigerbalsam og slikt, nei, han måtte tenke på de tristeste han visste og bli småslappet av regissøren, men fikk sin hevn etterpå. hehe.

tigerbalsam er tull, når det kommer til tårer og slikt må det være ekte. Jeg har en kamerat som gråter på kommando. han bruker god tid, og det ser realistisk ut.

hemmeligheten er å tenke kjempetrist og få litt "motivasjon" og "slapping" fra venner/crew som nevnt ovenfor

16. Spike

Spike Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    akkurat det jeg sa; å tenke på noe virkelig trist hjelper. :wink:

17. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kansje me ikkje har sånne venner som begynner å gråte på komando så då er det likevel bra å ha tigerbalsam eller det dryppende greien i backup:wink:

18. niklnikm

niklnikm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det er bare å øve seg, ikke bukk under for prestasjonsangst, hehe...

uansett, lykke til

19. christer_aa

christer_aa Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I min forgie film, skulle jeg få hovud rollen til å gråte, det er sjeldent en gutt på amatør nivå griner realistisk.

Men jeg var så heldig at gutten fikk pollen alergi den dagen jeg skøyt scenen :D

20. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    genialt :D

Del denne siden