Hvordan gråte?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av christer12, 19 Okt 2006.

1. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Maursyre er optimalt. Slik man ensilerer gress i siloer med. Tilgjengelig på de fleste bondegårder i Norge.

2. masquerade

masquerade Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Hvordan gråte?

woho jeg kan det ;D hjelper jo ikke deg no da.. men hjelper meg :D
    Klart å få til mye rart med det bare fordi folk syntes synd på meg xD haha

jojo.. poenget mitt da.. det går ann å øve det opp.. værtfall det jeg gjorde.. bare å prøve og grine så går det til slutt :D

3. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ekte actionhelter (som Skjegg) gråter ikke, det gjør bare forrest gump.

(av en merkelig grunn poppet "forrest gump, starring in brokeback mountain" opp i hodet mitt nå)
    kanskje det er nok til å gråte av?

4. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jøsses, så mange forslag:S

Jeg skulle likt å sett hele gjengen her forsøke alt fra å grisebanke skuespillerne sine til å stikke gafler i øynene på dem... Spesielt om noen skulle slumpe borti et prosjekt med profesjonelle skuespillere... Da tror jeg nok ikke bare skuespillerne ville grine for å si det sånn. Mye morro, men det ville nok kommet en regning før eller siden, i form av et søksmål.

Dette spørsmålet finnes neppe noe fasitsvar på. Noen klarer å gråte på komando, andre kan gråte ved å tenke på noe trist, mens andre må ha hjelpemidler i form av kremer/løk etc..

Hvis scenen(e) med gråt er veldig viktig for filmen, vil jeg anbefale å caste en skuespiller som kan fremkalle tårer uten hjelpemidler. Legg vekt på gråten når du caster, og om du gjør prøvefilming med alle kandidatene så gi dem en gråtescene å bryne seg på.

Dette er jo bare viktig om du skal se tårene komme. Hvis du f. eks. ser skuespilleren bakfra eller om han/hun holder ansiktet skjult fra gråtens start, så bruker du jo bare saltvann som du legger på med svamp eller sprøyter på før ansiktet vises.

Hvis man har grått lenge, så blir jo øynene røde. Det beste for skuespilleren er sminke, men det er ikke enkelt å få sånt realistisk. Løk gjør susen, men er ubehagelig. En annen mulighet er å dusje øynene med saltvann, og la skuespilleren gni seg kraftig og lenge i øynene. Da blir de også røde.

Dette var altså realistiske tårer. Om du ønsker en litt mer useriøs versjon, så bruker du trykk. Gjorde det for en komedie en gang, la 8 tynne slanger rundt hodet til skuespilleren, ut ved øynene, og koblet sammen på ryggen. Slangene var ikke tykkere enn at de kunne skjules i sminken. 4 slanger ut ved hvert øye ga nok vann, og vi moret oss med å gi ham 6 forskjellige farger på tårene, en versjon med blod og selvfølgelig vanlig vann (den de brukte). Tårestrålene stod ca 1,5 meter ut til hver side. Heftig, men ikke særlig realistisk=P

-for å drive systemet brukte jeg en helt vanlig sprøytekanne (slik man kan ha på ryggen, med f. eks. ugressmiddel i, eller såpe, etc. som man pumper opp med et håndtak) Koblet av sprøytestykket, og satte inn en elektromagnetisk ventil i stedet som vi styrte med fjernkontroll.

5. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg bare holder tigerbalsam-boksen under nesa.Så renner det som bare det ut fra tårekanalene. :'(
    (Kansje er det bedre,som sagt, å gni under øynene ;D)

Del denne siden