Hvordan tjene penger raskt og lett

En tråd i 'Programvare' startet av phoenix, 21 Aug 2006.

1. phoenix

phoenix Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Har derre noen tips til hvordan jeg kan tjene penger til filmene mine?

2. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det jeg pleier å gjøre er å ikke bruke copyright musikk eller noe slikt, også selge filmen etterpå på DVD eller no, på den måten har du noe å rutte med til neste produksjon, evt. sette inn i underskuddet fra den forrige filmen.

Ellers så kan du jo ta på deg film oppdrag som f.eks. bryllup, komf eller annet arrangement.

3. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan jo eventuelt søke om penger til frifond. Så bruker du di eventuelle pengene du får der, som en startkapotal. :wink:

4. Andreas045

Andreas045 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Bruk litt tid på å lage en genial film, også sender du den inn til NRK!

5. McLloyd

McLloyd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror at man også må få statens medietilsyn og godkjenne filmen din før du selger den?!Mener å ha lest det en plass...
    PS!Tjener du mere enn 30 000,- i året på salg, må du skatte for det..

6. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Samma om det er salg eller ikke... Tjener du over 29.999 så må du skatte....

PS: Husk at inntjente penger og overskudd ikke er det samme...

EDIT: "Tjene penger raskt og enkelt" er som oftest ikke den enkleste måten å tjene penger på... ;)

Legg litt innsats i det så skal du se at pengene strømmer inn...

7. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lage barnetv kanskje? .. - Jeg har en del oppdrag for tiden skal lage reklame film for Unge Høyre på skattebetalerenes penger :)

8. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder på med innspillingen av Frank Strangler 2 nå og håper den blir ferdig før jul. Dette er vel det vi kan kalle en storsatsning og tanken på å tjene penger på den ble plutselig veldig interesant :D

Hvordan går man egentlig frem for å selge dvder? For det blir jo isåfall "privat" bestillinger, jeg får beskjed og brenner ut eksemplarer som jeg da sender dit det skal. Hvordan får man dette gjennom staten og hvordan får man reklamert for den?

9. McLloyd

McLloyd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke så sinnsykt vanskelig prosess da..

1. Du må sende filmen din til Statens Medietilsyn for registrering og godkjenning.
    http://medietilsynet.no/om/Lover/

2. Du må på Ligningskontoret en tur og snakke med dem om ekstrainntekten du kanskje får..

3. Du reklamerer for den på din egen hjemmeside. Reklame for kommersielle salg er vel ikke lov blant annet i dette forumet. Men du kan reklamere godt for hjemmesiden din..Også på mange andre forumer osv. Kjøp en liten annonse i lokalavisen. Med navnet på internettadressen din. Heng opp flyers på skoler osv...Bruk fantasien!

Men husk at alt som du selger og tjener penger på må være 100% din/deres copyright. Hvis du ikke har avtaler med noen. Bilde og lyd. Vet ikke om noen kan ta dere på om dere bruker piratcopy programmer. Det er kanskje lurt å sjekke ut det, tilfelle det dukker opp som ett spm engang. :roll: Vetkje hvor psykonøye man trenger å være, men bedre føre var enn etter snar!

10. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ellers må du huske på at dersom du bruker kommersiell musikk, må du fylle ut et skjema som du sender til NCB, der du skriver hvilket stykke, hvilken artist, antall sekunder, og hvor mange kopier du skal lage.

Det er fort snakk om 10-15,- pr. sekund når det skal ut på DVD, pluss en del penger pr. kopi.

Ikke bli overrasket om det blir store utgifter.

Lykke til :)

11. palantir

palantir Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Pantsett alt du har og finn veien til nærmeste online poker klient.
    vent til du får en god hånd og sats ALT.

Det er kjapt.
    Det er enkelt.

Og det var vel alle kriteriene jeg fant i denne tråden, ja ja... :p

12. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men hvis materialet er egen produsert, må det da egentlig gå igjennom staten? Blir vel som å selge vaffler utenfor Meny :p

13. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Derfor man heller bruker heller ukjent musikk fra feks. artiser på Urørt, selvfølgelig etter å ha fått tillatelse til å bruke musikken dems. Man kan gi opp å bruke "komers" musikk til dvd for salg om du ikke har budsjett som tillater det.

Litt "avsporing", men har du kamera selv så ha det "alltid" ved din side, kan bli litt penger om du skulle komme over ulykker osv. Både lokaltv og de riksdekkende betaler bra om du har unike bilder. Nå har jeg tatt den litt lenger så følger aktivt med på hva som rører seg i Oslo med bil og gps, men er interessant å se hvordan både nødetatene jobber og hvordan hendelser blir dekket inn i media.

Ellers er det vel klisjè kommentaren finn på noe nytt...som gjelder for å tjene raske penger 8)

14. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eg fekk 1750kr kontant av NRK for å filma det alle trudde var eit gisseldrama, med masse væpna politi og greier, sjølv om ingenting skjedde. :wink: So det går ann å vera heldig, men ikkje regn med eit gisseldrama kvar dag liksom...

15. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, la oss heller ikke håpe på mer bråk enn nødvendig, bare at man tilfeldigvis er der når det skjer eller har kompiser som tipser hverandre i stedenfor media 8)

Siste jeg fikk tilslag på var en demonstrasjon utenfor den Danske ambassaden, gikk både til TvNorge og DR1(Dansk tv) kan vel ikke klage på nær 7900norske blanke kroner for 5min. materiale og en times jobb.. Om ikke det betaler ned dvc30'n så hjelper det hvertfall på, selv om man ikke får sånne tilslag hver dag.

16. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med å prøve iStockvideo? Du kan nok tjene litt, hvis du er heldig. Får du godt rykte kan jo til og med firma kontakte deg og bruke deg som egen videograf. Har jeg lest :roll:

17. McLloyd

McLloyd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Welcome to the real world!! Staten skal ha sin del av kaka uansett hva du gjør nesten!! Som sagt tjener du mer enn 30 000,- i året må du skatte. Det beste du gjør er hvertfall å snakke med ligningskontoret. Skader ikke. Du har kanskje en foresatt du kan spørre?

Ikke lenge før du må skatte for fisen du slapp i kurvstolen... :? 8O

18. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvis deres regjering siter ve makkten yderligere en periode ha ja da skal du se, at det indtreffer"!

Del denne siden