Hvordan ville du løst oppgaven?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av OlaHaldor, 10 Aug 2006.

1. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kult at dere har fått med Thomas og Harald som konferansierer da! :) Høres ut som et kult klipp å lage :p

2. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kult at dere har fått med Thomas og Harald som konferansierer da! :) Høres ut som et kult klipp å lage :p

3. steffenz

steffenz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes det så bra ut jeg.. :D
    Stilig den der effekten på begynnelsen.. Kanskje en ide å fjerne den blå glow effekten rundt jordkloden..? Sånn at du ikke kan dømme at det er Google Earth med en gang liksom.. Gjerne litt vanskelig.. Men egentlig ser det jo tøffest ut med den rundt.. :p
    Uvant å se deg spørre om noe - det er jo alltid du som har svaret!

4. steffenz

steffenz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes det så bra ut jeg.. :D
    Stilig den der effekten på begynnelsen.. Kanskje en ide å fjerne den blå glow effekten rundt jordkloden..? Sånn at du ikke kan dømme at det er Google Earth med en gang liksom.. Gjerne litt vanskelig.. Men egentlig ser det jo tøffest ut med den rundt.. :p
    Uvant å se deg spørre om noe - det er jo alltid du som har svaret!

5. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du burde ta vekk navnene på byene.

Oslo
    Stokkholm
    Grønland

det ser litt dumt ut at det står navn på landene.

da får mann google earth feelingen med en gang.

du burde også ta vekk teknestift ikonet på grønnland og heller legge inn et annet tegn eller noe.

Edit:

hvis dere skal animere en 3d isbjørn burde dere få den til å gjøre noe dumt også. at den skaller i et tre eller noe lignene.

6. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du burde ta vekk navnene på byene.

Oslo
    Stokkholm
    Grønland

det ser litt dumt ut at det står navn på landene.

da får mann google earth feelingen med en gang.

du burde også ta vekk teknestift ikonet på grønnland og heller legge inn et annet tegn eller noe.

Edit:

hvis dere skal animere en 3d isbjørn burde dere få den til å gjøre noe dumt også. at den skaller i et tre eller noe lignene.

7. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Veldig bra Olahaldor!

Likte den. Gjorde noe lignende for ett selskap for to måneder siden . Var for en firmafest også og de skulle ha samme opplegget med sjefen som var nede i syden/østen en plass. Jeg fikk ikke lagd 1/10 av det du har fått til. Måtte lages på 2-3 timer pluss videoen jeg fikk levert var undereksponert (vanskelig å keye ut bluescreen) og bakgrunnsbildet jeg fikk som skulle brukes var 400*500 pixler :p

Jeg gjorde det beste jeg kunne på så kort tid og de ble nå fornøyd. SKulle jo bare brukes inhouse på gøy uansett.

En effekt du kan bruke for å gjøre den satelitt tv sending overføringen enda mer realistisk er å legge inn ett par random frame holds, at videoen stopper opp i 5-6 frames om gangen og fortsetter så igjen i sync med lyden (at lyden ikke også stopper opp). Sammen med den framehold'en bør en legge på litt tykkt med DV blocks slik at sendingen virkelig "mister kontakt" i ett millisekund :) Men DV blockiness får en inntrykket av at sendingen er digital og ikke analog slik du får fra den type støy du har brukt. Men de kan jo kombineres ;)

Very good work!

8. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Veldig bra Olahaldor!

Likte den. Gjorde noe lignende for ett selskap for to måneder siden . Var for en firmafest også og de skulle ha samme opplegget med sjefen som var nede i syden/østen en plass. Jeg fikk ikke lagd 1/10 av det du har fått til. Måtte lages på 2-3 timer pluss videoen jeg fikk levert var undereksponert (vanskelig å keye ut bluescreen) og bakgrunnsbildet jeg fikk som skulle brukes var 400*500 pixler :p

Jeg gjorde det beste jeg kunne på så kort tid og de ble nå fornøyd. SKulle jo bare brukes inhouse på gøy uansett.

En effekt du kan bruke for å gjøre den satelitt tv sending overføringen enda mer realistisk er å legge inn ett par random frame holds, at videoen stopper opp i 5-6 frames om gangen og fortsetter så igjen i sync med lyden (at lyden ikke også stopper opp). Sammen med den framehold'en bør en legge på litt tykkt med DV blocks slik at sendingen virkelig "mister kontakt" i ett millisekund :) Men DV blockiness får en inntrykket av at sendingen er digital og ikke analog slik du får fra den type støy du har brukt. Men de kan jo kombineres ;)

Very good work!

9. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Flott med tilbakemelding.

Det du nevner om frameholds og digitale blocky greier, er allerede tatt i betraktning. Flott vi tenker i samme bane :)

10. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Flott med tilbakemelding.

Det du nevner om frameholds og digitale blocky greier, er allerede tatt i betraktning. Flott vi tenker i samme bane :)

11. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jupp :)

Har putlet med denne idag som skal på lokal tv neste uke

http://www.maszive.com/video/fkhsogndal.wmv

Ikke så mye vanskelige greier kanskje, men hvis noen har noen forslag til forbedringer eller ting de irriterer seg over? Hvis du synes det godt kunne blitt vist noen målscoringer i reklamen, vel ( nå er jeg haugesunder og FKH fan, så det er sagt), men jeg har måttet filme hele reklamen selv i tillegg til redigering og motion graphics, og FKH har scoret ett mål på de fire kampene jeg har vært å filmet :p (kanskje det er jeg som bringer med meg uhell?) Og det ene målet var ett sånt "snuble inn i mål" type scoring.

Reklamen har som tema "FKH kjemper om ballen" eller noe i den dur. Så det blir litt tribal (les: engelsk tribe =stamme), fart og taklinger.

12. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jupp :)

Har putlet med denne idag som skal på lokal tv neste uke

http://www.maszive.com/video/fkhsogndal.wmv

Ikke så mye vanskelige greier kanskje, men hvis noen har noen forslag til forbedringer eller ting de irriterer seg over? Hvis du synes det godt kunne blitt vist noen målscoringer i reklamen, vel ( nå er jeg haugesunder og FKH fan, så det er sagt), men jeg har måttet filme hele reklamen selv i tillegg til redigering og motion graphics, og FKH har scoret ett mål på de fire kampene jeg har vært å filmet :p (kanskje det er jeg som bringer med meg uhell?) Og det ene målet var ett sånt "snuble inn i mål" type scoring.

Reklamen har som tema "FKH kjemper om ballen" eller noe i den dur. Så det blir litt tribal (les: engelsk tribe =stamme), fart og taklinger.

13. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette var lekkert! Garantert det beste jeg har sett til lokal-TV. Fikk en skikkelig VIASAT-følelse med de blå klippene og 3D-teksten. Lekkert, herlig og knall :)

Det jeg stusser litt på er den grid-greia bak teksten for lagene som spiller. Er det en standard-greie dere kjører, eller er det noe du har lagt på selv?

Vet ikke om det er tid eller praktisk mulig å endre på - hva med om teksten er puncha inn i det feltet, som om det er av metall e.l. ? Grafisk sett såklart, ikke realistisk.

14. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, dette var saker. Fikk også en viasat følelse. Hva brukte du for å fikse dette? Denne scoret høyt :wink:

15. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Utrolig bra! Eneste jeg la merke til er "støtta" som kommer opp på slutten, skyggen dens kommer ikke "i takt" med støtta, men hei, hvem ser vel det? Jeg måtte se den mange ganger etterhverandre for å se det!
    Men som sagt, utrolig bra!

16. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for den kjekke tilbakemeldingen! Dette er en greie som går annen hver uke så det blir til at jeg fikser på den litt etter litt når jeg kommer på ting som kan legges inn.

Til de som lurer så ble kampene filmet med ett gammelt Canon XL1 med polariseringsfilter. Etter min mening gir kameraet like gode bilder som mange av de nye DV kameraene (dog når det er nok lys, canon xl1 er litt svak i dårlig belysning. Timelapse av stadioen og skyene ble tatt med Canon 10d og en timer control som tok bilde hvert 10. sekund. Måtte maskere ut tribunen og slikt og så legge skyene på på nytt fordi skyene gjorde at sollyset forandret seg for mye på tribunen og banen. Er forsåvidt ganske dramatisk, men ble for mye for 1 sek klipp som skal vises på TV. Så skyene er de samme som fra opptaket, mens tribunen og banen ble gjort til ett stillbilde under hele sekvensen. Hvis du ser nøye etter i begynnelsen så beveger ikke nederste delen av nettet seg, mens den øverste gjør det. Det ble for mye arbeid å maskere ut hvert tau som beveger seg. Det er så lite merkbart uansett at det ville ikke lønnet seg å brukt så mye tid på det

Alt i reklamen ble laget i After Effects. 3D tekst og 3D elementer er laget med Zaxwerks Invigorator plugin. Hvis det er noen som vil vite mer om noe spesifikt i reklamen så bare spør.

Det er ingen standard greie. Grid er bare en de elementene som ofte lurer seg inn når man begynner å designe ett prosjekt. Av og til så blir den værende der og i dette tilfellet synes jeg den passet i en liksom "score board" grid. Grid er jo en sports graphics favoritt i grunn, men mye overbrukt. Når jeg får tid så tar jeg kanskje og erstatter den med en litt mer interessant texture. Kanskje en prikke grid istedenfor linje grid. Når det gjelder teksten så er den en helt vanlig text layer i after effects. Dette er gjort for å kunne byttes raskt ut når det er nye kamper som melder seg (det vil si at ikke maskinen må stå og rendre i tre timer). Men ja, teksten kunne nok være bedre, og det er ett bra forslag. Kanskje det hadde gått veldig fint med fin og ren metall tekstur? Var kanske det du mente o, jeg skal prøve. En av ideene jeg hadde i begynnelsen var at en fotball skulle komme flyvende og banke teksten ut av plata bakfra. Så teksten liksom er i ett med plata. Se om jeg får lagd en bump texture og får det til.

Takk for den! Så det ikke selv før du sa det nå. Skal se og få ordnet på det før neste skal på TV :p Sikkert noen andre som legger merke til det også. Det skal fikses. Etter helgen. Det er sildajazz i byen (og sol!) og da må man nesten nyte livet litt og ikke bare sitte foran pc'en :)

Del denne siden