I Kill You - Episode #6 ute nå! Siste episode!

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av vokteren, 14 Mai 2007.

1. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    PREMIERE

[ame=http://youtube.com/watch?v=Z9LMqnrKUZA]I KILL YOU @youtube[/ame]

Da er filmen endelig på nett! Den blir vel forhåpentligvis lagt ut på dahlskebank snart :)

Tilbakemeldiger mottas med takk!!

www.i-kill-you.moo.no

2. damageX2

damageX2 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    I Kill You - Episode #5 ute nå!

Skal prøve å gi litt konstruktiv tilbake melding: Du kan forbedre noen av utsnittene, og plasseringen til skuespillerne, men dette var ikke noe stort problem og mye enklere å se i etterkant.
    Mye bra i løpe scenen, men jeg synes kanskje det burde vært mer klipping.
    for det meste er Eye-scanen bra, men det er noen av overgangene som blir litt feil hvis man skal ha glattest overgang
    (for dere som ikke veit hva Eye-scan er, så er det når en ting er i la oss si høyere sider av bilde, også klipper du, men neste klipp foregår det noe i venstere side, da vil hjernen bruke tid på å feste øye, noe som kan forstyrre)

Synes det var svakt plott. er ikke sikker om at jeg hadde fått med meg såå mye hvis jeg ikke hadde lest om filmen på forhånd.

3. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvilke overganger/skuespillerplasseringer blir feil syntes du? Gi meg når i filmen de er: xx.xx ;)

Ang. plottet så er jeg enig. Filmen inneholder en del internhumor. Er nok litt hjernedød underholdning ja. Andre episode vil nok gå i samme tralten er jeg redd, bare da får vi følge han når han er PÅ jobb, mens i første episode er han bare ute å går tur. :wink:

4. damageX2

damageX2 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Mye av det jeg prikket på er en smak sak egentlig..

04:48 til 04:49: han som blir jaget begynner helt til venstere i begge klippene og slutter helt til høyere, de fleste driter i det, men hvis man skal ha den bevegelsen, burde det enten skje mye fortere (mer kamera bevegelse, mer kaos) eller at den andre gangen er det "den stygge negeren" som det er bilde av. (og hvis det skulle vært mer kamerabevegle ville det blitt feil i forhold til storyen siden Arne/stygg neger tok feil vei. og ikke var i hælene til offeret.

på slutten når offeret røyker og han blir skutt synes jeg det var veldig bra på noen omeråder. bra fargekorrigering, fin kontrast, (skarpe sygger)
    det jeg ikke liket: kanskje litt cheesy med to crossfade etter hverandre. skjønner at det skal gi intrykket at tid går. Og kan si litt på skuespill, med en gang etter han slutter å løpe tar offeret opp en røyk akkurat som han hadde en plan. jeg trodde han kom til å dra en macGyver

PS Tror jeg må ha vært full eller noe når jeg skrev forgje innlegg, jeg finner ikke igjen de feilene som jeg la merke til.

5. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ingen flere kommentarer folkens?
    Merkelig at man får flere tilbakemeldinger på bilder enn selve filmen :roll:

6. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Fin start på en serie, og du får faktisk en ung leiemorder nesten til å funke. Lovende til å være en pilot, og definitivt bra nok til at jeg kommer til å se neste episode. Klippingen på slutten med hull i panna osv likte jeg godt, og den passer inn her, selv om den ikke nødvendigvis ville gjort det hvor som helst. Jeg skjønner ikke internhumoren med negersnakket, vanligvis er rasisme morsomt, men her er det noe galt med regien. Samtalen på kjøkkenet var helt ok, men det burde vært noe mer, jeg skjønte ikke hvorfor han ikke likte yndlingsmaten sin. Folk er litt for kule til alderen sin, men det får gå. Skal komme grundigere tilbake når neste episode kommer og jeg kan se om vi ender noe sted. Terningkast: 3

Edit. Ser at Dahl herunder nevner snytinga til mora di. Tror kanskje jeg må ha fortrengt akkurat det, for den var skikkelig fæl. Det gjør ikke noe at den er fæl, men at den ikke fører noe sted, gjør den bare overdrevent plagsom.

8. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hmm, jeg er kanskje ikke et geni på regi, men det er forjævlig ekkelt når den gamle mora di sitter ved frokostbordet og snørrer ut masse gørr. Arnes ansiktsutrykk unders hennes gørrsnørring vil jeg tolke dit hen at han misliker dette såpass sterkt at han i finaleepisoden kommer til å skyte mora av den grunn. Du må ha mer kaffe Kenny Wang, eller slutte å være så bondsk av deg.

Alderen på folk her fikk meg til å tenke på en australsk tv-serie hvor en gutt ender opp i koma, og i komadrømmene er han i en verden uten voksne. Jeg håper virkelig du kan oppgradere alderen på ofrene til neste episode! Det kommer forresten også hvite folk i fra Afrika, utrolig men sant. Jeg skjønner nada av negergreiene, og føler at dette tar opp for mye av tiden i piloten. Det kunne gjerne vært mer handlingsfull story uten at jeg ikke blitt lei meg. Men når det er sagt, skal jeg virkelig innrømme at jeg er en "style over substance kinda guy" og det ser ut som om det er kult du skal lage, og ikke dramaserie. Men det er noen småting som plager meg, helt tekniske ting. Cross Dissolve har du altfor mye av, på steder hvor det føles unormalt for meg. Kan se ut som om du har prøvd å luke vekk noen stygge utsnittsforandringer, men jeg blir veldig plaget av dette George Lucas syndromet. Lyden av pistolen, er det fra CS? Uansett hvor du har hentet den ifra så smeller den ikke hardt nok. Er det muzzleflash som kommer utav pistolen, eller har du helt olje i munningen på en gasspistol? Og sist men ikke minst, fargekorrigering. Jeg nekter å tro at det er skjermen min det er noe galt med, men blodet ditt er altfor rødt. Vet ikke om du har fargekorrigert, men det er absolutt noe jeg vil anbefale deg å gjøre, flere av klippene er meget varme, altfor varme.

Digger forresten at han kommer tilbake for å skyte mer på joggeren, selv om det ikke er like blodsprutende som jeg hadde håpet på.

9. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Negersnakket er veldig veldig internhumor! ;)

Skytelyden er fra CS ja, tror jeg blandet 2 forskjellige faktisk. Det eneste vi fikk tilgang på av brukbare effekter.
    Skal være muzzleflash ja. Første gang jeg prøver meg på det, så jeg ble tålig fornøyd.

Nei, jeg har ikke fargekorrigert noe nevneverdig i blodscenene. Liker litt 70 talls splatterstil med rødt blod. Men jeg skal ha det i bakhodet til neste gang.

Takk for respons
    :)

10. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Syns det var en tøff film jeg da :p Har du brukt steadicam? Ser i så fall ganske bra ut.

Hva slags mic brukte dere? Brukte dere boom?

Det jeg syns trekker litt ned er bruken av musikk og lydeffekter. Var ikke akkurat så mye originalt :p Det koster ikke allverdens å leie Haslerud. Personlig syns jeg det blir en anelse mindre troverdig når andre theme sanger brukes, men det er min mening. Brukte dere lyskastere?

11. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har brukt Glidecam 4000 Pro, funker helt hundre ;) Og jeg har ikke lært meg til helt enda;) Eneste som er vanskelig, det er å holde den loddrett når det blåser ute. Dette er så å si umulig uten å holde i den. Men inne går dette fint. GC4000Pro anbefales ;)

NTG-1, og en hjemmelaget boom ja. Jævlig med ulyder i mic noen plasser, grunnet dårlig lydmann. En bevegelse på "boomen"(kosteskaftet) så hører man det.

Ang. musikken er den eneste grunnen at vi ikke tok hele produksjonen så veldig seriøst. Vi får se om vi kanskje fikser noe med rettigheter til andre episode. Men jeg tviler egentlig, ettersom vi har planer om å gjenskape tarantinos torturscene i Reservoir Dogs. :p

Vi har ikke brukt lyskastere nei;)

12. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Helt grei film.
    - Lyden fra LOST (Flashback) ødelegger mye for meg. Finn heller noe som ikke er brukt i en så populær serie.
    - Skuespillet kunne vært bedre
    - Syns noen av flashbacka er overflødig, og ikke tilfører filmen noe annet enn at den blir lenger.
    - Helt grei klipping.
    - Klippingen av musikken liker jeg ikke. Sangene mikses veldig. Plutselig stopper en sang midt i, osv.
    - Lydnivået er veldig forskjellig. Går fra veldig lavt (enkelte dialoger), til veldig høyt (skudd).
    - Terningkast 3.

13. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kjøp en røde shockmount til micen, hjelper veldig. Det gir også veldig mye bedre lyd hvis lydmannen holder mikrofonen så nærme lydkilden som overhode mulig, men det vet du vel fra før :p Da blir man kvitt mye av det amatørmessige ekkoet man før hvis micen er langt unna.

14. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja, har planer om å kjøpe meg en slik. Er også på jakt etter en zeppeliner og vindhette. Vet du om RØDE har noe slikt til ntg? Vet de ha vindhette hvertfall.

15. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

De har jo Dead Cat vindhette, fungerer greit nok, men i skikkelig vind så må den gi tapt. Zeppeliner har jeg ikke funnet :( Må nok lage selv eller kjøpe fra utlandet.

16. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Da er episode 2 i boks.

Se episode 2: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=-tk9gzaY3TE[/ame]

Måtte kutte den ned til 9.59 pga. youtube, siden det er der folk flest ser den. Skal lage en lengre utgave med rulletekst og hele introsekvensen i.
    Er egentlig ikke så fornøyd denne gangen, så er ikke så veldig hypp på feedback- men for all del.
    Og nok en gang er filmen preget av internhumor. :roll:

Forresten, jeg vet shot'ene i scene 2 er jævlig overeksponerte, og jeg hater bruken av autoiris. Men siden jeg spiller den attraktive typen i rosa blomsterskjorte hadde ikke jeg så mye med fotoet å gjøre i de scenene.

17. Marty

Marty Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Som jeg skrev på youtube:
    Ser at Widescreen-en er oppskryt, noen ganger ser jeg bilder over widescreen kantene.

Bra effekter, men så også noen feil, gidder ikke å kommentere det i natt, men skriver kanskje litt mer når jeg har sett den igjen inår jeg våkner.

18. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hahahaha, elsker dette assa.
    Kjempe artig å avse 10 minutter på.

Drit kul scene hvor liket blir slept etter scooteren, hahaha.
    Genialt.

Gleder meg til mer.

19. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Den var Genial xD :D

Men han som spilte neger'n var litt utroverdig.
    Litt lys hud, han hadde lyst hår.
    Noe som negrer ikke har. Også snakket han utrolig bra norsk (er han innvandrer eller har han bodd i Norge veldig lenge?)

Men en veldig bra del 2, syntes jeg!
    Nå venter jeg bare på del 3 :lol:

20. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Del denne siden