I Kill You - Episode #6 ute nå! Siste episode!

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av vokteren, 14 Mai 2007.

1. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I Kill You - Episode #5 ute nå!

Kjører en avstemning hvor folk kan stemme på det våpenet morderen i I KILL YOU skal få som hans "faste" i de siste episodene. Ettersom(spoiler)pistolen hans blir fratatt han i episode 3. (spoiler slutt)

Fint om noen stemmer:
    www.ai-produksjoner.com/ikillyou

2. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Knallbra episode 3. Utrolig forbedring fra eneren. Var tre scener jeg likte spesielt godt, samt en replikk. Filmatisk veldig bra. Skogscenen spesielt så flott ut.

Scenen med ho gamle dama. Ho var dritrå. På et punkt når hun bare ser oppgitt bort og tar smøret til seg selv. Fantastisk scene.

Scenen der han finner knivene i boden. Var veldig bra, med den musikken, så jeg med en gang et mulig potensial til å gjøre filmen litt morsomere. Hvis det hadde vært nærbilde av hver nye kniv i takt med filmen. Klippen kunne også ha stemt litt mer med musikken.

Scenen i skogen, var filmatisk veldig fine. Likte den/de veldig godt. Og der så jeg noe som kunne blitt kulere. Vet ikke, er overtrøtt og skriver masse vås nå, men når du tar kvelertak rundt gisselet av gamledama med det tauet. Syns jeg da at det hadde vært fett hvis han hadde dradd skikkelig bakover, sånn at det så ut som han virkelig nesten ble kvalt. Det kunne du gjort lett ved at du binder et tau over brystet, og under armene og et hull i skjorta bak til tauet som du kan dra i. Bare pass på at det ikke synes på filmen. Så er det bare å dra i vei. Da ser det ut som om han blir dradd av det tauet han har rundt halsen, når han egentlig blir dradd av det rundt kroppen.

Likte filmen din, eller episoden om du vil kalle det det.

3. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk for respons.
    Ja, vi kunne nok gjort mer ut av kveledelen- enig der.
    Hvilken replikk var det du likte sa du? :)

4. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

SJEFEN:
    "Det var ekte penger! Er du klar over hvor mye ekte penger koster!"

digga den replikken!

5. tommetass

tommetass Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har bare sett episode 3..

Jeg syns det var et bra og kult konsept.
    Likte storyen..

men jeg syns du kunne gjort en del mye mer med bildet.
    Syns på en måte at DVX'en kan bli brukt så mye mer enn til slik film.

og hva med å fargejustere det litt? Ble veldig kjedelige farger.. og rødfarger
    er jo en killer på dvx'en.. burde alltid fargejustere litt.. om det bare er for å fjerne litt rødfarge..

jeg håper du ikke blir sur på meg, men jeg tok meg friheten til å vise litt hva jeg mener med fargejustering:
    [ame]http://youtube.com/watch?v=M1IBKAsxRLM[/ame]

youtube gjør den litt mørkere enn den egentlig er tror jeg..

6. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kjempe spennende slutt!

Når kommer episode 4? :D

7. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja, skjønner den. Mulig jeg setter meg ned og fargekorrigerer litt på den "siste versjonen" når jeg får tid. Er veldig enig i det du sier, men jeg la ikke så mye vekt på det i webutgaven, siden jg visste at youtube ville fucke det opp uansett , men scenen din ser utvilsomt bedre ut. Lover mer til neste gang! ;)

Fint du liker den Mr. :) Ep. 4 kommer forhåpentligvis i løpet av November.

8. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg må virkelig innrømme at jeg nå etter 3 episoder virkelig hater introen din. Den har ingenting med noenting å gjøre, og selv om den er en anelse kul, så blir den bare plagsom når den er så langt ifra sammenhengende med selve serien.

Den store fordelene dere drar ved denne serien er at dere ikke legger skjul på at det er dårlig, at det er vas, og at internhumoren er såpass sprengende at det blir morsomt uansett hvordan man velger å se på det. Hadde dere trodd selv eller prøvd å gjøre dette som en seriøs serie ville den blitt elendig, men med selvironien dere klarer å holde høyt flyvende så blir det faktisk morsomt. Det gir også utspring for at man kan fritt leke seg med film, og av den enkle grunn så digger jeg serien. Satser fortsatt på at Arne kommer til å drepe mora på grunn av den plagsomme snørringa si i episode en. Om ikke i en episode så gjerne som en bortklipt scene i DVD jeg ser frem til å kjøpe!

Over til episoden.
    Fra interne referanser og tåpelige dørskilt, blir replikken "Fekk du ikje SMS'en min" ustyrtelig morsom. Den er med på å tydelig vise at vi er så langt ifra seriøs leiemorderbuisness vi bare kan komme, og man kan derfor le enda høyere av hatten Sjefen har på seg. Måten Sjefen svelger navnet på stedet han skal si fungerer ypperlig, virker som noe som fint kunne gått igjen i hver episode til det ble en plage for publikum. Du må forresten ha en genial familiecastingsevne, for ingen av mine foreldre eller besteforeldre ville vært med på film. Spesielt ikke noe som omhandler usaklig vold og drap.

Jeg sliter fælt med å lese oppdragslappen. Den kunne gjerne vært tekstet slik som dialogen er. Lydeffekter gjør halve jobben med å få plastikk til å høres ut som metall. Måten musikken blir avbrutt på av bestemorens kremting og måten du zoomer ut for å vis henne ser ganske kult ut, spesielt sammen med sangen som begynner etterpå, men at skuespillet hennes er bedre enn Arnes er noe ekkelt. Det kan dog være meg som elsker usaklig overspilling og hater alt som ser ut som mangel på regi. Snevet av rasisme faller også i god jord! Både det morsomme og det kule ved våpenvelgingen til Arne forsvinner siden både hans utrykk ikke blir med og våpenet klippes vekk i Cinemascopen din. Det er tøft med cinemascope, men har man ikke optikk eller avstanden til å gjennomføre det kan man like greit la vær. Anywho, blanding av Bad Taste og Pulp Fiction?

Mangelen på lydeffekter er nevnt tidligere, men jeg nevner det igjen. Det lille som er av slåssing ville fungert med lyd. Uten lyden ser man at det er crap. Tilogmed den Kenny Wangske kamplyden ville hjulpet til. Til en ming å være kunne han lite kampsport... Musikkvalget mot slutten av skogen er jævlig. Den sangen fungerer kanskje hvis man ikke har sett eller hørt om Monty Python. Kontrapunkt eller ei, det er og blir et elendig valg uansett hvor useriøs film vi har med å gjøre. I tillegg er resten av musikken du har brukt genial, hva skjer? Klippet hvor Arne tar med seg øksa og går bortover skogen er et klipp du kunne holdt mye lengre. Ting er visuelt fint å se på kan strekkes litt lengre enn nødvendig for fremdriften av historien. Nice touch at musikken forsvinner i det Arne slår av tenninga på mopeden.

Og hvis der er hun jenta i den faux teaseren du lagde forleden dag, som er jenta i fetisjskoen, så gleder jeg meg hemningsløst til episode 4! Looking back, I see that I write annoyingly much nothingness...

9. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ikke for å unnskylde meg selv, men er veldig enig ang. musikkvalget fra Monty Python. Var aldri 100% sikker på den, men slik ble det.

Introen kommer til å være foran hver episode. Først og fremst fordi jg syns den er kul (men jg har òg gått lei den), men også fordi favorittseriene mine alle har slik intro(bare mye lengre). De er irriterende, men jg syns det setter litt preg over hele greia. Men dette er jo smakssak.

Familiecastingen gikk bra før vi lagde filmen, men jeg fikk høre det når folk kom i butikken til mor mi, og sa de hadde sett henne på internett. Vi sa ingenting om at filmen skulle på web, og dette var skumle greier.
    Min farmor liker filmene mine, bortsett fra innholdet - men kommer med en god forklaring; nemlig at nesten alt på TV/film har noe å gjøre med vold.

Vi satser på å spille inn de siste episodene i høstferien (neste uke).

10. abroke

abroke Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

ikke dårlig, ble positivt overrasket. selv om jeg ikke er spesielt glad i filmer med mye blod og voldt på norsk, må jeg si at det er bra gjort å faktisk å satt sammen dette.

11. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har lastet opp et intervju av crewet, det kan lastes ned her:
    LAST NED INTERVJUET (.mov, 139 mb, 23 minutt)

Episode 4 og 5 skal forhåpentligvis være spilt inn etter høstferien ;)

Edit: Jeg burde kanskje tekste det...

12. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Hm, har jeg ikke tilbakemeldt denne episoden? Det må være en feil. Jeg har ikke tid nå, da jeg skribler på en barnebokanalyse, så jeg får komme sterkere tilbake på episode 4. Men jeg må si dette: Fortsett i samme stil! Det er kjempevittig og herlig lett svart humor (i motsetning til tung svart humor (se: Six Feet Under), som man blir mye mer lei av.) Internhumoren er også ubetalelig. Kanskje du skal sette igang med Mastercardreklamer? Aj, den var dyp. Men ting må overfortolkes om man skal fylle fem sider med tolking av en bok på 20. På et eller annet nivå forstår jeg internhumoren, så enten er det framifrå regi, eller så har jeg tilfeldigvis samme humor som deg. Hold dem gående!

13. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Om ikke teksting så burde du normalisere lyden og justere musikken ned femten hakk.

14. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  15. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Diggar denne serien no. Absolutt favorittserien min opp gjennom tidene. Humoren er perfekt, regien er fin og lyden er fin. Einaste som er litt merkeleg av og til er klipperytmen.

Eg ler meg ihjel av dette her!

16. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Blir det noe episode 5? :)

17. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jepp. Blir nok minst 1 episode til. :wink:

18. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

I veldig korte trekk så synes jeg dette var betraktelig bedre og mer spennende og morsomt enn nr. 3. Litt "rare" ting i klippinga her og der, men stort sett synes jeg det var bra.

I utgangspunktet har jeg store problemer med å akseptere at en ungdom som bor hjemme, jobber som leiemorder... selv om det har komisk tilsnitt også... det blir i utgangspunktet LITT for søkt.

Når det er sagt, og man tar det for det er, så er det til tider bra underholdning. Stedvis morsomt, men jeg synes ikke alle morsomhetene når hele veien frem, men dog absolutt akseptabelt. Noen av scenene med sjefen synes jeg kanskje blir litt vel lange og dvelende...

Bra at man introduserer noen kvinnelige leiemordere. Dem trenger vi flere av! :) Hadde trodd vi skulle få enda mer blood and guts her, men det er kanskje jeg som har FOR blodige ønsker? He he!

Fightingscenene synes jeg ikke virker som de skal, det virker rett og slett litt for tilgjort. Noen steder fungerer det dog bra! Så litt varierende kvalitet her.

Ok, det var litt "pirk". Konklusjonsmessig er det dog gjort et godt stykke arbeide her synes jeg! Ser frem til å se nr. 5!

19. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Haha du er så sykt rå Ivar :D Så på intervjuet, holdt på å le meg ihjel ;) Fikk ikke lastet ned eller streamet mer enn 12,1 MB på episode 4, dessverre... Den bare stopper der. Så får ikke sett hele episoden.

20. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dere kan godt nevne litt mer ang. klippinga, som jeg kan prøve å forbedre til neste gang ;)

Ang. fightingscenene så er jeg enig. Jeg ble som sagt minst fornøyd med dem. Dette mye grunnet at vi lånte et offentlig hus, og i etasjen over oss skulle de ha et møte av noe slag. Så vi ble nødt å komme oss ut så fort som mulig, ettersom vi ikke hadde sagt noe om at vi skulle lage blodig film. Hadde større planer rundt de scenene enn vi fikk tid til å skyte. Det var planer om mer gore.

Merkelig :? Fungerer bra her. Mulig det er noe med serveren min. Bra du likte intervjuet, hehe! :)

Del denne siden