I Kill You - Episode #6 ute nå! Siste episode!

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av vokteren, 14 Mai 2007.

1. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    I Kill You - Episode #5 ute nå!

Problemer med å få skutt gode fightingscener.... :)

DET er noe jeg kjenner meg igjen i. Flere av filmene jeg har vært med på, både av gamle og nye ting, har fått fightingscenene "ødelagt" pga. diverse ting, som regel at skuespillerne skulle på jobb, reise bort osv. Det er ikke lett å gjøre gode fight-scener under stress og helt improvisert.

Skal kikke over filmen EN gang, så kommer jeg tilbake til dette med "rare" klipp her og der...

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Serien blir bedre og bedre, og denne episoden er vel nesten så bra som hele serien burde være. Det som henger igjen er det tekniske. Folk har nevnt stort sett de fleste problemene dine, men det virker som om du kanskje bør lese et par bøker om tekniske aspekter ved film. Det paradoksale er likevel at den amatørmessige måten den er laget på bygger opp under humoren i serien. Jeg tror likevel det ville blitt mer fornøyelig om det eneste som var amatørmessig var karakterene. (Med det mener jeg at personene egentlig er skikkelig dårlige i jobbene sine.) Sjefen er og blir en fet karakter, det er han som nå bærer serien. Hovedpersonen din er veldig flat og uinteressant - bra for serien slik den er nå - men dårlig manusarbeid. Tøft at du har fått med ennå et par leiemordere, og at disse er jenter. Femme fatale er virkelig sjelden vare i norsk amatørfilm. Dette gir ekstra piff til serien når du setter i gang med flere episoder.

Jeg ser du er vledig Saw-fan, og stjeler masse derfra hele tiden. Jeg synes du kunne stjele noe av volden også. For volden i episode 4 er litt tam. Humoren er det som gjør serien en vinner, og det er litt farlig å la ting henge i en tråd. Tar man vekk humoren fra I Kill You, så sitter man igjen med hagefilm. Øk volden - det er en leiemorderserie, og utdyp hovedkarakteren. De andre episodene hadde bedre utvikling på Arne, enn denne siste episoden. Føles litt som The Matrix - at alle andre karakterer plutselig blir mye mer interessante. Sjefen = Agent Smith. Hvis Sjefen plutselig blir den viktigste karakteren, så har du snudd serien helt på hodet - da er jo han plutselig protagonisten, og det er ikke sikkert fungerer like bra.

Gleder meg til flere episoder. Jeg ler masse, noe som sikkert er hovedhensikten din. Regien på humoren er over måte. Spesielt hos Sjefen - men han trenger du jo ikke regissere heller da. Håper bare det tekniske øker litt til neste gang. Du kan feks bruke litt lenger tid i klippen. Se på det du har laget noen ganger og spørre deg selv: Er dette egentlig bra nok? Kan jeg klippe det anderledes? Hvordan oppfatter en uvitende seer dette slik det nå er klippet?

3. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Klippingen er som tidligere nevnt veldig ekkel og plagsom. I begynnelsen er det nok fadingen som ruinerer alt sammen. Feks slowmo og mye håndholdt sakte beveget kamera kan se bedre ut. Fade til stativ som vingler... for what? Mitt første møte med svart/hvitt'en din er skikkelig stemningsdreper. DV-svart/hvitt er møkk. Kontraster er kult! Selv om jeg virkelig liker vaskekona til Sjef, så hater jeg skuespillet hennes. Det ville vært bedre om alt hun gjorde var å se søt ut, og sa minst mulig. Forståelig at det er et problem å få folk til å spille riktig, og for alt jeg vet er det slik småjenter oppfører seg nå til dags, men jeg savner gracious ass-shot! Og hva skjer med elendig bruk av oppbrukt musikk og megastygg oppognedfading for at jenta skal si Game Over? All over er det nok lyd og klipp som kan gjøre dette langt bedre. Enkelte ting kan kanskje ikke fikses i klipp og burde vært gjort skikkelig av foto under innspilling, og som Kjetil Dongen nevnte, en bok om film vil kanskje være en idé slik at du får grepet på de små tekniske tingene som vil løfte filmene dine noen hakk. Hvis ikke ender du fort opp med min foto i Kaldt Blod del 3...

4. janiwiig

janiwiig Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Her er behind the scenes av I kill you episode 4: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=W2c6I4YzyWE[/ame]

5. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=cPiucDEfXVQ]Teaser til episode 5[/ame]

6. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

LAST NED EPISODE 5 HER! (.mov, 167 mb)

Er klar over mange dumme og idiotiske feil, men orker ikke ramse dem opp her. Er misfornøyd teknisk med denne episoden, og mangel på gore. Jeg skylder på dårlig planlegging, tid og ... planlegging. Enjoy.

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg har ikke sett, og kommer sikkert ikke til å se før i mårra eller noe - men hvis du er så misfornøyd - hvorfor gir du den ut da ? Er det ikke noe du kan jobbe på - eller er det i skuespillet og det på settet som er på trynet ? Ingenting du kan gjøre i post?

8. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Noen greier er at... i en scene på kjøkkenet.. så sitter det ei jente i bakgrunnen :? JEG ANER IKKE hvordan jeg kan ha oversett den. Så jeg måtte zoome i post. Og plutselig er døra i dialogsekvensen åpen... Sånne slurvefeil.
    Blodsprut som plutselig er der, men ikke var der i klippet før osv. Ikke noe å gjøre med i post, annet enn å skyte på ny. Noe som var uaktuelt.

En annen grunn var at vi ABSOLUTT skulle gi ut episode 5 på julaften, noe som ble ganske stress.

9. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Welcome to Hollywood! It's called [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Goofs]goofs[/ame] :p

10. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Selv om det heter goofs, så betyr ikke det at Hollywood må fortsette med det. Budsjett på 300 millioner dollar og alikevell samme slurvefeilene som amatørfilmer. Forresten nice hvordan det ser ut som sæd på nesetippen hennes etter hun har hatt allergisjokk.

La ikke merke til noen jenter i scenen på kjøkkenet (med unntak av hun som høyst sannsynlig skulle være der), men når Arne våkner jenta si, så sitter det noen i en stol bak han. Men slurvefeil eller ei, tar ikke mer enn 1 dag å fjerne den personen. Photoshop er genialt, framebyframeediting og problemet er borte. Puff the Magic Dragon, har fjernet en jogger en gang. Fucking joggers! Ellers var det ikke særlig mye som plaget meg annet enn dårlige lysforhold og store mengder Hyppass. Fargekorrigering er nevnt igjennom hele sesong 1, så jeg skal ikke gjenta meg, men disse Italienske 70-talls splatterfilm fargefilterene du bruker er ikke pene. Smaksmak.

Men det har skjedd noe forferdelig feil gjennom produksjonen av denne episoden. Preproduksjonssjefen må ha vært en løk. Det skjer liksom ingenting. Filmen trutter videre her og der, men det føles ikke som noe. Alt virker tilfeldig, og det som er tilfeldig, feks drapet på de to nissene, er ikke gjort særlig kult. Det bare er der, og det er nedgrainet av Hyppasser. Kan umulig være en effekt du ville ha? Tonje spilte meget troverdig, men det kan jo være at mannen bak The Killer er hennes faktiske kjæreste eller noe sånt, og da trengs kanskje ikke så mye skuespill. Eller så er det bare jeg som ikke vet hvordan norske jenter oppfører seg... Anywho, sjefen stjeler fortsatt showet, og dette på tross av at han er så lite med og du i tillegg har med to søte jenter. It's a good fucking character!

Digger forresten klippet hvor Arne dreper "mor di". Skikkelig nice. Kanskje litt endring på utsnitt og man kunne hatt et continous shot slik, hvor leiemorderen går inn, skyter og dreper, og går ut. Og når Arne skyter dørnissene, skikkelig fint oppsatt skygge, ser ubeskrivelig fett ut. Virker dog som om han skyter litt for fort, men ser jo faktisk at... den tingen på pistolen... cock? Hammer? Anywho, den går ut i out'a ammo posisjon og det ser grisefett ut.

To sum it all up: preprod og manus er über hvis man ikke har tenkt å bare ha masse kule scener og fete sjots. Vodkasjots teller ikke. Ikke med mindre de serveres til publikum! Og ser jeg mitt navn i takkelista? Fett! Om jeg ga karakterer ville dette flyttet episoden en karakter opp. Ihvertfall, dette var en av de svakere episodene, og til å være siste episode i en sesong har du virkelig ingen cliffhanger ending. Leave the audience hanging on their seat, can't wait to see more! Antar jeg, ser så lite serier, men tror det er slik det skal være.

Av en eller annen grunn tror jeg Kenny Wang vil like denne episoden mer enn meg, jeg lo på et tidspunkt kun fordi jeg kjenner Kenny, så enten blir han sur eller så ler han seg fordervet.

11. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vi hadde egentlig et ganske annet og mer utfyllende manus. Bl.a for å legge mer vekt på telefonlista Arne får fra Sjef sitt kontor, som vil spille en viktig rolle videre i serien. Flere av nissegreiene var improvisering, så denne episoden var nok den minst planlagte av dem alle, etterfølgt av episode 3, som jeg mener vises i begge episodene.

Vi hadde planlagt one hell of a cliffhanger i slutten, samt en temmelig gory slutt som jeg er overbevist du hadde likt Dahl, men en viss forelder var småskeptisk, og dårlig tid gjorde at vi måtte kjøre en mer slapp avslutning på det hele.

Ser forresten at letterboxgreia er fucka igjen... Crap.

12. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg kalles ikke Pedahl for ingenting! Foreldre er dritt. Håper jeg kan kjøpe meg til kustnerisk frihet her i Thailand.

13. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Jeg er høy på julefett, og seig i toppen, så tilbakemeldingen blir nok noe rar og tilfeldig:

Litt morsomt er det jo. Og jeg ser mor di-humoren er landsdekkende. De'r digg. Men som Dahl sier; det går ingen steder. Og nå er ikke Arne leiemorder lenger, han bare dreper folk på måfå. Mon tro om det er litt ute av karakter. Og slutten kunne jo selvsagt vært en god del mer grotesk. Men når man har overprodusenter i form av foreldre, så er det ikke så mye man får gjort. Jeg synes ikke at denne var teknisk så alt for horribel, ikke sett i forhold til de foregående episodene i alle fall. Det er noen forglemmelser og kontinuitetsfeil, men slike er aldri like plagsomme som andre feil som har med kamerabevegelser og klipp å gjøre. Og klippingen var litt bedre her enn ellers, og du hadde tidspress på deg i tillegg, så det kunne nok sikkert bli enda litt bedre. Men jeg merker liksom ingen storyline, og det er noe plagsomt. Scenene føles nesten mer ut som tilfeldig sammensatte sketsjer. Det er morsomt, men ingen episode. Og jeg kan ikke unngå å plages av at det er jul der, men ikke snø. Mulig det aldri er snø på vestlandet ved juletider, men for meg så blir det helt kræsj. Jeg kommer i alle fall ikke i stemninga. Hvorfor dreper Arne nissene, er det fordi dama hans ikke liker nisser? Siden han ikke bare dreper for ekta pengar, men også av lyst, så synes jeg han skulle vært syk nok til å ta på seg julemaska og voldta dama si.

Episoden er verken like morsom (bortsett fra feil hatt, som var en skikkelig gapskratt), eller like gjennomført som Episode 4, men den funker akkurat nok til at jeg gleder meg til neste sesong, hvor det er tvang at du øker den tekniske biten!

14. janiwiig

janiwiig Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Her er behind the scenes av episode 5:
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=LenmXBVJi9Y&;fmt=18[/ame]

15. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg har nå sett hele serien - med behind the scenes og greier. Det var herlig voldelige saker dere har klart å presse inn i den (kanskje med unntak av den siste?). Episoden jeg likte best var nummer fire. Episode 3 var en anelse treig, men absolutt underholdende. Jo, jeg gleder meg til I KILL YOU TOO. Blir nok en klassiker.

16. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  17. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: I Kill You - Episode #6 ute nå! Siste episode!

If we're gonna go out, we're gonna go out trying. Or dying...
    Man kunne kanskje spart seg for denne "episoden". Dere skulle absolutt ha fortsatt med ny sesong. Økt produksjonskvaliteten og fortsatt videre. Humoren er der og dere har bygd opp nok internhumor fra tidligere episoder til at det blir en bedre kobling mellom publikum og karakterne. Hvor er sjef forresten? Hvordan kan dere ha en episode uten sjef? Og gifter Arne seg med hu samme kjerringa fra forrige episode? Sikkert bare vikene til Arne som gjør det, men hun ser fortsatt ut som om hun bare 12.

Anywho, humoren er der. Man ler. Men det føles ikke som noe annet enn en samling sketsjer, og disse passer såvidt inn i I KILL YOU universet slik jeg oppfatter det. Ikke alltid regissør og publikum er enige, men jeg tror tilogmed Uwe Boll klarer å se hva som er galt.

18. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Episoden skulle i utgangspunktet hatt flere scener, også med sjef. Og mange av scenene er jo lagt opp som om det er første episode i sesong 2, som planlagt. Men nå ble det slik at vi ikke gidder gjøre det ferdig, så vi la bare ut det vi har spilt inn.

19. Arne Undheim

Arne Undheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

(SPOILER)
    Ang. bryllupet, så skulle det være første scene i episode 1 - sesong 2. I bryllupsfesten skulle Arne skyte og drepe kånå, og handlingen i sesong 2 skulle gå ut på at Sjef og Arne starter en liten krig. Hvor begge samler opp en "hær" av leiemordere for å drepe hverandre. Sjef skulle ha The Killer, Doyle(den "nye" karakteren hentet fra samme serie som The Killer og Sjef egentlig er i fra) og hun svarte-håra jenta(Jepp, hun var ikke død i ep. 5).

Dessverre så kom vi ikke så langt, og ble lei av å filme. Tror dere hadde spesielt likt et flashback hvor vi fikk vite opphavet til "Ikke skuff meg". Altså, et flashback hvor The Killer, Doyle og Sjef er små barn. Kan jo alltids legge ut manuset til de første epsiodene, men ser ikke vitsen.

Del denne siden