Ideer Til skrekkfilm

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av ThaZimen, 29 Jul 2010.

1. ThaZimen

ThaZimen Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg har tenkt å lage en skrekkfilm , men jeg trenger noen ideer .. kan noen hjelpe ?

Filmen skal bare være en kortfilm , så jeg tror ikke den skal vare mer enn 12 min ...

Skal det være en litt mer slasher-film eller litt mer thriller ? Hva synes dere ? Håper noen svarer ....

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det skal være en komedie.

3. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Om noen her inne har en god skrekkfilmidé har de nok lyst å filmatisere den selv :)

Det som kan være lurt å gjøre nå som du er tidlig i skaperprossessen er å ha en idémyldring. Enten alene eller sammen med andre filmintresserte venner. Tenk igjennom hva du selv syns er skummelt eller ekkelt. Trangeplasser, mørket, insekt... siste buss hjem? Kanskje at den nydelige dama du tar med deg hjem har en hemmelighet?

Å skrive manus er ikke noe hokuspokus om det bare er en "veiledning" til deg selv. Skal du involvere andre kan det være lurt å følge standarden... Vær kreativ, og stol på deg selv

Lykke til
    S.

4. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Spørreundersøkelse

Ok, jeg bare langer ut med ideer siden det er det du helst vil ha :)

Spør venner og andre kjente hva de er redd for. Det er forskjell på hva person til person synes er skummelt. Du burde prøve å finne det som går igjen i flest mennesker og eventuelt gjøre noe med den. Dermed føler de fleste som ser den i ettertid seg "truffet" av skrekken og blir "betatt" om man skal kalle det det.

Jarand

5. ThaZimen

ThaZimen Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Bra ide : D Det gjør jeg : )

6. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Se skrekkfilmer.
    Det du liker med filmene kan du ta til inspirasjon, og det du ikke liker kan du sørge for at du ikke gjør selv.

Del denne siden