Import HVX200

En tråd i 'Tutorialer' startet av Nordiss, 18 Des 2009.

1. Nordiss

Nordiss Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hei!

Jeg har nettopp fått min nye HVX200 og sliter med å få klippene inn på macbook`en min :(
    Jeg har en USB 2.0 kabel fra kamera og inn i mac´en og ingen ting skjer. Jeg har på VCR modus på kamera og har installert alle driverne som fulgte med på cd´en jeg fikk med kamera. Og får ikke noe signal i FCP når jeg går på file -- import altså ingen P2 device der.

Noen som kan hjelpe meg?

Mvh Anders

2. Krsk0

Krsk0 Citizen

Du bruker log and transfer?

3. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Problemet hans er at pc'en ikke "oppdager" kameraet hans, har hatt dett problemet selv, fant ingen løsning (var i grunn ikke behov for det da)

4. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sikker på at det blinker "USB DEVICE"? Vist ikke, sjekk menyinnstillinger å se etter hva "1334 Control" under "Other fuctions" står på... står det på "EXT" feks, så er leter den etter en FS harddisk...

5. Nordiss

Nordiss Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Ser her at settingen ikke er stilt helt inn, men får det fortsatt ikke helt til. Hva skal den stå på? da tenker jeg på 1394 control? satte PC MODE på USB DEVICE, men prøvd alle, men fortsatt "oppdager" macen ikke kamera :( verken i finder eller i FCP

Noen som vet?

6. Nordiss

Nordiss Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Det skjer liksom ingen ting på verken kamera eller pc når jeg kobler det sammen :( det står bare 1394 øvers i venstre på kamera, mens ingen ting skjer på mac´en. verken på camera mode eller MCR :(

7. Nordiss

Nordiss Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Fikk det til! Men takk for hjelpen! Fant denne siden som hjalp meg :) var vist bare jeg som var litt nook akkurat her :p haha..

http://www.moviola.com/hvx_fcp

Del denne siden