Inception - Time (WIP) (Ryan-remake)

En tråd i 'Musikk' startet av Ryan, 23 Sep 2011.

1. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Hei!

Noe jeg startet med i går. Jeg har bygget meg et nytt template med nye instillinger ol. Jeg bestemte meg deretter for å lage en remake av Hans Zimmer - Time (Inception) for å spesielt teste ut blåserne og strykerne. Jeg har hørt en del "dårlige" versjoner av denne låta på youtube, derfor bestemte jeg meg for å lage en som kunne bli så identisk som mulig. Dette er LANGT i fra ferdig, er mye som gjenstår her. Crescendoene må bli bedre, blåserne må komme inn mykere, strykerne skal finpusses til det yterste ol. Dette er en smakebit på noe som kan bli veldig bra.

Gammel:
    http://soundcloud.com/ryan1986/inception-time-wip-ryan-remake

Ny versjon:
    http://www.youtube.com/watch?v=Vr8r23Q27fc

Use: LASS, Cinebrass, Zebra and some random selected percussion.
    Reverb: TODD-AO & Lexicon
    Eq: Waves stuff

Ryan

Sist redigert: 4 Okt 2011
  2. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Inception - Time (WIP) (Ryan-remake)

Her er det en liten update. Har laget litt mer pluss at jeg har finjustert mye her og der, slik at det skal bli bedre.

http://www.youtube.com/watch?v=Vr8r23Q27fc

Ta en lytt!

3. Lamplight

Lamplight Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Fantastisk :)

4. MadsA

MadsA Citizen

Jeg er rimelig dårlig på å gi tilbakemeldinger på musikk, men dette var V A K K E R T !

5. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Tusen takk. Hyggelig å høre! :D

6. WilliamEdward

WilliamEdward Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei! Jeg er ny på dette forumet. Driver også med film-musikk! Det du postet var veldig bra orkestrert, selvom det fortsatt er litt å gå på.. Men det er selvfølgelig nærmest umulig å få til et like stort sound som Zimmer har fått til med software (han sier han leide et orkester på over 20 blåsere osv..).

Hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt så mye tid til remakes, men heller originale komposisjoner. For hvis du er flink nok, så får du etter hvert leid et skikkelig orkester, og da trenger du ikke sitte å knote med automations på hver j*vla stryker-note osv.. hehe.

7. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hei William
    Takk for lyttingen. Takk, jeg har en oppdatert versjon liggende på studio-pc. Har bare ikke lastet den opp enda. Det er aldri umulig å få til lyden til å bli like "stor" som Zimmer. Må også sies at han ble bedt om å komponere mye av albumet elektronisk- ergo, det er mulig.

Om du ikke har lest, så er bare dette en "template" score. Lagde den for å kalibrere samples/lyder og forskjellige bibliotek sammen. Jeg har en DRØSS av originale komposisjoner liggende rundt om kring (blant annet til en del kortfilmer, reklamer og annet media).
    Orkester hadde vært fett, selv om det er fult mulig å orkestrere FETE ting elektronisk.

Uansett, takk for lytt.
    Gjerne legg ut noe av det du har laget her:)

Del denne siden