Intro

En tråd i 'Introer og logoer' startet av martin009400, 30 Des 2009.

1. martin009400

martin009400 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Er det noe spesielle programer for å lage introrer, eller kan man bruke et vanlig redigeringsprogram som Pinnacle?(Med intro mener jeg logo-intro, hvis du skjønner).

2. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det kommer vel an på hvordan du vil ha introen og hvor mye vekt du vil ha i den. Jeg bruker Sony Vegas (vanlig redigeringsprogram), men prøver å gå over til After Effects nå. Dette er fordi After Effects har mange flere effekter og sånt å legge til. Man får selvfølgelig til mye med Sony Vegas også.

Her er et eksempel på en intro som er blitt "laget" i Sony Vegas:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=8V5mtmYw-iM&feature=related"]YouTube- Sony Vegas Intro [8] - Template Available[/ame]
    Jeg skrev "laget" fordi vedkommende som laget introen ikke bare brukte Sony Vegas som hjelpemiddel, men også andre filer og klipp.

Her er et eksempel på en intro som er blitt laget i After Effects
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=SFqFkuuMQ_E"]YouTube- IBK Production - First After Effects Intro Unleashed![/ame]
    Nesten alt dette har blitt laget i AE, i følge han/hun som har laget det.

Som du sikkert ser så er det forskjell på de to introene, men det er mye vanskeligere å lage en intro i After Effects da :p

4. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er ikke noe spesielt program som skal til for å lage "introer". Det som skal til for å lage en bra intro er - som med alt innenfor film/grafiskdesign/reklame - en god idé!

Du må se på dataprogrammene som verktøykassen din. Det fins ikke et program som løser alle problem, på samme måte som at en hammer ikke kan lage et produkt alene.

Det fornuftige er alltid å ta utgangspunkt i det du har, å gjøre det beste ut av det.

Det finns youtube videoer som viser deg hvordan du animerer med MS Paint og Windows Movie Maker, sjekk ut: michel gondry så skjønner du at kreativitet kommer før produkt.

Når det er sagt: om målet ditt er å lage en intro som ser ut som det filmstudioer, eller spillprodusenter har må du nok skaffe deg:

1) Adobe Premiere/Sony Vegas/Final Cut/Avid for redigering.
    2) Adobe After Effects/Apple Motion for effekter og etterarbeid.
    3) Blender/Cinema 4D/ Maya for 3D arbeid.

Men i likhet med den tidligere sammenligningen min: det nytter ikke bare å kjøpe en kjempebra sag å tro at kappingen skal gå av seg selv - du er nødt til å ta deg tiden å lære ;)

Håper dette hjalp deg litt, men at det ikke tok motet i fra deg - bare husk at ting-tar-tid, Selv Peter Jackson brukte 4 år på debutfilmen sin

Lykke til

S.

Del denne siden