Iron Man (replica av filmversjon) 1:1 kostyme

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av John.C, 11 Jan 2008.

1. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Heisann lenge side sist jeg var her.
    Ett nytt år med mange spennede filmer, hvorav jeg glerder med mest til IRONMAN www.ironmanmovie.com

For over ett halt år siden startet research på drakten.
    For ikke alt for mang mnd, bestemte jeg meg for at denne drakten ville jeg lage. Jeg ville ikke lenger drømme om hvordan det ville være å føle som Mr. Stark i sin rustning.

Dette er resultatet...

Chest details.

Leire og glassfiber chest og pant.

Denne er ferdig i Mars 2008 :) klar til premieren 8)

Og ja det er en kostyme som er laget til min strl. 186 høy.

2. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har hele tiden siden jeg hørte om filmprosjektet IronMan vært litt skeptisk fordi jeg synes det ser og høres litt tacky ut. Enda en superheltfilm.

Men på den annen side så ser drakta di svinbra ut! Så stor honnør til den.

Keep up the good work! :)

3. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er ganske geeky, men er litt tøft å da. Men den burde hete Plasticman, ikke ironman.

4. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tilfeldig at jeg la merke til denne tråden samtidig som jeg hørte på Black Sabbath - Iron Man :p

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Regissøren Jon Favreau dreit så på draget når han lagde filmen, at han i ettertid har sagt at han ville at filmen skulle ha et litt amatørfilmpreg med en utydelig sjanger som er bare mikset sammen av andre filmer han liker, og dette er også hvorfor han ville at Ironman skulle se ut som plast, for å styrke følelsen av en uavhengig film uten noe særlig budsjett. Dessuten passer det bra med all merchandisingen med Ironman-dukkene, for når de også er laget av plast, så ser de jo helt like ut som på filmen. Til stor glede for barn og geeker.

6. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bedre å drite på draget enn å drage på driten :D

7. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hva er ditt problem Wang. Er dritt lei drittslengingen og off topic svar.
    Jeg viser frem ett produkt som vi har jobbet hardt med og du forsetter å bare snakke svada.

Bilde som du ser er ett tezer photo. filmen er for øyeblikket i i post production... OHhhh.. Du vet vell ikke hva det er fordi ut fra dine filmer så ser det ut som du bruker råmateriale.

Jeg har tro på denn filmen. Jeg tror dette blir en av de største filmene for 2008 sammen med Batman Drark Knight... Du finner vell på noen idiotisk å si om den også. Kanske se på dine egne filmer hvor fantastiske de er.
    Fantasiske effekter, heftige props, UTROLIG dialog. :roll:

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jepp. Batman Drark Knight kommer sikkert til å suge. Høres ut som en dårlig kopi av The Dark Knight. Men den av Nolan kommer til å bli helfet. Han er en helstøpt regissør. Jeg har dog null tro på Iron Man. Dårlig regissør og ikke på langt nær så kult konsept som Batman. Skjønner ikke hvordan han klarte å skrape sammen så mye penger. Vi må ha lov til å mene forskjellig på det området. Og bildene av Ironman ser så plast ut at jeg ikke skjønner poenget med filmen lenger. Skal han ikke være av jern? En superheltfilm blir aldri årets film. Det er krampespark fra et fallende Hollywood som er tømt for ideer.

Ja, man kan nok sammenligne filmene mine med Hollywoodfilmer til 150 millioner dollar. Det er ganske saklig. Og ja, jeg bruker råmateriale. Har ikke muligheten til CGI jeg vet du. Skjønner ikke egentlig hvor du vil hen med den påstanden uansett. Bruker ikke du råmateriale i filmene dine? Magisk du altså...

9. pelsen

pelsen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå skal ikke jeg ta noe parti, men en god film, ivertfall fra det inntrykket jeg får av posten din John.C, handler ikke bare om props og heftig CGI. Det brukes alt for mye bare for å dekke over dårlig handling og tynt manus (litt som de siste superheltfilmene som har kommet ut).

Er forøvrig veldig imponert over drakten. Ser stilig ut.

10. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Personlig tror jeg filmen blir litt som Fantastic Four filmene. Eyecandy som er glemt dagen etterpå.

11. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det jeg mente var at dette er et teaserfoto. Filmen er ikke klar ennå.
    Detaljene på drakten tar de nok tak i og får mer realistiske.

Forskjellen på draktene som de bruker i filmen og på vårt produkt er at filmversjonen er laget av gummi. Vår er i glasfiber.

De bruker CGI for å få frem detaljene etterpå. Vi lager en drakt som en rustning og vi kan heller ikke skjule oss bak CGI.

Til dere som ikke vet hvem Iron Man er så er han et stort ikon i USA.
    I tidligere utgaver av Civil War så leder han ett nytt superheltlag for å registrere alle superhelter og fjerne deres hemmelige indentitet.
    Han er også han som dreper Captain America i en stor kamp.

Mod: Ryddet opp. ALLE holder seg til tema nå!

12. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Her er bilder fra mine andre kostymer våres kreasjoner.

Lifesize C3PO statue...

C3PO kostyme

Og masse mer.

13. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ser ut som du og crewet ditt har kontroll på props og kostymer. Og, ja det er en viktig del av mange filmproduksjoner. Lykke til videre både med Iron Man recreationen din og andre prosjekter...

S.

14. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    John, jeg synes modellene dere lager er UTROLIG gode! :) Ikke bry deg om Wang. Han snakker drit om alt og alle uansett, så bare ignorer det han sier.

Og en ting til: Jeg synes det er måten man selv oppfatter filmen på som gjør den god og dårlig.
    John For eksempel er visst en skikkelig sci-fi fanatiker, mens JEG liker veldig godt Zombie-filmer (Som vanligvis bygger på dårlig manus og meningsløs handling) og filmer som "Eight Legged Freaks" og "Starship Troopers".
    Hvorfor må film absolutt være så jævla bra? Kan man ikke bare like filmen for det den er?

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nå er man sikkert off-topic og risikerer og bli sensurert igjen, men selvsagt tar man filmene for hva de er. Det er inneforstått. Og Starship Troopers er en av mine absolutte favorittfilmer; men det er grunnet samfunnssatiren og ikke manuset. Pluss at jeg selvsagt elsker volden til Verhoeven. Verken Eight Legged Freaks eller Troopers er zombie-filmer dog. Og ser jeg en superheltfilm, så ser jeg den for akkurat det, og ikke et krigsdrama, men det forandrer ikke det faktum at jeg tror Iron Man ikke blir noe særlig grunnet ting jeg allerede har nevnt. Eller er det fjerna kanskje? Selv om man ser Dare Devil for hva den er, så blir den ikke noe kul, det er rett og slett en rumpe superheltfilm. Mens Spider-Man, enn hvor teit det kan bli, overlever på skjær tøysete slapstick-regi. Jeg tror ikke Favræv klarer å få til Iron Man med tanke på hva han tidligere har laget, og synes ikke konseptet er så framifrå. (Dette er on-topic om Iron Man eller?) Dessuten ser drakta hans ut som en plastkopi av RoboCop, som er en annen av mine favorittfilmer, som jeg også tar for hva den er; tankeløs ultravold med et bakteppe av ironi og samfunnsatire; samt et fett kostyme. Jeg har ingenting imot kostymer og rekvisittaktige kostymer, men ser ikke helt at det er noen hensikt i å kopiere andres verk. Noen har allerede laget RoboCop- og Iron Man-kostymene. Hvis John.C her, som åpenbart er en stor fan av kostymer og tegneseriehelter, heller hadde laget kostyme til en helt som ikke ennå var festet til film, eller en helt egen kreasjon, så ville jeg stilt meg mye mer positiv til prosjektet. Og det er noe man sjelden ser i amatør- eller lavbudsjett at noen har fete slike kostymer, så jeg ville også garantert passet på å få sett denne filmen. Men igjen, selv om mange sikkert setter pris på det, så ser ikke jeg hensikten i en drakt som ikke skal brukes i en film, når den åpenbart egentlig er laget for det.

16. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg sa aldri at Eight Legged Freaks og Starship Troopers var zombie-filmer. Jeg sa at jeg liker zombie-filmer OG filmer som blablabla.

tilbake til Topic(tror jeg):
    John har vel interesse for kostymer og film-rekvisita. Akkuratt som Über-snobber er interessert i kunst og antikk.
    Bit deg i deg, Wang. Han har en interesse du ikke forstår deg på.

17. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Er vel ikke akkurat noe å bite i seg. Jeg bare sier hva jeg mener om saken. Og jeg har da aldri sagt at jeg har noe imot kostymer i seg selv. Og man kan ikke akkurat forstå alles interesser heller. Jeg kan ikke si jeg helt skjønner hva folk finner sexy med golden shower, men noen gjør det likevel. Ganske snevert av deg å påstå at alle snobber liker kunst og antikk. Og veldig spesielt at du sammenligner det med John.C, for da betyr det at han liker kostymer bare for prestisjens og selskapets del, og ikke for hva det er. Det er dessuten ikke lov med unødvendig quoting her på forumet. Mange regelbrudd om dagen, synes jeg.

18. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De burde lage film av Civil War istedet, der har ihvertfall de forskjellige karakterne litt dybde. Problemet med klassiske tegneserie superhelter er at de ofte er MEGA overfladiske. Og JA, jeg har lest endel tegneserier. Og dette ender med at hollywood forfatterne gir de klisje personligheter som ofte resulterer i at filmene blir ytterst mediocre. Du sier at det er også han som dreper Captain America som om det sku vært del av den originale Captain America historien. Det blir jo litt feil da, Civil War er jo en spinoff (riktig nok en god en) På Superhelt historiene. Nå skal det også nevnes at navnet "Captain America" er så cheesy at Skjegg sier "Jeg har aldri sett så mye ost før" Når han ser han. I mean, come on...Captain AMERICA? thats just lame..

19. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det kan godt være at slike kostymer fører til gode penger og berømmelse, kanskje også uante mengder med sex på Comi-Con. Noe jeg sånn sett misunner deg for, for det er noen helt utrolige kule asiatiske jenter på de tilstelningene. Det er vel også dette ikke Kenny Wang ser, siden han ikke vet noe om verken sex eller det sosiale liv, at alt man gjør i bunn og grunn handler om fitte. Mennesket har siden tidenes morgen gjort alt for å penetrere kvinner. Men når man ser bortifra dette, så virker det ikke særlige givende å lage kopier av en annen manns verk. Såklart, penger og fitte står høyt, de massekopierer alt i Kina av de to grunnene, men innerst inne må det føles som en større oppnåelse hvis man lagde noe nytt som ble brukt i et nytt konsept, ikke bare nødvendigvis film, men også i andre sammenhenger. Kostymene dine ser utrolige gode ut, tror jeg har sett dem før faktisk, sikkert her eller på et annet filmforum, men det er ikke særlig kulere enn å animere lightsabers.

Anywho, alt i alt ser jeg at du har brukt tiden din på å kopiere feil kostyme. Så traileren til Iron-Man og drakta han lager mens han er i hendene til terroristene er mye fetere enn den han klarer å stable sammen med firmaet sitt.

Men hva koster det å lage slike kostymer? Jeg kunne trenge noe sånt til CyboCop.

20. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Du finner personer verden over som kunne tenke seg en accurate prop i sin kolleksjon. Hvem lager dette? Dette lages ikke av Studione.

Alt som har kommet ut fra div selskaper i det siste er ikke som vist i filmene. Det er laget med masse feil i detaljer og proposjoner.
    Se på C3PO, finn noen andre som lager C3PO med samme detalj som oss. Det vi lager er ofte bedre en det som orginalt var laget.
    Folk har en tendens til å tro at det som er laget til filmene er perfekt. DE ER LANGT FRA PERFEKT.. Men så klart med CGI så ser alt så mye bedre ut.

For folk som er intr. i filmer og som ønsker å bygge en privat kino rom kommer ofte til oss for props som de er glad i. Våres props sprer glede til de som kjøper dette. Hvorfor kjøper folk kopier av film plakater?? De er jo kopiert av den orginale... Vell Ikke mye jobb i det, men det kjøpes fordi det har en verdi.

Wang, hvem tror du lager props til museumer, eller for den del div amusment parker. Det er folk som oss. Se rundt deg når du drar på store tivoli, disneyland, universal studio, six stars mm.

Mye av prop verden har forsvunnet. Det går mer og mer over til CGI data grafikk. Uansett jeg er stolt over det vi lager fordi det vi lager er bra. Ressultat av det vi lager er likt det man ser på endelig ressulat etter man har brukt CGI. Vi tar det på gamlempåten med masse arbeid.

Vi lager ikke kun dette, men dette som jeg viste var prop relatert til en kommende film.

Ang Ironman filmen... Jeg tror denne filmen blir heftig.
    Hva tilsier at den ikke skulle bli bra?

Se på Ringens Herre, Hvem skulle tro at Peter Jackson skulle klare dette med sin tidligere filmer..
    Ringenes Herre er en fantastisk film på 3 deler. Fantastiske effekter, flott manus, HEFTIGE PROPS.
    Ang props til Ringenes herre... Her satt man så mye penger inn i props fordi man ville at skuespillerne skulle føle seg som vedkommende de spilte.

Det samme er med våres drakter. Når vi lager en drakt, stormtrooper, Snowtrooper, Darth Vader, robocop, Aliens, Predator, eller en Ironman så skal drakta være så bra at brukeren føler seg som den karrakteren de ønsker å være. Ikke bare det men de som møter dem får samme følelse.

Jeg er med i www.501st.com og www.nordicgarrison.net
    Vi er en veldighets organisasjon som opptrer med hovedformål å samle inn penger til veldedighet. Vi treffer barn med kreft og hjertesyk barn.
    Når de treffer oss lyser de opp, her er det barn som ikke kommer til å overleve og andre som vil. Dette er barn som har ligget i sengen lenge. Mange barn har ikke krefter til å bedrive tiden med noen, noen er så syke at de har gitt opp. Når vi kommer sprer vi glede til de som er der.

De som er så kritisk og ser ned på dette, spør deg selv hva har dere gjort i det siste for å spre glede og gi av dere selv?

Del denne siden