Iron Man (replica av filmversjon) 1:1 kostyme

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av John.C, 11 Jan 2008.

1. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette må helt klart være en smakssak, for hvem skulle trodd at Peter Jackson, med sine tidligere filmer, ville lire av seg først en elendig trilogi om noe mumbojumbocrap fra Michael Jacksons Neverland, for så å gjenskape en film som kun ble kjent grunnet dens utrolige evne til å få en mann i apekostymeprop til å se ut like stor ut som en skyskraper, med så mye CGI at Wachowski-brødrene ble sjalu?

Aldri gjort noe sånt. Jeg er et produkt av det kommersielle samfunnet og gjør mitt for at andre skal tjene meg. Når var sist noen gang ga noe av seg selv for meg? For å gi meg glede?

Anywho, jeg lurer fortsatt på hva slikt vil koste. CyboCop skal lages, om det så blir på nistepakkebudsjett.

2. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hehe.. :)

Ang pris.
    Ironman drakta blir jeg kun å lage 5 stk av. til utvalgte personer for 5000 USD drakta.

Dersom du skal ha noe custom laget kan prisen bli dyr dersom den ikke kan etter selges. Det vil si at dersom du hyrer oss til produksjon må du dekke kostnadene fra moulding til casting og alle kostnadene til materiale som trengs samt timer brukt. Du vil da stå som eier av støpen og gjøre hva du vil med den.

Cybocop... Det har jeg ikke hørt om.
    En Robopcop ligger på 4000 USD

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Er da ingen her som mener at props er noe unødvendig, og at det ikke gjør sitt for filmer, spesielt filmer som LOTR. Vi snakker om å lage kopier av andres verk. For å sitere Dahl: "Det er forskjell på remake og kopi. Og å blande inn filmplakater er bare vås. Hva blir det neste, å si at man ikke kan kjøpe filmen på DVD fordi den har blitt kopiert opp?"

Du prøver å rokke ved vår samvittighet ved å nevne at du gjør denne jobben for kreftsyke barn? Lavt. De skal dø uansett. La dem få slippe å ha teite plastdrakter på netthinna når de passerer skjærsilden. Du gjør ikke denne jobben for å gjøre andre glad. Du gjør det for din egen del fordi folk vil elske deg fordi du gjør andre glad.

Og igjen. Jeg har ikke noe imot props i seg selv. Og folk må da få lov til å kjøpe det de vil ha, og museumer må få lov til å kjøpe ting å vise fram - for igjen å tjene penger, men det er andre ting til filmer enn props.

Jeg har allerede nevnt hvorfor jeg tror den ikke blir bra, og LOTR er kanskje et unntak som bekrefter regelen. Men har man sett The Frighteners og Heavenly Creatures, så vet man at Jackson hadde noe å fare med. Dette tilsier i tillegg at du tror jeg kunne laget en fet Iron Man-film siden du synes filmene mine er tatt fra råteipen, hva enn det betyr, og Bad Taste er i så måte også helt horribel både når det kommer til props, kostymer og filmkvalitet.

Folk skal inn i kostyme for å føle seg som den de spiller? Jeg ville ikke følt meg som en jernmann av å gå rundt i plast. Og hvorfor skal noen føle seg som karakterer de ikke skal spille inn film som? Det er litt trist, og veldig geek. Men de finnes jo de også.

Jeg sprer glede med min deilige lystige personlighet og mine hyggelige velmenende kommentarer. Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg skaper en motpol til all snillismen, slik at resten av verden føles koseligere, og dermed bidrar jeg til at folk føler seg bedre.

4. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå må du huske at peter jackson sine tidligere filmer var dønn usæriøse og fjollete fordi de skulle være det.

Jeg håper du vet at ringenes herre bøkene er et bedre utgangspunkt for god film en det Ironman tegneserieheftene er. Du sammenligner her en av verdens mest omfattende fantasy bøker med en serie med tegneseriehefter om en mann i metall drakt som bestemmer seg for å passe på "de uskyldige". Og når du ser tilbake på de siste årene, så har vell ikke akkurat tegneseriehelt filmene vært så utrolig bra, så hvorfor skulle denne bli det? Den kommer mest sannsynligvis til å bli en overfladisk cgi fest med en forutsigbar story og endimensjonale karakterer. Bare uberfans av ironman karakteren vil sannsynligvis like det bare fordi det Ironman. Jeg skal ikke påstå at jeg har helt rett, men hadde blitt meget overasket om denne filmen hadde blitt dødsbra, om den blir det, skal jeg personlig kjøpe en kake til deg.

5. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror nokk du har rett i dette. Slik var det med Superman Returns også. Jeg en fan av Superman, og likte derfor filmen. Men når jeg satt meg ned i ettertid å så den, så fant jeg ut at den ikke var så bra som jeg husket...
    Jeg tror at når man er stor fan en en karakter så lurer man seg selv til å tro at filmen er bedre en det den er.

6. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    husker jeg så daredevil. værste filmen jeg noen gang har sett. tror at ironman ikke blir en fultreffer, men jeg liker arbeidet ditt john.

7. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du får meg ikke til å skifte mening ved å snakke like mye bullshit som meg selv!! :evil:

8. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvem er egentlig denne mannen som lager Iron Man? Hvilkene andre filmer har han lagd som er så dårlige? :p

9. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Men Skogslarve da. Nå må du ikke være så hard mot deg selv, du snakker da på langt nær så mye bullshit som meg. Har ikke prøvd å få deg til å skifte mening heller, du skal få lov til å tro at alle snobber liker kunst og antikke nips.

Jon Favreau, regissøren av Iron Man.

10. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg mente ikke at ALLE snobber liker det, men at hvis noen interesserer seg for kunst og antikk er de som regel snobber.

11. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Driit feet star wars kostyme 8) har du R2-D2

12. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Spørs jo litt hva slags kunst du tenker på også. Film er en kunst - i alle fall de som er laget med en visjon om noe annet enn å tjene penger. Det er jo en form for kunst uansett, men kanskje ikke like verdifull eller givende. Jeg mener man bør like kunst i mange varianter for å lage film som er pen å se på. En sans for det estetiske er en stor fordel innen film. John.C her er jo helt tydelig en estetiker. Ofte skyr man malerier og annen slik kunst fordi man anser det som noe snobber driver med. Men ser man litt nærmere, så har filmfolk mye å lære av billedkunstnere og andre former for kunst som teater. Alt dette er egentlig vevd tett sammen. Men Skogslarve, prøv å få øynene opp for litt kvalitetskunst, så kanskje du vil få litt av din sårt trengte inspirasjon. Mange regissører har fått idé til en hel langfilm av bare ett maleri alene... Muligens noe å tenke over når du påstår at visse personer ikke klarer å forstå andres interesser.

13. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Wang du har ett seriøst problem. Du har åpenbart ikke barn og dersom du får det en gang håper jeg du forandrer personlighet.

Hva faen vet du om meg eller mitt mål med å gjøre dette.
    Jeg syntes veldedighet er bra fordi jeg kan enkelt gi av meg selv til de som trenger det mer enn meg. Jeg krever ikke noe tilbake.

Det er bedre å gjøre noe enn INGENTING.

Dersom barn setter pris på dette så har du faen meg ikke noe med å komme med en så nedlatende kommentar.

Mange i vår familie har gått bort med døden pga kreft.

Jeg gir opp dette forumet. Dette kan dere beholde for dere selv.
    Men jeg tilgir deg Wang, du er åpenbart en svært umoden person.
    Maken til idiotisk svar!

14. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok, sånn helt seriøst! skjerp dere!!!!! Slutt å kranlge for faen! Alle har forskjellige meninger! Synes han gjør en god sak med å gi støtte til de kreft syke menneskene! Men sikkert noen som er litt skeptisk som i dette tilfelle Wang men la han! Du vet hva som er rett i denne saken og det er det som teller :roll:

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Når vi snakker om "maken", John: Maken til mangel på humor. Du må da forstå ironi når du ser det, og allerede har lest et tjuetalls poster av meg. Jeg jobber med barn selv, og vil dem stort sett alt vel, men det betyr ikke at jeg ikke kan spøke med pedofili og incest til det tyter ut av øra mine. Jeg har da ikke noe imot at du hjelper kreftsyke barn - det må du da få lov til.

Hvis du er en skikkelig flink kostymeskulptør nå, så lager du drakta til Humormann og går litt rundt i den til du føler deg i karakter nok til å skjønne at man ikke kan ta alt så seriøst. Hver gang jeg ytrer en satire du ikke forstår, så får jeg blod på tann, vet du. Krenkende satire er morsomt når det går utover kjendiser, bare se på seertallene til Otto Jespersen, så hvorfor kan ikke du tåle en spøk? Iron Man vitser er jo nesten morsommere enn kreft, hvis man har et snev av selvironi vel og merke.

16. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Her har du noen bilder, deriblandt C3PO og R2D2

Vi har utstyrt enkelte R2D2 med forskjellige fx.
    Noen har hatt int. stereo, spilll konsoll int. Noen andre har hatt DVD med prosjektor innebygget i øyet. Noen andre bare lyd systemer.

Mye man kan bruke props til.

17. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du snakker om dere? Er dere en gjeng med nordmenn som driver med dette?

Og hva heter dette firmaet? Noen linker til artikler som er skrevet om dere eller no?

Blir nysgjerrig jeg nå. For greiene dine/deres ser jo kjempebra ut!

18. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  19. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Star Wars museum kommer til sverige.

Jeg jobber sammen med folk internationalt.
    Ikke andre i Norge som jeg kjenner til som holder på med dette.
    Går mest på relasjoner og kontakter via div forum.

Har ide til webside og leter etter en webmaster som kan kan gjøre jobben.

Akkuratt nå planegger NG til å være med på sansynlig Europas største Star Wars messe i Sverige hvor vi skal delta aktivt med NG og medlemmer som kommer tilresende fra verden over.

Jeg kopierer litt tekst fra våres forum med litt info. Beklager dette er på engelsk men det er fordi vi alle i norden skal forstå hverandre.
    Rart men jeg kan nå engelsk bedre en norsk ..

the exhibition. opening date is 1 july 2008 and runs untill the last of september.... and wouldn't it be awesome for everyone

http://www.ovik.se/kulturfritidochtu...0001027.html

Apperently José Araújo, producer of the SW-exhibition flew to Örnsköldsvik to inspect the museum facilities. After he landed, the first thing he did was to call George Lucas and exclaimed lyrically: - It's wonderful here, it looks just like the forest moon of Endor.

http://allehanda.se/avdelning/noje/11930

Video of the Star Wars exebition they had in London.
    VIDEO 1

http://www.ovik.se/webdav/files/Kultur, fritid och turism/Museum/Star wars/Flash/sw1.html

VIDEO 2

http://www.ovik.se/webdav/files/Kultur, fritid och turism/Museum/Star wars/Flash/sw2.html

Det kan også hende at George Lucas kommer personlig for åpningen.

20. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du tuller nå? Seriøst, jobber DU med barn??? :eek: :eek: :eek:

[ame]http://youtube.com/watch?v=3NMGsRmZTFQ[/ame]

:cry:

Kult!! :D Vil det si at man kan F. eks styre R2D2?? :)

Del denne siden