Iron Man (replica av filmversjon) 1:1 kostyme

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av John.C, 11 Jan 2008.

1. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    den scenen må være den verste i filmens historie!

tror heller det er at man har en playstation eller no i den.

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Seriøst, jeg jobber med barn. Men koselige barn, ikke drittunger som deg.

3. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sorry, Wang. Det var ikke meningen å gjøre deg sinna, som du har gjort med en ganske god del på forumet her.

4. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    så du lager ikke disse tingene selv? Du bare snakker med folk på et forum som har laget dette?:p
    Det er trist i så fall. Er noen av disse gjenstandene i norge?

Mye som skurrer for min del her.. alle bildene du legger ut, du har ikke tatt alle dem! Det lyser at det er forskjellige folk som har drevet å laget forskjellige montasjer. I det ene c3po montasjen ser du et hus i bakgrunnen som ikke faller inn som et norsk hjem, eller hage for den saks skyld.

rett meg hvis det er galt. fallt bare inn.

5. stianbstv

stianbstv Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann. Fantastisk kostyme! Du befinner deg ikkje tilfeldigvis i Bergen eller omegn?

Eg skal anmelde denne filmen for Bergen Student-TV, og som vanleg hadde eg tenkt å klippe meg inn i filmane. Hadde sett ekstra kult ut om eg flaug ved sidan av Iron Man i eit skikkeleg kostyme.

Mvh Stian

6. MrJonez

MrJonez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    LOL

He he! Godt sagt! :lol:

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  8. MrJonez

MrJonez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Oi! Den var jo faktisk ganske stillig da! Men hvordan har han klart å lage den? Du må jo ha skills for å kunne gjøre noe slikt + tilgang til passe materialer.

PS:
    Hvis jeg hadde hatt samme ferdigheter skulle jeg laget drakten til Master Chief :p

9. abroke

abroke Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    skulle gjerne setter en tutorial på hvordan dette gjøres :)
    vil regne med at det tar veldig lang tid..

10. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Iron Man (replica av filmversjon) 1:1 kostyme

Det er ikke EN bestemt måte å lage slikt på. Fremgangsmåten varierer jo selvfølgelig, ut fra hva du skal lage. Hvis du tenker på det å lage plast-ting, så er ikke det all verden, men krever sitt utstyr. Jeg har f. eks. laget noen masker til skuespillere. Kan fortelle hvordan jeg går frem for å lage Phantom of the Opera-masken jeg nå jobber med. -Og kan ta det detaljert:

Først smører jeg ansiktet til skuespilleren med f. eks. Vaselin

Så merker jeg ut halve ansiktet (som masken skal dekke) med "smitte-blyant"

Så bruker jeg brede gipsruller, som jeg ruller ut og klipper til riktig form, før jeg bløter dem og legger på ansiktet i 4-6 lag. Passer på å modellere skikkelig, for å få med alle detaljer.

Lar tørke på ansiktet. Nå har jeg et negativ.

Tar av gipsen, smører litt ekstra med vaselin innvendig, før jeg heller i flytende gips.

Lar tørke...

Tar ut gipsen igjen, har nå et positiv.

Her begynner forskjellen på "barnehage-maske" og proff-maske.

Det enkleste er nå avispapir-striper og tapetlim i ca 15 lag over positivet. La det tørke, ta det av positivet og du har en stiv maske. Lakk/mal i ønsket farge.

Det jeg kommer til å gjøre er å ta med positivet til en kontakt som har et plastverksted. Der varmer vi opp en plast-plate, legger den over positivet, og legger det i en vakumpresse. Plasten trekker seg hardt nedover positivet, størkner, og masken er klar. Bare å skjære ut øyne og nesebor.

Dette kan selvfølgelig gjøres med hva som helst. Med bein, mage, pikk, pupper, hender, føtter... Bare ta en gipsavdtøpning, ta den med til et plastverksted, så er saken biff. -Men om du ikke har kontakter i bransjen, så kan det bli noe dyrt...

11. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Iron Man (replica av filmversjon) 1:1 kostyme

PS: Hvis du vil ha et VELDIG detaljert avtrykk, så bruker et lag med alginat før gipsen. Da blir det ekstremt detaljert. Lager du avtrykk av fingeren din, så får du et resultat som kan brukes på en fingeravtrykkscanner! (OK, eldre scannere. Nye scannere måler også at fingeren har puls og temperatur)

Hvis du har prøvd et "Clone a Willy"-sett (Se på "De 7 dødssyndene", der demonstreres dette) Altså et sett som lar deg (altså kun for menn) lage en nøyaktig kopi av pikken din, med vibrator og greier. Vel, poenget er at da ser du hva alginat gjør. Du får med hver eneste blodåre, hver minste lille detalj.

Legg alginat på huden først, la det herde (tar 2-3 minutter) og legg deretter 3-4 lag med gipsbind over. La dette herde, ta det av, og følg vidre anvisningen i forrige innlegg. Du har nå altså negativet.

-Og siden det nå sikkert kommer spørsmål om jeg har prøvd "Clone a Willy", så ja. Ferdig med det =P

Del denne siden