Kamera med forskjellige filformat?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av jrslm, 17 Jul 2012.

1. jrslm

jrslm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg skal ut på langreise og har et Canon LEGRIA HF GF 10, men ønsker et billig og godt backup kamera. (Kamera 2) En venn av meg har et Sony HDR-CX115 som veier 200 gr. som har en fantastisk kvalitet og en for meg god brukbar optisk zoom på 30x. Problemet er at opptaks formatet ikke synes a være det samme. Det ville være så bra om det hadde vært det samme formatet så en slipper å konvertere hver eneste fil i kamera 2.

Er det noen som vet noe om et passende kamera som hvor filene har samme format som mitt Canon Legria? Det er ønskelig med et lite lett et, men behøver ikke være 200 gr.

Opplysninger som jeg foreløpig har om de to kamera.

Canon LEGRIA HF GF 10
    Videoformat AVCHD
    Bildformat JPEG ???

Sony HDR-CX115
    Bildformat JPEG
    Videoformat AVCHD / MPEG 2

På forhånd takk for eventuelle svar

Tillagt 17. juni 19.26

Det ser ut som det er nærmest likt format, men det som skjer er at når SD kortet som er brukt i Sony kamera settes i min Sony Vaio i7 laptop vises ikke filmfilene i mappen. Dette skjer ikke i Canon Legria filene.

Sist redigert: 17 Jul 2012
  2. o9i98f

o9i98f Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Kamera med forskjellige filformat?

Hei
    Jeg søker en lyd mixer til og fixe noen mono til stereo og litt støy til en 3 minuters kort film.
    Søker og så en foliy artist som er vilig til og skape mye forselig fra sprøk til noen som river gjennom blader! osv.
    Arbeidet er ubetalt!

--------------------------

Sac Main Longchamp

3. o9i98f

o9i98f Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Kamera med forskjellige filformat?

Det ser ut som det er nærmest likt format, men det som skjer er at når SD kortet som er brukt i Sony kamera settes i min Sony Vaio i7 laptop vises ikke filmfilene i mappen. Dette skjer ikke i Canon Legria filene.

---------------------

Sac Longchamp En Solde

Sist redigert av en moderator: 19 Jul 2012

Del denne siden