Kamera til nybegynner

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av spetwols, 4 Sep 2008.

1. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei. har mer å mer i det siste blitt ivrigere til å drive med film. det nærmeste jeg kommer til noe som heter kamera nå er en vanli digitalt kamera som jeg bruker . og ett bugga sony handycam. pc91.
    Noe dere vil anbefale for en nybegynner ? Prisen er ikke så viktig. men viktig att det blir bra kvalitet på filmen og grei opptaker.
    Også muligheten for stativ osv. kommer til å bruke kamera til å lage en del sykkel filmer og på rally osv.
    Som sagt så er ikke prisen så viktig,men jeg vil ha ett kamera som jeg kan ha en stund før jeg trenger noe som er "bedre" .

2. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Kamera til nybegynner

så greit ut. åssen kasetter er det å ,går det an å overføre til pcen uten stress ?

4. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det bruker standard miniDv kassetter, som fåes kjøpt overalt. Overføring til pc er utrolig lett. Du kan bruke et hvilket som helst program for å overføre, og formatet er støttet av alt. Det er ikke som AVCHD som bare støttes av noen få...
    Jeg kan anbefale det fordi jeg har hatt kameraet ;) Et utrolig godt kamera. (Faktisk, han jeg solgte kameraet til er den samme som selger det i den tråden jeg linka til. Med andre ord: kameraet som selges der er mitt gamle kamera ;D)

5. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

aha :p

6. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg kan også gå god for Panasoniv GS500-kameraet! Brukte det i ca. et år og var veldig fornøyd med det, gir kjempebra bilder!

7. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

eller selvfølgelig Canon HV20 eller HV30 nå som hd er viktigere og viktigere.

8. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

kanskje ikke best med HD i starten for en nybegynner? såvidt jeg vet bruker han WMM...
    støtter NVGS-500!!

9. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Vel, skal man drive med video så bør man konvertere til noe annet en WMM, det er ikke til å unngå, si jeg vil ikke si at dette er en god nok grunn til å ikke kjøpe HD-kamera. Men for all del, NV-GS500 er et godt kamera, jeg hadde det selv en stund og er storfornøyd med det. Det leverer veldig fine bilder! Likevel ville jeg gått for HV20 eller HV30 hvis jeg skulle kjøpt nytt kamera i den prisklassen idag. HD blir mer og mer viktig, like greit å hoppe i det.

10. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvis du skal gå for HD, og har maskin som takler det, kan jeg også anbefale Canons HV20 / 30. Har dette kameraet selv, og er veldig fornøyd med det ;)
    Men, som et helt nybegynnerkamera tror jeg GS500 er ditt beste valg. Iallefall hvis du kjøper den pakka jeg linka til, ettersom du da får med både vidvinkel, mikrofon, og en haug annet utstyr.

11. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

jeg bruker avi filer

12. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Hehe, vi snakker om redigeringsprogrammer her. WMM er Windows Movie Maker.

13. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

oja faen. xD nei jeg bruker adobe after effect cs3 og vegas 8 pro :p

14. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

åssen overfører man filmene med kamerae til pcen ?

15. -Andreas-

-Andreas- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du må ha et firewire kort i pcen, og en firewire kabel. Du kobler firewire kabelen i pcen og trykker capture i Vegas. Firewire kort fås kjøpt over alt hvor slikt selges. Clas Ohlson f.eks ;)

16. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ok :D
    Men jeg har sittet å tenkt litt "lenge" å funnet fram til at jeg skal kjøpe meg et orntlig kamera. som jeg kan ha i mange år . da har
    jeg tenkt på Conan XH A1. Koster en del penger. 30 000 det billigste her i norge. noen som kan si noe om kamera ? Må man ha bra pc osv får å bruke det ? Takker

17. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har vel bare hørt om Canon XH-A1 ;) Vet ikke veldig mye om kameraet, men jeg vet at det er et HDV kamera. Altså, du trenger ikke kraftigere pc enn hvis du f.eks. skal redigere noe som er skutt på Canon HV20 (som er et av de mindre kameraene). Optikken i XH-A1 er selvfølgelig uendelig mye bedre...

18. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg fikk XH A1 for to uker siden! Fantastisk kamera, bare det gir en del støy. Kjøpte det fra USA for 22.000 kr, men så komme jo momsen.
    Jeg sitter på Macbook Pro, 2.4 GHz, med 4gb RAM. Funker fett det. Filmte et bryllup i helga, og selfølgelig det ser jo mye mer proffesjonelt enn for eks HV20, men selvfølgelig pris har jo noe å si og.

19. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

OK. Noen andre kamraer da som er billigere men alikevel omtrent like bra ?

20. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

kjører pc med 2gb minne, 600gb,gforce 7800 gt og prosesor på 2,4. fortia. Funker det fett ?

Del denne siden