Kameramann i Trøndelag søkes!

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av Norega, 4 Jan 2012.

1. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Jeg planlegger en film som vil få navnet "Drømmejegerne". Til den trenger jeg en person som har erfaring bak kamera. Jeg tenkte først å gjøre det selv, men jeg føler ikke at jeg er erfaren nokk med kamera til at jeg får til en bra nokk jobb.

Jeg leter etter en omgjengelig person som er lett å sammarbeide med. Jeg krever ikke at du har erfaring fra store produksjoner, men jeg leter etter en som føler seg dyktig nokk til å ta på seg ansvaret til å stå bak kamera i en ambisiøs lavbudsjettsproduksjon. Jobben står foreløpig oppført som ubetalt siden jeg ikke har råd til å betale crewet foreløpig, så din motivasjon til å bli med på dette er at du brenner for film og ønsker erfaring.

Ønsker du å vite mer? Send meg en mail: thomasnorboe@hotmail.com

Håper å høre fra deg:eek:

2. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Kameramann i Trøndelag søkes!

Kan si at handlinga i filmen dreier seg om en tur fra Trondheim til Oslo. Så d vil bli noen turer nedover i landet. Jeg dekker selvfølgelig alt av utgifter i forbindelse med dette.

3. klevstuen94

klevstuen94 Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hvilken alder er det du leiter etter hær? Ansetter du en videregående elev for eksempel?

4. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har dere kamera og utstyr selv, eller må kameramann medbringe dette?

5. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Alder spiller liten rolle. Kravet er at du føler deg dyktig nokk til å gjøre en lavbudsjettsfilm ;-) Det er bare å sende meg en mail der du forteller litt om deg selv, så tar jeg en vurdering deretter.

6. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Kamera stiller vi med. Du vil mest sannsynlig håndtere et JVC GY-HM750. Er ikke kjøpt inn enda, men jeg vil med 80-90% sikkerhet ende på dette.

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du har ikke vurdert å leie Scarlet? Vet om i alle fall èn her i Trondheim som har det.

8. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Ingen tvil om at d er et knall kamera, men jeg trenger kameraet over så lang tid at d er lik så greit å kjøpe eget. Har lett på nett og forhørt meg rundt, og mange anbefaler GY-HM750 fra JVC. Har du erfaring med d?

9. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ser at handlinga skal foregå på en tur nedover landet, skal dette skje i en bil? Isåfall så burde du tenke gjennom lengden på JVCen, den er lang og umulig å få plassert i gode vinker i en bil. Husk også at kameraet har en liten chip, håper det er dokumentarfeelingen dere er ute etter med det kameraet. Vist ikke blir dere skuffet!

Sist redigert: 15 Jan 2012
  10. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vi har et HM700 i firmaet, og det er uten tvil et fint kamera, både ergonomisk og hva kvalitet på opptak angår. Men som nevnt over, er det et "langt" kamera. Siden det er et videokamera med liten chip vil du få mer TV/doku følelse av bildene.

Du vil ikke under noen omstendigheter, på en enkel måte, få den elskverdige lille dybdeskarpheten man gjerne strever etter å oppnå med film - men det er kanskje heller ikke ønskelig i dette prosjektet?

11. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Turen foregår per bil ja, så kameravinkler er jo helt klart en utfordring vi må finne en løsning på. Og kameraet er helt klart ikke det mest idielle. Filmen skal heller ikke ha et dokumentarisk eller TV-preg, så hvis det er tilfele med HM750 så er dette helt klart ikke kameraet for oss. Får høre med Video4 om di har noen ideer. Har dere noen tips forresten? Budsjettmessig så bør ikke prisen ligge over HM750 hvertfall.

12. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  13. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Sjekka d ut og d så jo ganske ok ut. Spesifikasjoner på kamera har jeg lite peiling på, så d du skrev var litt gresk for meg... Derav ønske om kameramann;-) Men jeg må jo vite hva jeg kjøper så det må jeg nesten sette meg inn før jeg går til innkjøp:) Video4 er vel behjelpelig der. Er dette det kameraet du vil anbefale mest i den klassen?

14. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

At Video4 anbefalte den lange JVCen til en film som skal foregå mye i en bil og se ut som film høres uprofesjonelt ut.
    Vet at Fotovideo selger FS100, ring dem å forhør deg! Som jeg har forstått din film, så er FS100 akkurat det kameraet du trenger. Men for all del, vent med å kjøp til du har fått tak i en DOP, kanskje har han egne preferanser som han er utrolig god på.

15. Norega

Norega Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

JVC'en var helt og holdent min egen ide. Selvfølgelig ut fra tips jeg fikk fra andre hold. Har bare brukt Video4 for lydutstyr enda, og jeg har vel bare godt å si om service og faglig dyktighet. Skal sjekke ut FS100 nærmere. D ser jo veldig aktuellt ut ut i fra d jeg har fått sett til nå.

Del denne siden