kan noen hjelpe meg med å animere lynnedslag?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Truls Finborud, 14 Nov 2014.

1. Truls Finborud

Truls Finborud Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    jeg jobber med et lite cosplayprosjekt, og lager en liten bakgrunnsfilm. der skulle jeg gjerne hatt en serie med lynnedslag. lyden er ikke noe problem, men det visuelle er jeg verre på.
    så hvis det er noen der ute som kan animere noen skikkelige lynnedslag så hadde det vært utrolig flott om de kunne tatt kontakt.

- de skal ikke treffe noe spesielt, bare rett opp og ned, litt varierende utsende, på en svart bakgrunn.

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Veldig lenge siden jeg har vært innom forumet, og ser det er en gammel tråd. Men det kan likevel være aktuelt for deg og andre til senere produksjoner.

Jeg har gjort en serie med animasjoner i løpet av våren, og i en av dem har jeg lagd et lynnedslag. Noe av animasjonen er i utgangspunktet gjort i et 3D program hvor jeg har keyframet noen lys i scenen for å integrere et glimt av lynet som overeksponerer kun deler av bildet, mens selve lynet er gjort i After Effects.

Det er en effekt, Advanced Lightning, hvor du kan justere hvor og hvor mye, og ganske nøye hvordan ting skal oppføre seg. :)

Del denne siden