Kan noen lage et filmcover til meg?

En tråd i 'Introer og logoer' startet av ZsaZsa, 4 Jan 2008.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Forskjell på fjortenåringer og "fjortisser". ;)

2. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hm.. du en ting det har aldri kommet noe drit ut av munnen min, men kanskje når jeg skriver. Hvordan jeg skriver har vel ikke noe med arfaringene mine. Så hvis du går rundt å innbiller deg at man kan lage en film om et drap uten å tenke over folk som er rammet av det bør du gå i tenke boksen og starte på nytt. Men mine ord er" Hvis du skal lage en film som du har tenk til å slege sjekk litt opp hvordan det er med de etterlatte4 og om det er greit osv. hvis du ikke skal selge den så kan du gjøre hva du vil. Men du gjør valge og kanskje du burde ha tenkt på det jeg skrev.... mine ord---

3. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg kjenner selv flere fjortizzer som er godt over 20 år =)

4. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En ting til du kan ikke lage film av hva du vil vet du. Selv om det er ytringsfrihet fins det grenser-

5. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg kan nokk lage film om hva jeg vil, uten noen sin tilatelse... Men det spørs om den skal publitseres (eller nå hvordan det skrives).
    Men skjønner hva du mener. Jeg vil ikke bli tenkt på som et ufølsomt vesen. Jeg mener ikke at man skal drite i de som har noe personlig knyttet til filmen (eller hva det enn måtte være). Men jeg sier bare at du kan la være å tenke på det.

6. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Riiiight. Men når man har folk som er rammet så har man allerede publisitet og publikum til filmen. Gjelder å utnytte alle muligheter! Og hva det angår utryingsfriheten så kan du lage film om akkurat hva enn faen du vil, så lenge det er fiksjonsfilm. Det finnes ingen grenser, det er bare moralske valg en utgiver tar før han vil selge filmen. I verste tilfelle kan man gi ut filmen selv, men det fører som regel til et mindre publikum hvis man ikke har budsjettet til å markedsføre filmen. Har man lagd film om et såkalt tabu emne, så er en liten epost til Dagbladet eller VG mer enn nok for at filmen skal få nødvendig reklame.

Jeg for min del, tråkker gjerne hele verden på tærne bare for å lage film. Det er som å si til et barn hva han ikke får lov til å gjøre, så kommer han garantert til å gjøre det...[/b]

7. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er jeg den eneste som ikke har denne "tenkeboksen" ?. Jeg har noen tomme pappesker liggende. Kan jeg lage en tenkeboks ut av de? Kanskje jeg kan lage flere, så kan jeg bytte rett over til en annen tenkeboks når den jeg bruker er tom. Så da kan jeg stacke IQ.

Hvis jeg holder på sånn kanskje jeg får en så stor forståelse av tid/rom at jeg kanskje kan lage en energi kilde som drar energi fra alle 11 tidromdimensjonene. Eller kanskje bare 10 av de, siden den 11 ruller seg til en sirkel. Ihverfall i følge E8xE8 strengteorien. Men kanskje det er positivt, for da kan man få evig energi. Kanskje det er bedre og dra energi fra alle de paralelle universene istedet. Kan være farlig da man plutselig kan ødelegge hele univers i prosessen, men blir ihvertfall ikke vårt eget. Men igjen, det kan fucke opp hele systemet, siden det skapes et nytt paralellt univers for hver forandring alle typer fysisk materie gjør til en hver tid. Man kan aldri være sikker. Kvantumsteori har aldri vært min sterke side, hadde jeg bare hatt en tenkeboks!
    Da skulle jeg brukt denne energien til å lage en maskin som ved hjelp av et lite tastetrykk fortalte naive mennesker at man ikke kan skjolde seg fra sannheten ved help av og ikke tenke på den. Sånn som når et drap er en stor mediasak så kan man ikke forvente at folk ikke harselerer eller tuller med det. Eller rett og slett bare lager en liten film av det. Fortalt de det at dette blir gjort hele tiden, og at de bare kan skru på tven for å se hundrevis av eksmepler på det. Orderudsaken/O.J saken/11 september o.s.v. At det ikke er noen lov som går i mot dette. At ytringsfrihet med begrensninger ikke er ytringsfrihet i det hele tatt. At sannheten er at det finns så mye av det, at ingen får gjort no med det i det hele tatt. At man KAN selge det,fordi det finns mange publiserte humor programmer som gjør sånt hele tiden.

Men akk og ve, jeg har ingen tenkeboks. Så jeg får nok neppe fortalt de av menneskeheten med mindre hjerneceller at det er sånn.

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Det er vel ikke så mange som har eller trenger en slik tenkeboks, med mindre de skal kjøre en ny runde med Kvitt eller dobbelt. Men nå gjør du deg like dum som Tard Azz her, Andreas. Han har noe rett i det han skriver, for ytringsfriheten er en illusjon også i Norge, for den skrenkes inn av lover mot enkeltpersonen i form av f.eks. æreskrenkelse. Så det er vel det han tenker på. Men så lenge man lager generelle karakterer i filmen sin, så er det ingenting de kan gjøre. Og det er ingen automatikk i denne loven, (i motsetning til drepte personer som selv slipper å anmelde), så derfor må du faktisk bli anmeldt av den fornærmede for at noe skal skje, og det er bare folk som -Tommy- og lignende, som gidder dette. Samt de som er mer grådige enn sin egen selvfølelse. Og anmelder man et humorprogram for å gjøre narr av seg, så ødelegger man jo bare enda mer for seg selv, og beviser en gang for alle at humorprogrammets parodi er virkelighet. Det er ytterst sjelden dog, at slike saker vinner fram hvis hensikten var noe annet enn å krenke. Det være seg at det skulle være morsomt, eller at du ville fortelle en god historie i en film.

Det finnes altså ingen total ytringsfrihet. For det første blir det bestemt mye fra media hva vi skal føle og tenke, og utover det, så tenker lekmann lite på egenhånd, selv om han kanskje tror det. For det andre kan vi ikke lyve om folk eller om rettigheter, selv om det da burde være en ytringsfrihet å kunne si hva som helst, også løgn. Men du har f.eks. ikke lov til å si at en annen manns verk er ditt eget og klaske ditt navn på det. Alt det til side, så tar -Tommytard- feil. Man kan støte så mange man vil med filmen sin, og lage film om hva som helst, bare den er din egen, du kan også krenke enkeltpersoner slik du vil, men må tenke gjennom om denne personen har noe å vinne på å saksøke deg for det. Og ukjente grådige og bitre mennesker har som regel det, mens kjendiser sjelden har det. Så i filmen om NOKAS kan du mest sannsynlig gjøre narr av David Toska, men må passe på å ikke bruke navnene til etterlatte som kan vise seg å være gretne og lite selvironiske, som i eksemplet -Tommy-. Men som jeg nevnte, så lenge du ikke tydelig farer med krenkelse i form av løgn mot navngitte personer som du ønsker å krenke - så kommer de ingen vei.

9. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet det, men du skrev, "Trodde generasjonen som bruke "azz" døde ut når alle fjortissa ble 15."
    og, "mennesker i fjorten års alderen som skvisa patetiske argumenter sammen med kvisene sine."

10. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det finnes atskillige programmer som gjør nytten og er langt billigere, og til og med gratis, f.eks. GIMP. Det er bare de som ikke vet bedre, som tror man må bruke Photoshop til alt mulig.
    For øvrig tror jeg ytterst få vil gidde å lage et omslag for deg til en film som ikke engang er tenkt lagd.

11. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    joda, forstår at det kan være vanskelig og lese mellom linjene...gjør jeg? uansett. De fleste som blir fjortisser blir det når de er rundt 14, ikke alle blir det, men noen. Det er ikke alle som blir kvitt fjortiss genet. Men noen blir det. Jeg sier ikke "når alle fjortenåringene ble 15" sa jeg vell? "mennesker i fjortårs alderen" Betyr fjortissene, siden jeg allerede har nevnt de, burde dette være opplagt. På ikkenoe tidspunkt sier jeg at alle fjortenåringer er fjortisser, jeg sier bare at de som blir det, blir det i den alderen. Men dette syns til og med jeg er en unødvendig diskusjon. Vil bare påpeke at din fortolkning av min tekst er din egen skyld.

12. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du har rett, Off Topic slutt :D

13. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
  14. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Haha :laughing:

15. Jay

Jay Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  16. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ganske kul.
    Men vanskelig å lese tekst.
    Noe av de svarte greiene er også forstyrrende siden de er midt i kjeften på han ene karen. Litt høyere opp, og det hadde sett ut som en påtegna bart.

17. Jay

Jay Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den suger så fælt at jeg gidder ikke å redigere noe på den, lagra ikke fireworks fila uansett :\

Sånn går det når man ikke har noe å gå etter..:p

18. ZsaZsa

ZsaZsa Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Er det ingen som gidder å gjøre et forsøk på å lage et cover?

19. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er dette jeg hater ved ungdommen i dag. Null respekt for andre, bare forlanger og krever å få av alt og alle. Her har to personer laget helt kurante cover, og selv om de ikke er i tråd med dine ønsker så burde du være fornøyd med at noen i det hele tatt gadd å lage noe, spesielt siden du verken har eller kan dette med å lage cover. Noen gadd. Vær takknemlig. Ahh, jeg ser tilbake til de tidene hvor foreldrene banket driten ut av ungene siden. Slikt stod det respekt av!

20. ZsaZsa

ZsaZsa Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg hadde vært fornyd, om de ikke var laget kun for å gjøre narr av meg

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden