Kan noen svare meg på hvordan å få best mulig lyd?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Mazter_Man, 1 Sep 2004.

1. Kyrre

Kyrre Citizen

Kabelen går direkte inn i kameraet Andy, altså jack-inngang. Ingen eksterne opptaker. Selv om vi vurderer og investere i trådløst system som fremdeles tar opp på kameraet. Men da trenger vi selvsagt å tjene noen penger.

2. codename_47

codename_47 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Men man må jo invistere i et dyrt kamera for å kunne bruke det da(plugg inngangen finnes kun på større kameraer)
    Fant ingen bra bilder, men du kan såvidt se plugg inngangen her
    8)(vi har en mye større mic da)

3. Kyrre

Kyrre Citizen

Rettskriving, rettskriving.. :!:

4. andy

andy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jack eller mini-jack?

5. Kyrre

Kyrre Citizen

Jack, hvis jeg ikke tar helt feil.

6. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med sånn "feiekost"? Kaller det bare det.... vet ikke hva det heter... Sånn de har på TV. Blir ikke det ganske "konsentrert" lyd. Altså sånn at man bare får med den lyden man ønsker???

7. dj_zeptor

dj_zeptor Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ideen med mygger er grei nok den. Men som det allerede er sakt her så blir det veldig mye styr med ledninger osv. Du får heller ikke noe særlig med bakgrunnslyd. Så jeg ville ikke gått for dette.

Men jeg ville heller brukt feiekosten din. (går ut i fra at du mener en Mic Boom) Det er jo rett og slett en stang med microfonen i enden. Kyrre har jo allerede skrevet om dette. Men 16 000 er kanskje litt for dyrt. Så da kan du jo bare kjøpe en god microfon. 1000 - 3000 kr. Mange av disse kan retningsbestemmes. Så da kan du jo omtrent bare få med den lyden du ønsker. Og du kan sette den til å konsentrere seg om mye mer, som bakrunnslyder etc.

Det ka jo også være aktuelt å ha en bærbar pc i andre enden av micboomen, for å ta opp på denne istedenfor på kameraet. I mange tillfeller blir det bedre kvalitet av dette. Men kommer jo selvfølgelig ann på.

Håper dette hjalp litt. :p

8. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mister Kyrre... skal du først peke på rettskriving så er første bud å skrive rett selv. :x

Argh!

9. Kyrre

Kyrre Citizen

10. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hi,hi :p
    *kremt*

Move along now, nothing more to see here...

11. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tusen takk! :D Akkuratt det svaret jeg lette etter!! Men kjøper man en bom med mic, eller må man kjøpe hver ting for seg? Og koster i tilfelle en bom mye? Vet noen hvor man kan få kjøpt det? :?:

12. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kanskje dette er tingen for meg?

13. dj_zeptor

dj_zeptor Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan absolutt kjøpe en et boom set. Med skaft, mic, ledninger og annet dilldall. Men hvorfor gjøre det når det vil koste deg så mye mer? Kult? Ja, absolutt!! Men kjøp heller et kosteskaft eller noe. Anbefaller et forlengerskaft til malingsruller i aluminium, sånn med en stang inni en annen som kan dras ut og inn. Dette for man jo på jernia for 69 kr eller noe sånn. Så kjøper du den mic'en som du vil ha å setter den på tuppen av stanga. Kanskje vanskelig å feste men du finner nok på noe.

Dette er jo da et billig alternativ hvis man ikke vil betale i dyre dommer=)

14. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kult med enn skikkelig dyr en: helt klart, nødvendig: ikke så klart 8)

15. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for alt! Tror jeg tar meg en tur på jernia i morgen... :wink: :D

16. dj_zeptor

dj_zeptor Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe....tror jeg åsså går for det til min neste film. :p Si fra når/hvis du har kjøpt en mic da. Åssen den er å sånn. For trenger en sånn jeg å, og lurer veldig på hva jeg skal kjøpe som jeg får gode resultater med. Hadde tenkt på noe mellom 1000,- og 2000,- penger. Har folkens noen tips? 8O

17. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg tror jeg hermer litt etter deg jeg, mazter man. jernia, her kommer jeg!! :D

18. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe :oops: mic'en ja...

19. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, mic'en..... Skal se hva jeg kan få kjøp! Må ha bra utstyr! 8) Den får jeg i hvert fall ikke på jernia! hehe.... :p

20. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    nei, litt synd... 8)

Del denne siden