kan røyk fra røykmaskin ødlegge bøker klær osv.?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Fabian, 15 Sep 2009.

1. Fabian

Fabian Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Er det noen som har peilinG?:eek:

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det kan umulig skade tøy mer enn at det blir "røykskadet". Ikke noe av mitt tøy som har tatt skade av å danse ved en røykmaskin på et diskotek, og har kjøpt masse billig røykskadet tøy som jeg ikke har hatt noen problemer med, verken lukt eller kvalitet. Bøker vet jeg ikke med, I'm not a book man. Men det er jo bare bøker. Fukt ødelegger dem nok, men ser ikke for meg store fuktproblemene med en røykmaskin. Det er ikke en dampmaskin heller...

3. jakb

jakb Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Har lurt litt på det samme..

Jeg tenker også på møbler klær o.l

Men jeg har tenkt å bruke haze.

4. tkit

tkit Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Når du sier ta skade, hva mener du.
    Dersom du tenker på at det lukter røyk, kan du tilsette lukter som eple, blomster osv.

5. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ikke merket at haze røyk har festet seg med lukt eller lignende på klærne mine. Haze er jo en tynn røyk. ikke syns jeg den lukter noe heller forsåvidt.. =)

6. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Klær er det ikke farlig med, dersom du da ikke bruker en 30 år gammel røykvæske.

Når det kommer til bøker så tar heller ikke de skade av å være i et rom med maskin-røyk. Her må det imidlertid tas et visst forbehold. Er det "nye" bøker så spiller det ingen rolle. Men du bruker ikke en røykmaskin i riksarkivet for å si det sånn. Skikkelig gamle bøker og papirer vil ta skade av oljen. Røykmaskin-røyk er jo i prinsippet mikroskopiske oljedråper som henger i lufta.

Bruker du store mengder røyk i et rom, så vil du etter utlufting oppleve et fettbelegg på glatte overflater, da spesielt speil og vinduer. Dette er ikke lett å fjerne fra papirer.

Fuktskader og tilogmed brannskader kan også oppstå, om du holder gjenstander helt inntil dysa på maskinen. (Dette gjøres ofte for å fylle opp klær osv. med røyk for f. eks. simulering av person som har fått støt etc.)

Håper dette ga deg noen svar.

7. Fabian

Fabian Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    :)

ja det hjalp veldig! Takk, takk

Del denne siden