Kanakkas Film: Hobby (2007)

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av labbe, 4 Mar 2007.

1. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=6YYPpwHG9wQ[/ame]

Her er linken til en film jeg og tre andre har laget i forbindelse med en skoleoppgave. Vi har filmet med et Panasonic DVX-100 med et hjemmelaget 35mm linseadapter, og har brukt et 50mm objektiv utenpå der.
    Vi har brukt premiere pro til redigering og Compositelab Pro for fargelegging.

Filmen handler om å ta styringen på livet sitt, og om å ikke være passasjer i sitt eget liv.

Hadde vært fint med tilbakemeldinger

2. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ahh! Godt å se at noen kan lage noe litt ordentlig! ;)
    Jeg likte filmen vldig godt, spesielt pga. det tekniske, men også en grei historie og god lyd!

Ikke for mye overdreven musikk heller!

Håper å se mer fra dere 8)

3. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Takk for tilbakemeldingen :)

Sjansen er til stede for at du får høre mer fra oss, er nemlig nominert til AMandus filmfestival =D Er også meldt på i UKM, så får se hvordan det går.

Lyden er tatt opp seperat og lagt på etterpå. Et helvetes arbeid, men absolutt å anbefale :D

Edit:

Kan legge til at vi har bygd vår egen dollytralle for dette med 2 skinner på 2 meter. Filmen er på 4 minutter og 59 sekunder.

Om noen er interessert i å se bilder av kamera eller dollie så si ifra :)

4. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann.
    Må si dette er en av de beste filmene jeg har sett her på forumet. Likte spesielt små detaljer, blant annet at kaffekappen ble tom etter en slurk. Eller syns jeg det var meget godt teknik arbeid, med dybdeskarphet og diverse visuelle effekter.

Lykke til på UKM og amandus.

Jeg vil gjerne se bilder av dolly. Er dette noe der ehar bygd helt selv fra bunnen av? I såfall er jeg veldig interessert i en guide, med oversikt over alt man trenger (og hvor man får kjøpt det) + en liten veildedning til hvordan det settes sammen.

Hvilket kamera er brukt, og hvilke software i post-produksjon?

5. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Kan ikke legge ut så mye informasjon da det er en annen på gruppen som bygde den, men ja den er bygget fra bunnen av. Har brukt et hjul oppå skinnen og et hjul på innsiden som holder den på plass.

Da vi filmet satte vi et stativ oppå, og en person til ådytte en annen som sto oppå.

Som jeg skrev tidligere brukte vi et Panasonic DVX-100 med et hjemmelaget 35mm linseadapter. Linseadapter er veldig moro, og bildet blir veldig fint, men vi filmet hele filmen opp ned og speilvendt noe som ikke er spesielt lett. Vi måtte også bruke den manuelle fokusen på objektivetet vi hadde på utsiden noe som var veldig vanskelig,men som gikk seg til etterhvert. Var dog noen ting som måtte filmes på grunne av at ting var ute av fokus da vi så på pc-en,men i fokus på skjermen til kameraet

Til postproduksjonen brukte vi Premiere Pro, Compositelab Pro,blender3d (eller noe slikt til 3d) og fruityloops..

Ellers takk for tilbakemelding :)

6. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt mer info om det der adapteret ditt hadde vært meget ønskelig! Herlige bilder og dybdeskarphet! :) Veldig fin film! :wink:

7. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Mulig jeg eller en av de andre kan komme tilbake med mer informasjon. I hvert fall brukte vi ikke det objektivet som er fastmontert, men det andre som ligger bak der. Brukte et Canon EF-S 50mm 2,8 blender. Koster 860 kroner på fotovideo, og fungerte veldig bra. Eneste var at det var et slit med fokusen, men det gikk seg til

8. filmboy24

filmboy24 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Veldig bra film. Jeg blir virkelig inspirert av å se slike filmer. Keep 'em coming!

9. f|_iNc|-|

f|_iNc|-| Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nydelig arbeid :)

10. McLloyd

McLloyd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Veldig veldig bra! imponert!

11. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvordan gjøres den effekten hvor man istedenfor å fade over til et annet klipp, så "smelter" det over?

Der hvor man ser gutten i parkeringshuset, og så smelter det over til kontorbildet?

Er liksom ikke vanlig fading, men bildet blir forandret liksom! :p

12. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kommer det en versjon med sub? Tror flere hadde likt filmen. Veldig flott dybdeskarphet på filmen, liker dem veldig godt. Klipping og alt det var veldig bra, syntes jeg, men kamerabevegelsen ristet litt stivt iblant. Men ellers topp.

Jeg tror det er et Morph-program han brukte.

13. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eg likte filmen. God klipperytme og flyt.

Kva brukte du som Groundglas i adapteren? Kan du leggje ut nokre fullkvalitets stillbilete frå filmen, slik at eg kan sjå nærmare på skarpheit, vignetting, bokeh og grain?

14. Snikende_Ullteppe

Snikende_Ullteppe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ville vært veldig fint hvis du gadd legge ut en versjon til nedlastning, føler youtube ikke yter filmen rettferdighet :D

15. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Har brukt et morpheprogram. Så riktig det melwasul..

Det kommer en versjon med sub høyst sannsynlig da vi til Amandus Filmfestival må oversette all tekst i filmen. Vi har bare ikke kommet så langt enda.

Er en versjon i quicktimeformat, men den er veldig liten.. Har ikke en versjon til nedlasting i godt format for øyeblikket, men er det stemning for det kan det sikkert fikses. Tror skolen skulle legge den ut på en streamserver,men er usikker på om den er åpen for public..

Bilder skal jeg legge ut snart

16. tuck2001

tuck2001 Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vi brukte en Canon EE-S mattskive (egentlig til Canon 5D).

Her er noen fullkvalitetsbilder fra filmen (bildene har ikke fått Anamorphicformatet ennå, så de har litt dritt oppe og nede):
    http://www.entersoft-ub.com/1155.png
    http://www.entersoft-ub.com/Comp_00275.tif
    http://www.entersoft-ub.com/Comp 6_00209.tif

Gøy å se at så mange likte den:D

17. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  18. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  19. nesjon

nesjon Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  20. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    hehe, men siden dette er hobby sin tråd så ser jo vi helst at man stemmer på vår film :) Men skal ikke tvinge noen ;) Du som har laget "Ø"? Vi sees vel kanskje på lillehammer da!

Del denne siden