Kanakkas Film: Hobby (2007)

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av labbe, 4 Mar 2007.

1. nesjon

nesjon Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hehe, beklager at jeg kanskje var litt småfrekk der, men tenkte jeg måtte snike inn litt lovlig reklame for filmen her i stedet for å lage egen tråd.

Men du verden, jeg er imponert over filmen deres. Utrolig gjennomført og bra. Jeg og kameratene mine som står bak "Ø" driver med filmproduksjon på et annet nivå, ettersom vi er allmennklassinger og driver med dette kun litt på fritiden.

Uansett, jeg tar av meg hatten og dere har fått en stemme fra meg allerede.

2. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Det er lov vettu ;)

Jeg må si at det er imponerende at deer har fått tid til å lage den filmen om dere ikke har gjort det på skolen. Vi jobbet i 2 måneder, og den siste uken var vi ikke på skolen fordi vi bare satt å redigerte film. Ellers var vi egentlig veldig lite på skolen i den tiden, så er veldig imponerende om dere greide å gjøre skolearbeid samtidig.

Men ellers så blir jeg smigret :p Når det skal sies syntes jeg absolutt at filmen deres var noe av det beste som var der. Egentlig syntes jeg det er veldig gøy at alle filmene blir lagt ut så man får muligheten til å se hva andre har gjort :) Lykke til på amandus, og vi snakkes vel kanskje der !

3. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei, Labbe...
    Så nettopp filmen for første gang og ville bare si at dere rent teknisk imponerer. Meget profesjonelt redigert og iscenesatt. Alle locationbyttene og dybden i bildet ga inntrykket av å være en dyr og profesjonell produksjon.

Storyen var også god!

Ser fram til hva dere koker opp videre.

S.

4. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Morsomt å se at andre fra asker og bærum gjør det bra med film da =) Kansje vi kan samarbeide en dag? Jeg holder på med "Fortapt" serien, som du kan lese om på www.fortapt.ufilm.no. Kansje du kjenner igjen noen der? Jeg tror ihvertfall jeg vet hvem Stian Halvorsen. Hvis han gikk på Risenga Ungdomskole?

mvh
    Anders

5. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Og i virkeligheten var det bare 3 uker med busskort :p
    Men tusen takk for kommentar. Tror ikke vi koker opp noe med det første, men har et ønske om at vi skal lage en ny film neste skoleår.

6. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Kan ikke si jeg kjenner igjen noen. Men hvor har dere hatt innspilling? Stian Halvorsen gikk ikke på Risenga Ungdomsskole, og vi alle går på Rosenvilde VGS nå. Ellers takk i like måte, morsomt å se at andre også lager film!

7. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vi har hatt mye av innspilingen på Konglungen. Er andre ting som har blitt spillt inn der tidligere. Blandt annet noen episoder av Autofil :)

Edit: Jeg går forresten på Nesbru VGS medier og kommunikasjon 3. året

8. SimenLie

SimenLie Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har sett filmen et par ganger og må virkelig si at denne filmen imponerer. Føring av kamera, bildekvalitet, lyd, klipping osv. Alt er veldig gjennomført.

9. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  10. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Han har sikkert ikke tid til å svare. Må hente premien og sånt :D

11. Jeetkunedo

Jeetkunedo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må bare si at det her var PRO!! som faen, dritbra rett og slett.

Lys, musikk, klipp alt passer bra jobba!!

12. hdv

hdv Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Wow! Det der var verdt å se.. Skikkelig bra! thumbs up...

13. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ja, stemmer!

Var helt rått å være med å få vinne 2 av prisene her. Takk til alle som stemte. Søk på Amandus på sesam.no for å finne flere artikler om oss :)

Eller dere kan tune inn tv-en på nrk1 påskeaften klokken 5 for å se hele opplegget. Virkelig, var over alle forventningene å vinne. For de som lurer vant vi beste fiksjon på Amandus Filmfestival og publikumsprisen. Lærte også veldig mye av å være på festivalen, og snakket bla med regi og manus for Sønner, regissør for Fritt Vilt, Regissør for Vinterland, Visual Effects Superviser for Matrix og mange andre folk. Sinnsykt moro!

(Kan avsløre at jeg ble lurt kraftig i dag. En av gutta sa til meg at Nidar ringte og ville saksøke oss. Ble litt smånervøs før jeg fikk beskjeden om at det var aprilsnarr!)

14. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Ser ganske så profesjonelt ut. En veldig typisk festivalvinner. Men det som gjør filmen bra er også den svakeste punkt. Den er litt for tydelig en slik tenkende og funderende voice over med moral som vi har sett en million ganger i akkurat slike type kortfilmer. Ja, det er bra laget, men det føles ut som om jeg har sett eksakt samme filmen før - noe jeg ikke har, må vite.

Fotografisk er det nok lite å utsette på denne filmen. Digg å se på. Selv om noen virker å forelske seg vel mye i liten dybdeskarphet. Men den er egentlig dønn kjedelig historiemessig. Hvis en film med voice over støtter seg til akkurat det, så har den tapt, noe jeg mener denne filmen gjør. Jeg har mye imot voice over, men ikke til den grad at jeg ikke liker filmer på grunn av den. Mer fordi den er misbrukt i filmer som ikke ville fungert uten voice over, fordi regissøren ikke klarer å fortelle historen gjennom bilder og dialog. Det sliter denne filmen litt med. Men for all del: Dette er en amatørfilm av mennesker under 20, og jeg kan ikke huske å ha sett noe som er fullt så gjennomført andre steder på forumet her.

Karakteren jeg gir den skades av at jeg ikke liker denne type selvhøytidelige filmer som prøver å tvinge meg til å like den.

Terningkast: 4

15. labbe

labbe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    @Kenny Wang:

Tusen takk for konstruktiv kritikk. Etter som jeg selv har sett filmen endel ganger må jeg si meg enig i noe av kritikken. Men husk at det er første filmen vi har laget i fiksjonsklassen, og til neste film kommer vi nok til å jobbe med en mer bærende historie.. Så for all del, gi tilbakemeldinger. Det er den eneste metoden å lære på!

16. warbolt

warbolt Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Skaff deg ein hobby! haha! tok du den :lol:
    Neida! Eg bara skryllar med dykk :wink:
    Eg likte det tekniske med denna movien! Men eg skjønte ikkje eit
    shøff av hanlinga :wink:

Zoomen på 1 minutt og 24 sekunder var superdama ding dong!
    PS: Var det Espen Frodesen på frame 3452?

Very Nice! (med Borat stemja) hahe, har dykk sjått den?

Del denne siden