Ken og Morten introer

En tråd i 'Introer og logoer' startet av Storliboy, 24 Jun 2007.

1. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, jeg har bare laget to introer foreløpig og vil gjerne ha tilbakemeldinger på de.

Ken og Morten episode 12, trailer:
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=1O0sd1DZ8rs[/ame]

Ken og Morten episode 13 trailer:
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=bwB6bKTIYMc[/ame]

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Uten å ødelegge dine drømmer om å bli klipper - dette var forferdelig. Du har dog rytmen i orden - skifter bilder der jeg forventer at det skjer noe nytt, men utover det kan man gjøre litt mer ut av materiellet. :) Du skal tross alt trekke meg som seer til å ville se mer - og da må det mer til enn jalla transitions :)

3. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For det første: for å ta det først: Hva mener du med intro?

Klipp 1. dette var ganske tragisk. ikje en gang de beste color correction verktyg utvilklet av sony/NASA/Pentagon og Lucas i verden kan redde den produksjonen.

KLipp 2. ALdri ledd så høyt av noge, der er postet her på forume. Briljant.

Gleder meg til å se filmer (er det en trailer?) Jimmy Krakk - bra navn!

4. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, dere har rett.
    Og ja det er egentlig trailere jeg mener, ikke introer. Hender ofte at jeg blander de to tingene i samme suppe...
    Heledigvis er ikke klipper det jeg har tenkt å bli når jeg blir stor, vet forresten selv at det ikke er brae trailere.
    Dessuten er det bare Windows Movie Maker jeg har brukt og det er ikke akkurat verdens beste redigeringsprogram.

Men Ekkspltsjon Bang Studios: Hva mener du med color correction?
    Mener du at fargene kunne vært anerledes og bedre? I såfall så sliter jeg med å få til det på Pinnacle Stuodio 10, Plus, har du noe tips til hvordan jeg kan fikse det så er det utmerket :)

5. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    MEnte egentlig bare at uanset, hvilket program du har så kan ikje produksjonen "reddes".

Jeg er sikker på at du/dere kunne gjort så meget bedre med litt mer plan leggning på fårhånd. men vi får se når filmen komer ut :)

Movie maker er - resultatmessig - akkurat like så bra til klip arbejde som et hvilket som helts annet program.

Nogen tips (inddirekte for trailern):
    - Ikje bland sort hvit og farve klips
    - Ikje bruk klips der rollerne taler, uden at man også høre hva der sies
    - Kutt ut overgangs effekterne
    - Kutt ørlite ned på lengderne på omtrænt samtlie klip, noen ev dem lan klipes ner kraftig!
    - musiken passer ikje når 90% av indholdet i klippene er helt statisk!
    - få ned størelsen på texten. de fleste som skal se deres film har skermer, der er større end 7", selv på laterlige youtube er den for stor :)

Generell råd:
    - Bruk stativ
    - Veksle oftere mellom kamravinkler, hoved fokus bør være på skuespilerne set forfra ikje bagfra (selv om de indehaver sexige ræver)

Edit: det beste og morsomste er at dere tydligvis ikje tar dere selv så fryktelig høytidelig å det er bra !
    Lyke til

6. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lei meg for at jeg har laget en missforståelse her.
    Filmene til begge trailerne er ferdige, men dessverre er de for store til at de kan lastes ned. Filmen til trailer 1 er en time og ti minutter og den andre er nesten to timer lang.

Blir litt problematisk å legge de ut på nettet om dere skjønner, og dessverre kan jeg heller ikke selge de p.g.a musikkrettigheter...

Hvorfor har jeg da lagt ut trailerne?
    Jo det er fordi, jeg som sagt trenger råd til forandringer. Så kanskje en dag, (noe som ser svært mørkt ut for meg nå med den responsen jeg har fått hittil) vil en eller annen stor fyr finne meg på nettet og... Ja, tror dere skjønner resten.
    Jævlig idiotisk av meg, ja. Bortkasta? Kanskje... Hehe, vil bare prøve å si det før dere spytter det på meg.

Heldigvis, har jeg aldri hadd noen drøm om å lage introen som en jobb, det er med manus-forfatter og slik jeg skulle bli, så dermed hadde det vel egentlig vært en ide å lage korte filmer i utgangspunktet som kunne legges ut på foreksempel Youtube. Men, der har jeg en vond vane. Jeg greier aldri å lage korte nok filmer. Vel, dette er et unntak da:
    http://www.2play.no/video/1554

Vet i hvertfall noen lunde hva jeg har å jobbe med videre :)
    Er vel heller ingen bombe at traileren satte jeg sammen på tre-fire minutter uten å tenke stort på dem.

Del denne siden