Killing Heat: Promo

En tråd i 'Reklame !' startet av dahlskebank, 14 Jul 2008.

1. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Sv: Mer Killing Heat-promo

Vis vedlegget 285

Nå kan faktisk Killing Heat forhåndsbestilles! Det tok sin tid... Den 19 november sender vi den ut. Denne gangen har vi trykket opp 100 eksemplarer, så om du vil ha en nummerert utgave med to disker, så si ifra, så setter vi deg opp på en kopi.

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Og nå kan den kjøpes og legges i postkassa di!

Bruk gjerne Visa i nettbutikken vår, så sender vi filmen samme dag. filmeliten.no | Killing Heat

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Nå dobbel- trippel- og kvadruppelposter jeg vel her, men uansett; det skjer så lite på dette forumet om dagen at det kan vel nesten ikke kalles spam.

Jeg tenkte jeg skulle dele ei hel scene fra Killing Heat, litt for å vise hva vi holdt på med i Thailand en måned for å lage denne langfilmen vår:

Killing Heat: Shop scene - YouTube

4. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

REVIEW – ”KILLING HEAT” (2012)

Regi: Daniel Dahl
    Utgitt av 3F (filmeliten.no | nettportal til 3F)

Etter noe som kan virke som en evighet, så er ENDELIG 3F klare med KILLING HEAT, en film som ble påbegynt en gang før andre verdenskrig (kan det virke som....), eller var det i 2008? Ja, gudene vet... men det spiller ikke så stor rolle heller, fordi nå er den endelig ute på DVD og Bluray.

Undertegnede har sikret seg et av de første 100 eksemplarene, som også inneholder en bonusdisk (DVD) med en ”bootleg-edition” av filmen (som da også er nummerert), og i tillegg får man en ”gullboks” som platecover, samt klassisk ”asian-style”, dårlig papirkopi av coveret. Coveret er også merket med ”VHS”, for virkelig å vise at dette kunne vært gitt ut på 80-tallet. MEN, vi mangler en ting for å få troverdigheten helt topp, nemlig en VCD-utgivelse av filmen, hehe! Regner med det kommer en gang i en fjern framtid.

Bootleg-edition av filmen er på 109 min, og det er 19 minutter lengre enn den offisielle utgaven, som er på 90 min. Filmen har engelsk språk, men også noe thai (siden den er innspilt i Thailand).

Storyen handler i korte trekk om JD (Kenny Wang), som er invitert til Pattaya av sine venner Gordon (Daniel Dahl) og Johnny (Kim Andersen). Gutta drar på byen, og etter mange og lange timer i bar- og horestrøket i Pattaya, i selskap med ladyboys, etter en tur på stranda og nok en tur til byen, så slokner JD til slutt etter stort inntak av alkohol. Han våkner opp på en gudsforlatt plass langt ute i jungelen, aner ikke hvor han er eller hva han gjør der, og når han i tillegg har geværmunningen fra børsa til en lokal thai i hodet, så kan man trygt forstå at JD blir noe satt ut over situasjonen.

Han kommer seg unna i første omgang, men gjør så den bommerten at han plutselig får lyst på ei ung thaijente, som vel knapt er 7-8 år gammel, og voldtekt av barn på film er jo noe som egentlig sjelden sees, så sånn sett pusher KILLING HEAT en del grenser her, på lik linje med ”baby-rape” scenen i ”A SERBIAN FILM”. Etter dette klarer i tillegg JD ved et ulykkestilfelle å skyte ned en thai-kar, og for å si det slik, han får ikke akkurat mindre problemer etter disse episodene....

Som vi vet er det jo kokende hett i Thailand, med en luftfuktighet på nærmere 100%. Med andre ord, ikke de mest ideélle omgivelsene for nordmenn som trives best med kjølige høstkvelder. JD trives ikke særlig han heller, og jo varmere det blir, jo mer pissed off blir han. Kjennere av film, vil kanskje dra kjensel på noe av denne settingen fra den gamle klassikeren ”FALLING DOWN”, som spiller på noe av det samme (sint mann i varmen).

Da skal jeg ikke røpe mer av storyen, annet enn å si at det blir mye skyting og slåssing de resterende minuttene av filmen.

Hva skal man så si om KILLING HEAT rent filmmessig sett? Vel, for det første er jo dette en rendyrket amatørfilm, gjort for ”knapper og glansbilder” under en ferietur i Thailand. Den er en actionkomedie, som innimellom tar ting litt ekstra langt i typisk 3F-stil. Den bruker dog noe lang tid i oppbyggingsfasen, og det kan være fare for at de mest utålmodige blant publikum, kan begynne å kjede seg før actionsekvensene starter. Men det er jo en del tørrvittig humor her også, så man blir jo sittende og småflire jevnt og trutt. Selvironien er vel som sterkest i en scene i filmen der setningen ”Jævla amatørfilmer” blir uttalt i det en figur med kamera blir ”wasted”, hehe!

Når det gjelder actionbiten, så leverer KILLING HEAT absolutt varene. Vi får skyting, blodsøl, fighting og noe martial arts (kunne gjerne hatt mer av det). Klippen er stort sett bra, men noen litt ”rare” inserts her og der som jeg ikke helt skjønte meningen med. Fightscenene har en ”hint” av John Woo-stilen over seg, men uten at det blir tatt FOR alvorlig. Den humoristiske undertonen er på plass i disse scenene også, slik at man blir sittende å dra på smilebåndet. La merke til at det manglet noen lydeffekter i noen av fightscenene, men muligens skal det være slik også, uten at jeg vet noe sikkert om det.

Kamera er stort sett håndholdt, men også med en del stativbruk, så det er en grei mix sånn sett. Bildekvaliteten på Bluray-disken var ganske bra, men noe mørk i nattescenene i Pattaya. Et par steder virket det også som det var filmet med et kamera med lavere oppløsning (undercover shoots). Jeg vet ikke om dette er riktig, men det så ihvertfall sånn ut.

Lyden er et kapittel for seg selv på KILLING HEAT. Når man ser bootleg-versjonen så brukes originallyden der, og den er, for å si det mildt, av VELDIG varierenede i kvalitet og enkelte steder, forferdelig dårlig. Dermed er hele filmen blitt dubbet på nytt for å få en grei lyd på den originale versjonen. Det må ha vært et sant mareritt å skulle sitte å få orden på lyden på denne filmen her, og jeg skjønner at det også er en av årsakene til at det har tatt så ekstremt lang tid å få den ferdig. Videre er dialogen på engelsk, og nordmenn som snakker engelsk KAN være litt ufrivillig morsomt å høre på. Men det fungerer sånn tålelig bra her, så med tanke på utgangspunktet lydmessig sett, så synes jeg 3F har kommet godt i mål med lyden her. De fleste andre hadde nok gitt opp med et så vanskelig lydmessig utgangspunkt.

Musikken er bra, en slags over-the-top-techno-aktig stil på mesteparten av den, og det passer ganske bra inn med filmen.

Skuespillet bør man jo egentlig aldri kritisere i amatørfilmer, fordi det er jo stort sett alltid ”bare” amatører som spiller i slike filmer, og hva kan man forvente seg da? Men nå har jo Wang og gutta i 3F vært ute en vinterdag før og har en del erfaring fra roller i forskjellige filmer, og jeg synes de kommer bra unna det hele. Skuespillet er for det meste troverdig, men den etterdubbede dialogen kan gjøre ting litt ”rart” innimellom. Wang har som vanlig mye tørr humor å komme med, og det sitter bra, selv om det ikke er sikkert at alle ”tar” humoren eller skjønner den. Tenker da kanskje spesielt på utenlandsk publikum, siden deres preferanser for humor ofte er helt anderledes enn her i Norge.

Ifølge nettsida til filmen, så brukte Daniel Dahl i store perioder av filmen, ”fylleregi” for å regissere skuespillerne. Denne taktikken fungerte imidlertid dårlig, da kun skuespiller Kim Andersen taklet denne formen for regi. Ifølge nettsida er det tvilsomt om Dahl vil bruke fylleregi på neste produksjon, hehe!

Tekstinga på filmen er ganske fornøyelig, da det flere steder er lagt inn en teksting som sier noe HEELT annet enn det som faktisk sies av skuespillerne, iblant med politiske undertoner også. Ganske artig, hehe! Filmen er på mange vis unik i norsk amatørfilmsammenheng, fordi den er produsert i Thailand og med engelsk tale. Sånn sett kan den siktes rett inn på et internasjonalt marked. Den opererer dog i action/komedie-sjangeren, en vanskelig sjanger – med maange gode filmer, og stort, bredt publikum. KILLING HEAT er nok laget mer for et smalere publikum, med tanke på noen av de mer ekstreme scenene, blodsølet osv., som nok kan bli for ”voldsomt” for den typiske action/komedie-publikummeren. Men for alle oss som digger undergrunnsfilm/blodig action og tørrvittig humor, så leverer KILLING HEAT varene.

Trives du best med blockbustere som AVENGERS og TITANIC, så bør du nok styre unna KILLING HEAT, men liker du undergrunnsfilm som pusher grenser, så bør du absolutt sjekke ut denne filmen. For alle som samler på amatørfilm eller undergrunnsfilmer, så er den et must å ha i DVD/Bluray-hylla.

Jeg har sett filmen flere ganger nå og synes den er rett så underholdende. Overraskende bra til å være amatørfilm i den sjangeren den er i, og med de vanskelige forutsetningene den har hatt med tanke på lyd, produksjonsproblemer osv.
    Skal jeg bedømme den på lik linje med ”vanlige filmer” med millioner av kroner i budsjett, så er KILLING HEAT tørrvittig og morsom, den har en bra dose med action/skyting/vold, noen ekstreme scener og den leverer varene i overkant av hva man kan forvente av en amatørfilm. Den kan dog falle mellom to stoler, siden den bryter litt ut av den typiske action/komedie-sjangeren og serverer litervis med blodsøl, masse skyting og til tider – rå vold, samt et par ekstreme sekvenser. Dermed har du her en film som BÅDE er ekstrem og samtidig forsøker å være ”mainstream” i sitt valg av sjanger. DET er en vanskelig kombinasjon og det er fort gjort å trå feil her. Blir filmen FOR ekstrem for den vanlige publikummer eller for LITE ekstrem for undergrunnspublikummet? Det er ikke lett å si eller lett å vite noe om, men det finner man nok ut av i tida fremover, etter hvert som folk får sett filmen.

Jeg synes imidlertid filmen er kul og bedømt på lik linje med høybudsjett-actionfilmer så triller jeg terningen til en 3+/4-. Som amatørfilmprosjekt så snakker vi om en sterk 5+. Det er i det hele tatt imponerende at 3F har fått ferdig denne filmen. De av oss som lager film vet jo en del om hvor vanskelig det er å gjøre dette på amatørnivå og med de ekstra problemene som gjerne dukker opp da. Vel, gang det med 1000, så begynner du å nærme deg utfordringene som har vært med å få ferdig KILLING HEAT.

Det skal uansett bli spennende og følge 3F i tida fremover, men for at kreativiteten fortsatt skal være på topp hos 3F i årene som kommer, så løp og kjøp denne filmen, og støtt opp om norsk amatørfilmproduksjon! DET er den verdt!

Forfattet av Lars-Erik Lie

dahlskebank liker dette.
  5. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

[video=youtube;StgTxks4GlI]http://www.youtube.com/watch?v=StgTxks4GlI[/video]

Killing Heat: Trailer

For de av dere som ikke har kjøpt, piratkopiert eller fått med dere Killing Heat, så har vi i 3F Asia slengt sammen en liten trailer. Vil i samme slengen takke Mr. Lie for positiv tilbakemelding.

6. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

[video=facebook;10151426505428968]http://www.facebook.com/photo.php?v=10151426505428968[/video]

Da har vi nyttår-salg på Killing Heat, med hele 50 kroner i avslag! ;)
    Filmen kan kjøpes i nettbutikken vår og betales gjennom PayPal.
    Og husk at alle inntekter går direkte inn i filmen Svart Snø.

Del denne siden