kjøp av visuelle effekter..

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av Miccy, 6 Aug 2008.

1. Miccy

Miccy Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann

Jeg har noen film planer på lur, og i det prosjektet trenger jeg Visuelle effekter/ spesial effekter.

Og jeg har planer om og bestille meg Adobe AF, mn det tar litt tid å lære :wink:
    Jeg bare lurer på hva folk her inne er i stand til å gjøre og hva pris de eventuelt ønsker for å gjøre jobben.

Noen stikk ord om det jeg trenger er:

Gnister(fra skudd som treffer murvegg /trevegg, stål rekkverk.)

Flammer på pistoler.

Flygende objekter, som stoler/ planker etc.

Og mennesker som "flyr" bak av kraftige slag..

Og en bygning som eksploderer.

Jeg betaler gjeren 200-300 kr timen :D all filming blir filmet i DV kvalitet.

Takker fo svar.

2. danielfah

danielfah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvor realistisk ønsker du effektene?

filmer du greenscreen elementer av flygende stoler og planker eller er det noe du ønsker at VFX ansvarlig skal lage i et 3d program?

Hvor detaljert er bygningen som eksbloderer?
    Er det en rask klipperytme der du veklser mellom forskjellige vinkler og karakterene i historien. Eller skal du vise hele eksplosjonen i sin helhet? hva slags bygning er det snakk om?

Når mennesker flyr bak av kraftige slag, hva slags råmateriale skaffer du? Skuespilleren som hopper bakover, eller greenscreen shots, eller noe annet?

3. Miccy

Miccy Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    hei

Tusen takk for svar:p

Nei hadde vært artig me realistiske effecter som mulig:)

Bygningen som eksploderer er ikke helt bestemt ennå, mn de vil bli enten et vanlig hus eller en mur bygning, hadde planer om å se bygget kansje i selve eksplosjonen og at det brenne av vinduene etterpå.

De flygende objektene, kan jeg gjøre det du syns ville vært enklest, som feks Greenscreen.. eller i 3D kommer an på enkelheten. mn seff må du animere objektene og tar jo det tid så..

de med at folk flyger bak kan også lages i greenscreen, hva syns du virker best, hopp fra skuespilleren eller greenscreen?

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ut i fra størrelsen og ambisjonene på dette, tror jeg du burde anskaffe en som kan være konsulett under opptak for de visuelle effektene, som har forståelse for hvordan ting gjøres, og begrensningene man har.

Å gjøre flygende objekter som stoler og benker med greenscreen som en praktisk effekt tror jeg vil være mer utfordrende enn å gjøre det samme i 3D. Ikke minst pga. at man må ha nogen lunde samme belysning som scenen er skutt i - en annen ting er at man må ha riktig vinkel og brennvidde.

Med 3D animasjon kan man rendere i flere passes som compes sammen. RAW RGB, diffuse, skygge, specular, refleksjon, radiosity, etc.. Med alt dette sammen har man full kontroll over hvordan alt blir.

5. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    + i 3D må man vel matchmove

6. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det kommer helt an på om det er et rent CG-shot basert på stillbilder som omgivelser eller ei. :)

7. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du er kjekk å ha Ola

8. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eks.. Skal du ha et helikopter eller fly i lufta kan du gjøre det som et rent CG-shot. Om det er bestemte geografiske greier som må være med i bildet kan man ta en mengde med stillbilder og lage en voldsom panorama som man legger som tekstur i en ball eller halvkule (eller andre former etter behov) for å ha friheten til å panorere rundt, og dermed få full frihet.

9. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    i get it. litt som Andrew Cramer sin bullet training DVD right? Veit ikke om du har sett den, men der tar han bare masse stillbilder og "hooker" dem sammen til et stor panorama bilde og beveger kameraet rundt ;) hehe

10. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har så vidt hørt om det og sett noen stills. Jeg dro den konklusjonen etter å ha sett på en god del behind the scenes - på The Aviator er det et godt eksempel på hvordan de gjør det med å pakke en halvkule rundt 3D-scenen f.eks. :)

Del denne siden