Kjøpe green screen på nettet?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Wilhtex, 16 Jul 2011.

1. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    HVOR?

Og ikke kom med ''Google er din venn'', for det er allerede prøvd, men fant ikke noe i Norge..

2. Hvor viktig er lys når man skal bruke green screen? Har ikke planer om å kjøpe inn lyskastere og evt. annet proft utstyr, så er det mulig å oppnå BRA resultater med ikke noe annet lys enn spotter i taket? :)

Takker for alle svar!!

2. MadsA

MadsA Citizen

3. Simen95

Simen95 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Kjøpe green screen på nettet?

Det er ikke i Norge, men http://www.tubetape.net har stort utvalg, og ganske greie priser. (Husk toll)
    Det skall vel gå greit med spottene i taket, men jeg ville anbefalt deg å kjøpe en vanlig 500w arbeidslampe (sånn som de bruker når de bygger hus) koster ikke mer en en 50-lapp hver

4. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kaffebrus.com er nå heller ikke norsk, men svensk, så kommer mva i tillegg.

Japanphoto har også kitt, denne lenken fører til et kitt med blitz, den kan du jo selge til noen som har bruk for det.

LYS: For å få et skikkelig resultat, som trenger lite jobb i etterkant, er lys viktig. Du kan eventuelt bruke det ute i sollys, da får du godt resultat.

5. Eriksenfilms

Eriksenfilms Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Prøv www.tubetape.com

Har kjøpt fra de før, knallbra tilbud og gode produkter!

6. Frosk

Frosk Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Greenscreen er ikke nødvendig å bruke penger. Dagens teknologi er såpass god at du kan lage din egen. Det eneste du trenger er å hamre opp en vegg og sparkle alle sprekker (få en jevn overflate). Deretter kjøper du en skrikende grønnfarge som ikke er for mørk. Du klarer fint å key'e ut det grønne om du har litt mer enn en middelmådig keying-plugin.

Sørg for at det ikke er FOR voldsomme skygger på "screen'en" når du recorder; det kan bli litt tricky. En liten backlight fikser det. 2-3 sponplater (vegg) og en liter grønnmaling og pittelitt sparkel...en brøkdel av hva en greenscreen koster i hylla.

Lykke til

7. mathiasvinje

mathiasvinje Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

stikk på ikea! koster 15,- per meter gange 1,5m. Så syr du det sammen. Jeg lagde
    bluescreen av det!

8. AhlsenFilm

AhlsenFilm Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Dette kosta meg totalt 750 kroner. 500 kroner for gipsplater + sparkel på ByggMax og 250 kroner for 3 liter med grønnmaling kjøpt på Corona.
    Kunne sparklet og pusset mye mer, men orket ikke. Resultatet er mer enn brukbart likevel. Skal kjøpe inn noe mer lysutstyr etterhvert, men foreløpig er det taklamper samt arbeidslampe fra biltema som backlight og 4000K lampe som spot. Tilfeldigvis har jeg et lysarmatur rett over huet der veggen er og den gjør faktisk god nytte som skyggedemping.. Resultatet er ihvertfall MEGET bra i forhold til prisen :)

[video=youtube;fKdiZdUiMpY]http://www.youtube.com/watch?v=fKdiZdUiMpY[/video]

9. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Det funket jo imponerende bra i forhold til hvor lite lys du egentlig hadde... Ikke verst!

10. AhlsenFilm

AhlsenFilm Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ja skulle hatt MYE mer lys for å få det strøkent. Det skinner litt igjennom... men som nevnt i annen tråd så føler jeg ikke at Pinnacle er det beste mtp keying! Men har gjort meg et budsjett på 500 kr/mnd for oppgraderinger og da må det jo bli bra på sikt. Neste steg blir vel å innvestere i et profesjonellt "lyskit".

Del denne siden