Kjøreplan

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Hallojs, 22 Jan 2009.

1. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Kjøreplan

Tja, jeg vekker denne tråden til live igjen.

Som trådtittelen sier er jeg altså ute etter en mal til en kjøreplan for en flerkameraproduksjon.

Så hvis noen har noe sånt som de hadde hatt lyst til å dele er det bare å sende meg en mail (mads.andreassen@vikenfiber.no) eller poste den her.

Mads

2. vttv

vttv Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Kjøreplaner kan jo (som allerede nevnt i tråden) være så mangt, så jeg scanna inn noen eksempelsider fra diverse kjøreplaner jeg hadde liggende:

http://www.vttv.no/files/Kjoreplaneksempler.pdf

Side en og to er to forskjellige produksjoner med en mal jeg liker, med god plass til notater og opplysninger. Side tre og fire er utskrift fra ENPS, som brukes mye til nyheter og lignende, i dette tilfellet to sider fra "Sommeråpent". Side fem er mer en blanding av manus og kjøreplan.

Bare å spørre om det er ting man måtte lure på, enklere det enn at jeg skal prøve å forklare alt med en gang :)

Åsmund.

3. MadsA

MadsA Citizen

Takk, da vet jeg sånn ca. hva jeg bør ha med!

4. vttv

vttv Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Kom på en ting jeg glemte å si i går:

Det er vanlig å lage to versjoner av kjøreplanen. En vanlig kjøreplan som i eksemplene, og en kortrekkefølge, som er en nedstrippet versjon av kjøreplanen, komprimert for å få flere punkt inn på en side. Denne må ha samme punktnummerering og tider, og evt andre ting som alle må vite om, men man kan stort sett kutte tekniske opplysninger, suprere og lignende, og redusere (ikke fjerne helt) plassen til egne notater.

Dermed har teamet i kontrollrommene og andre som trenger det all info de trenger, samtidig som fotografer og andre har infoen de trenger uten å måtte bla for hvert tredje punkt.

Åsmund.

Del denne siden