kjempe bra skuddtreff på menneske....

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av jasonX, 20 Mai 2005.

1. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det der så jo helt konge ut!!

Men virka fryktelig vondt da... :/

EDIT: Går det kansje ann å feste blodposer under skjorta på dem, slik at når kula treffer, kommer det blod ut etterpå?

2. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    fint at du likte resultatet da....
    det er ikke så veldig vondt...
    bare ha en plate under eller noe...
    men da bør platen skjules mer en det jeg gjorde da...
    men det var bare en test så jeg la ikke så mye arbeid i det...

det går ann å ha poser med blod under skjorta ja...
    har ikke prøvd det selv men det skal bli
    veldig bra har jeg hørt...

alle som har soft gun bør komme seg til army shop
    og kjøpe sånne kuler...

3. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du trenger ikke å skyte 20 ganger. Et par ganger er nok, hehe. Men nå ser jeg et problem her. Man bør helst ikke bevege seg før man blir skutt? Ellers riskerer man å bli truffet et annet sted.

Det er en risiko her - vil anbefale deg å bare bruke det når du har en drit elendig skuespiller at du vil skyte han ;)

edit: foreslår at du prøver å bruke flere lag med aluminiumfolie rundt livet (med plate under hvis aluminiumfolie er ikke sterk nok).

4. Razz_

Razz_ Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ikke prøvd slike skudd, men det er vel som å bli truffet med vanlige kuler i softgun. Det kommer jo ann på hvor kraftig softgunnen er da.
    Dessuten må man jo tåle litt smerte. Det gjør jo egentlig reaksjonen bedre. 8O

5. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du vet at i typiske acionfilmer, blir ett skudd overdrevet noe fælt?
    Blir en 86 kilos mann skutt med en hagle som har hagl som veier 27 gram, og blir skutt på en meters avstand, flytter mannen seg maks 3,6 mm.

Illustrert vitenskap

6. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe.. vet! det sto masse i illustrert vitenskap og tabber i filmer ogsåånt!!

7. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    leste det jeg og! hehe.. legger merke til hvordan folk blir skutt i alle filmer for tiden :p

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Man står ikke oppreist når man blir skutt på beina eller magen?

9. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Spørs med beina, men ellers står man oppreist etter vanlige skudd. Er bare ta en titt på typiske politiserier fra virkeligheten. Morsomme folk som klager over at de har blitt skutt og asiater som slåss lenge etter at de har blitt skutt.

10. Asbjørn

Asbjørn Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Er vel fordi det er en del som har brukt softguns til ran da. har ikke hørt om noe som har brukt luftgevær ennå.
    - men Ja, det er ren idioti...

11. The Norwegian Pikie

The Norwegian Pikie Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Har drevet en del med softgun og det er 18 års grense for kjøp. Og du kan spille når du er 16 år, men med verge.. Desuten går softgun under våpenloven. Så de skal oppbevares, fraktes som ekte våpen.. Og poletiet ser på en softgun som et ekte våpen, så ikkje spring rundet med det i gater uten at poletiet vet om det. Da har du pluteslig 5 antiterorister rundt deg, med skarpe våpen og fingern på avtrekkern.... :)

Det så ganske bra ut da.. hehe, broren di fikk vondt trur jeg.:D

12. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ^^ det er egentlig ganske sjukt...

13. btz

btz Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    hmm.. vet at dette er en gammel topic.. men har ett par spm angående disse softgun kulene.. hvor kan de kjøpes ? nettbutikk ?

og om noen fortsatt har den filmen, hadde jeg satt pris på å få sett den:)

meget fint forum dette her forresten, har søtte å lest nå i 2 timer og føler jeg har lært mye :)

14. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg kjøpte kulene på army shop.

99kr for 200 kuler.

Jeg har fortsatt klippet på pcen, legg meg til på msn så slenger jeg det over: stiansve@hotmail.com

15. Asbjørn

Asbjørn Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Bør være forsiktig med soft- guns på offentlig sted ja. Jeg spurte til og med en politi"mann" om det gikk an å få tillatelse til å bruke Softguns på offentlig sted i en forhåndsavtalt periode (hadde tenkt å filme på en speiderhytte) men fikk beskjed om at det ikke gikk. - så i denne byen er det i hvert fall vanskelig...

- Hvis dere bruker griseblod, så husk at det kan klassifisere som "biologisk avfall", masse regler for denslags også. Bruk heller vanlig teaterblod. - De av dere som har med noen som er mer eller mindre proffe kan bruke "squibs" til å utløse disse.

Del denne siden