Knuse beina-lyd

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Storliboy, 16 Okt 2009.

1. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lager for tiden en skrekk/horror-film som handler om svineinfluensaen.
    Har en sluttscene hvor en karakter setter begge beina sine i en slags mosemaskin som sakte moser begge beina på han.

Det jeg lurer på er om noen har noen lydeffekter liggende som høres ut som to bein som sakte knuses og knases? Skulle helst hatt en slik lydeffekt litt fort :p Nærmer seg tross alt Halloween ;)

Om noen har noe på pcen setter jeg pris på om jeg kan få noen forslag tilsendt på epost: andreas_f_storli@hotmail.com

Men om dere vet om en slik lyd som ligger på net kan dere heller poste linken her på forumet :)

Takk på forhånd!

2. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Det du kan gjøre er jo å ta med deg en mikrofon ut, og ta opptak av trebiter/grener/whatever som dere sakte knekker. Eller bare prøv å se for deg hva som kanskje kan lage en lignende lyd. Vil tro dere kan få noe bra ut av dette. Noen ganger er det rett og slett best å slippe fantasien løs, ta med seg en mikrofon ut, og det er utrolig hva man kan få til. Litt lydredigering i etterkant er også kanskje lurt hvis du har litt peil på lyd :)

3. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det som gir en veldig realistisk lyd er å brekke purreløk eller selleri.

4. AndaRockaz

AndaRockaz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det som han over her passer perfekt. Vet ikke hvor lett det er til å få sakte, men når i skulle knekke noen fingre på en stakkars fyr borti gata her så funka selleri.

5. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Selleri ja, den hadde jeg ikke tenkt på :p Hehe. Funker sikkert fett det ja!

Del denne siden