Kombinasjon av film og dataspill

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Arawanach, 2 Mai 2010.

1. Arawanach

Arawanach Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei. Jeg har en idé til et dataspill som skal bruke film opptak. Jeg er litt usikker på noen effekter. Kanskje noe forslag.

Historien handler om en spill designer som ved et uhell blir sugd inn i sitt eget dataspill (jeg veit, kan høres litt lignende ut som comix zone, men er ganske så forskjellig).

Det som vil være tingen er at spill designeren er en ekspert på spillet sitt og kan gjennomføre hele spillet sitt uten noe problemer, så han tenker at dette blir jo lett.

Det som viser seg er at det er bare et problem. Siden han er blitt fanget i spillet, så fungerer ikke kroppen hans på samme måte lenger. Han kan ikke styre hverken armene, føttene sine eller noe. Det eneste han fremdeles har kontroll over er stemmen sin. Dette betyr at en utenfor spillet er nøtt til å kunne styre han gjennom spillet. Han kommer til å gi hint og hjelpe deg underveis i spillet. Målet er å kunne hjelpe han med å komme seg gjennom spillet og finne seg en vei ut av det.

2. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Noe spesielt du vil ha tilbakemelding/hjelp med, eller skal jeg bare si hva jeg syntes om ideen din?
    Kan bli intressant og se hva du kan få til, liker ideen.. selv om det kansje kan bli litt vanskelig og få noe ut av personen som er "fanget" i spillet sitt. Siden du bare vil høre stemmen og regner med du ikke har de beste av de beste skuespillerne, derimot kan du kansje heller vinkle det på han som må hjelpe? hvordan treffer de hverandre? hvilket forhold har de, hvorfor skal han hjelpe han?

3. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har du sett Gamer eller Staying Alive?
    Er redd ting kan bli for likt.

Du må i tilfelle få til noe som VIRKELIG skiller din film fra de som er lagd fra før.
    Det burde du ha i tankene gjennom hele prosjektet.

Sist redigert: 3 Mai 2010
  4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har en hel haug med idéer som gjør at en slik film vil skille seg langt faenivold fra drittfilmene Gamer og Stay Alive, men de holder jeg for meg selv til jeg skal lage en slik film selv.

Kan ikke huske at Staying Alive var en film med relevans til dataspill. Kanskje jeg husker feil, men kom ikke den filmen før dataspill i det hele tatt ble noe?

5. StianSvendsen

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Staying Alive er en dårlig film som handler om folk som spiller dataspill, og hvis karakteren dems dør så dør de i real life også. Og da blir konseptet som er presentert her en fin blanding av Staying Alive og Gamer.

6. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sikker? Jeg mener å huske den handla om en Broadwaydansende John Travolta.

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg antar at Stallone nok ville være uenig i tolkingen av dansefilmen hans, altså, Svendsen. Du må ikke spise alle varene i bagasjen før du ser film.

8. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    mulighet for at dere snakker om ulike filmer? =P begynte å lure på hvor mye det fantes i bagasjerommet til stian..

Staying Alive is the 1983 sequel to Saturday Night Fever, starring John Travolta as the main character, Tony Manero, with Cynthia Rhodes, Finola Hughes, Joyce Hyser, Steve Inwood, Julie Bovasso, and dancers Viktor Manoel, Kate Ann Wright, Kevyn Morrow and Nanette Tarpey. It was directed by Sylvester Stallone. The title comes from the Bee Gees song, Stayin' Alive, which was used as the theme song to Saturday Night Fever and is also played during the final scene of Staying Alive.

Stay Alive is a 2006 horror film directed by William Brent Bell, who cowrote it with Matthew Peterman. It was produced by McG, co-produced by Hollywood Pictures and released on March 24, 2006 in the US. In the U.S. the film was rated PG-13 for horror violence, disturbing images, language, and brief sexual and drug content. This is the first film in five years released by Hollywood Pictures.

9. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Svendsen tok feil, med andre ord.

10. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    njaaaa..

Stay Alive

Plot:
    For a group of teens, the answer to the mysterious death of their old friend lies within the world of an online video game based on the true story of an ancient noblewoman known as the Blood Countess

Trivia:
    Video game reference: The old-fashioned camera that Abigail uses in the film is a reference to the popular "Fatal Frame" (known as "Rei Zero" in it's native Japan, and as "Project Zero" in Europe) series of horror/survival games, upon which the "Stay Alive" concept is partially based

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Svendsen tok feil, med andre ord.

12. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "ok" .

13. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Du er en ekkel grågul degos, Lopez. Du sier at den andre filmen heter Stay Alive, og du sier njaaa når jeg sier at Svendsen tar feil når han kaller den Staying Alive. Da tar vel ikke jeg feil når jeg sier at Frossent Blod er den samme som Kaldt Blod heller da.

14. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg mente vel heller at det var mer en missforståelse enn at han nødvendigvis tok feil.
    Samme faen, Stian er fortsatt fra Sørumsand, og DET er MYE værre enn å være en grågul degos.
    Og jeg velger å avslutte som en lærer;

OK!!

15. StianSvendsen

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sorry folkens, my bad.
    Jeg mente slevfølgelig Stay Alive slik Lopez påpeker.
    Jeg vil derimot si at det er verre å være degos enn å være fra Sørumsand.
    Men han er en søt degos da.

Del denne siden