Komponist-snakk!

En tråd i 'Musikk' startet av tbeeg, 26 Apr 2013.

1. tbeeg

tbeeg Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Halloisen!

Jeg savner et sted hvor vi filmkomponister kan dele våre verk, gi tilbakemeldinger, inspirere hverandre og samarbeide på produksjoner!
    Finnes det et forum hvor vi nordmenn kan legge ut om fremtidige musikkprosjekter og planer, eller må vi ta det i en tråd her? Uansett så syns jeg det er viktig
    at vi engasjerer oss. Selv er jeg både komponist og filmskaper, men i det siste jeg begynt å legge endel vekt på musikken.

Vi er små og vi må stå sammen!
    Noen komponister der ute som er enig? Hyl ut, og bevis at jeg ikke er aleine om å ønske dette!

Legger ved min siste episke komposisjon!

https://soundcloud.com/tobiasgronvold/game-on

2. TLM

TLM Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Komponist-snakk!

Tror ikke det finnes et slikt sted nei. Jeg har holdt på i ganske mange år, og har ikke sett et norsk nettsted for filmkomponister.

Du må også huske at det ikke er tradisjon å vektlegge filmmusikk i norske filmer. Det finnes dessverre veldig få norske filmer med musikk det er verdt å høre på to ganger. Den eneste filmen jeg kommer på nå er Veiviseren fra 1987 som hadde et rimelig bra score i starten av filmen.

3. tbeeg

tbeeg Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Komponist-snakk!

Enig! Men norsk film er i utvikling og norsk filmmusikk er det samme. Nå som digitaliseringen tar mer og mer over i både film og musikk, effektiviseres arbeid og det er lettere å levere gode resultater billig og på kort tid. Personlig vil jeg gjøre noe med denne ukulturen som har pågått i Norge i lang tid, hvor det så og si ikke eksisterer et felt som heter filmkomponist. Arbeidene og prosjektene ligger der. Film, tv, reklame, oppdragsfilm, trailer, spill. Alle trenger musikk, og det er fortsatt et problem i filmbransjen rundt hvor de skal få musikken fra.

Btw. Kon-tiki hadde ganske heftig score!

Del denne siden