1. regisoren

regisoren Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Korsfestelse er groteskt. Jeg kunne i allefall ikke tenkt meg å bli korsfestet.
    Men selv om jeg ikke vil bli korsfestet, Kunne jeg tenkt meg at hovedpersonen min ble det.
    Da er dagens spørsmål: Hvordan korsfeste på film?

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Mener å huske at de forklarte det i behind the scenes til Passion Of The Christ... Kanskje verdt å ta en titt på?

3. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Om problemet er å få personen til å henge på korset så kan du enkelt løse dette ved å lage en "hylle" i passe høyde til at "synderen" kan hvile beina på den. Gjør den så liten som mulig. Nå regner jeg med at det ikke skal være sko på denne personen, men skal det være det så kan du bruke bare et par store spiker eller bolter personen kan stå på. Er du litt lur med kameravinkler så vil det neppe synes uansett. Du slår i to store spiker eller passe store bolter der hendene vil være slik at han/hun kan holde seg fast i dem. Eventuelt kan du la hele korset helle litt bakover slik at skuespilleren kan lene seg mot det for ikke å falle ned. Du kan også bruke ståltråd eller tynt tau av noe slag for å binde skuespilleren fast til korset, men aller helst bør ingen bindes fast til noe slikt. Den som henger på korset bør ha mulighet til å slippe taket selv og hoppe ned fort om noe skulle skje så settet må evakueres eller korset skulle velte e.l.

Del denne siden