LA Film School - Noen som har gått der?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av tskippe, 5 Aug 2008.

1. AlexanderOdegaard

AlexanderOdegaard Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: LA Film School - Noen som har gått der?

Naa er det saann at det faktisk er et 3. aar paa skolen, slik at man faar en degree i stedet for bare Diploma, men er litt usikker paa om det er bachelor eller hva det er. Dette er fordi skolen har naa inngaatt et samarbeid med Wollongong University, men vi faar ikke studenter fra dem, og de faar ikke studenter fra oss, men de samarbeider paa en eller annen rar maate :p Uansett, naa kan man hvertfall faa en degree paa skolen (kansje bachelor, som lagt) :D Det kommer jeg til aa gjore, og det gjor ogsaa at skolen maa bli godkjent hos laanekassen!

2. stjenta

stjenta Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

heiiii alle sammen.
    jeg ønsker meg å studere i utlandet usa.
    men jeg lurer på en del ting.
    om jeg må ha studiekompetanse?er det noen skoler uten studiekompetanse,noen kan anbefalle meg?
    og hvor mye koster det ca?
    pleas svar meg dette er så viktig for meg.
    har veldig lyst til det,og går med tanken på det hele tiden.
    jeg villlll så utrolig søke på det til neste år fra høsten..
    dette er største drømmen min i livet,kan aldri skrive det ned p ord.
    pleas vet noen om noe,svar meg for det trenger jeg virkelig..
    takk for meg

3. AlexanderOdegaard

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Les det jeg har skrevet om IFSS i denne traaden, eller lag en ny traad, da denne traaden begynner aa bli gammel. Du kan kalle den "Filmskoler" e.l. ;)

4. Fredo

Fredo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Sydney høres virkelig ut som et fint sted med en fin filmskole. Kunne du skreket ut høyt her på forumet når det er bekreftet at man kan få lån fra lånekassen? ;D

5. Christiank

Christiank Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Hei, jeg har også veldig lyst til å studere i utlandet. har noen av dere erfaring med USC ? har hørt at den er utrolig bra.

6. AlexanderOdegaard

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Holder akuratt paa naa med dette med Laanekassen, og egentlig er alt ok, men jeg skal komme med nermere detaljer naar det er ferdigstilt. For aa si det enkelt, man betaler til en skole som er godkjent av Laanekassen, og de betaler filmskolen for aa utdanne deg. Eneste er at man MAA da ta 3. aaret paa et universitet kallt Raffles, der man tar 3D 3.aaret!

7. vidunderbarn

vidunderbarn Citizen

Du trenger generell studioekompetanse for å få støtte fra lånekassen. Jeg skal søke CUNY - Queens College og State Un. of C.-LA. Pluss noen til. Altså skoler som har filmvitenskap/produksjon som linjevalg. Greit å starte med å planlegge i god tid får jeg har opplevd mye stress med å finne fram alt (selv om jeg har et sært tilfelle ettersom kameraten min skal spille fotball der, og vi søker sammen). Men lykke til!

8. Dennis The Director

Dennis The Director Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Hei, jeg går i 8.klasse så jeg lurte på om jeg er for ung til å vurdere å bli regissør? For gammel er jeg nok ikke fordi det er noe jeg har drømt om siden jeg var ganske ung.

Altså, er dere eldre eller yngre eller like gamle som meg?

Spurte bare for å få svar på om jeg hører til i denne samtalen, så svar hadde vært fint.

9. Creo

Creo Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Dette er sprsømål til Alexander eller andre som går eller har gått på en filmskole

Hvordan får dere jobb etter å ha gått på filmskole (innen film selvsakt)?

10. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Vi har vertfall skapt vår egen arbeidsplass, ved å oppdrette eget firma. Er stramt i begynnelsen, men nå tror jeg det skal begynne å slakke litt med mer jobbing og bedre inntekt.

11. Camoflash

Camoflash Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei! Jeg skal til å ta film 2. året på noroff nå. Prøver derfor å finne ut hvor jeg skal ta 3.året. Noen som har noen gode forslag? Målet er å å bli DP. Ønsker derfor en heftig skole på det visuelle/tekniske området. Og ikke noe sånt vitenskap historisk benkeslitende dritt!

Takk for alle råd som kommer!

12. Creo

Creo Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hvordan fungerer opptakskravene i forhold til karakterene du har fått i Videregående?

Jeg har sett litt på USC cinema og UCLA, hvor mye ser de på karakterene dine?

Et spm til: Hvordan velger dere skole? USA eller Australia osv? veldi vanskelig siden jeg ikkje kjenner til noen som kan anbefale noen skoler

Del denne siden