Lage intro?

En tråd i 'Introer og logoer' startet av SnurkenMedia, 9 Mar 2007.

1. SnurkenMedia

SnurkenMedia Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei

Vi i SnurkeN Media kunne tenke oss en intro. Vi har ingen logo, så fantasien til den som kan lage er fri. Vi kunne værtfall tenke oss at SnurkeN Media var blandet inn. Kunne kanskje laget en logo i samme slengen?

Dette er noe vi ikke hadde planer å bruke penger på, så hvis det er noen som kunne tenke seg å gjøre dette gratis for oss, hadde vi vært kjempe glade :D

2. SnurkenMedia

SnurkenMedia Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Oppdaterer så den kommer på topp 10 :wink:

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Helt ærlig - litt optimistisk å håpe at noen kan lage en LOGO samtidig som man lager en introvideo. Har du en logo å presentere, vil den stakkaren som tar på seg jobben noe å gå ut i fra. Har du ingen good idea til logo - bruk tekst! Og da kan du lett gjøre greia selv. Fade ut/inn, blur, motion blur, whatever tickles your head.

Resten er ikke ment til deg - men bare en obs obs til bl.a. deg, og dere andre som plutselig har hoppet ut av skapet og skriker med store plakater som sier "VI VIL HA INTRO! VI VIL HA INTRO!" utenfor husene til vi som gjør sånt... Slikt koster penger! Get used to it!! Om dere så får en gratis greie, ikke kick på at det er et dårlig konsept, dårlig gjennomført eller har noe annet dere ikke liker. Dere får det gratis - take it or leave it.

I den virkelige verden koster dette en del penger. Noen gjør det billigere enn andre, noen gjør en dårlig jobb - selv om de får mye penger for det - andre gjør en god jobb. Men ingen i hele vide verden ville gått til et produksjonshus og sagt "hei, vi har ingen logo, men kan du fikse en? graits? Kan ikke tilby noe, men kanskje du kan få navnet ditt på rulleteksten" - det er null verdt. Ville du gått til bilhandleren og sagt "hei, jeg vil ha en bil. Kan ikke betale desverre, men jeg skal kjøre rundt med logoen din på bagasjeluka, hvis det er greit?".

En tjeneste er noe man betaler for - vennetjenester derimot.. Men ikke ødelegg bransjen vår med å krev masse gratisting! Det er faktisk en JOBB, på lik linje med at folk jobber med å lage film og video.. Ting tar tid.

*phuh* Utbrudd over..

Ah, bare en PS.. Jeg lager ikke introer gratis. Hyr meg gjerne, men mot cash.

4. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Som OlaHaldor sa, så må du nok ut med litt cash hvis du vil ha en proffesionell/semiproffesionell logo/vignett. Hadde dette vært for ett og et halvt år siden eller noe, ville jeg sikkert gjort det gratis, men du vet, ting forandrer seg.

Derimot, kan du spørre deg selv om du virkelig trenger en proffesionell logo/vignett. Det er jo selvsagt litt tøft når publikumet ditt for en knallproff logo slengt i trynet (synes det er ganske tøft selv å se 20th Century Fox-etterligningen komme opp på et lerret), men nå er det vel egentlig filmen du vil de skal se, ikke sant?

På en annen side, så kan du jo lage en selv. Du trenger ikke allverdens utstyr for å lage noen kule greier. Ta en titt på denne logoen foreksempel. Hvis jeg husker riktig så brukte jeg et gratisprogram jeg ikke helt husker navnet på (kan sikkert finne det) blandet med litt fantasi.

5. SnurkenMedia

SnurkenMedia Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg hadde for all del ikke tenkt på noe proffesionellt. Har sett flere som har laget noe lekre introer gratis her inne, som flere av dere litt mer proffesionelle, kan jeg vel kalle det, Synes ikke er det store, men som jeg likte. Jeg er heller ikke akkurat den personen til dette arbeid, å kjenner heller ingen, det var derfor jeg spurte her. :)

6. Eivind O

Eivind O Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    gidder du prøve og finne navnet på det prog. remi? har litt lyst til og
    prøve og lage en logo 8) :roll:

7. Hubener

Hubener Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder minimalistisk preg ved min side jeg =)
    Jo mindre jo bedre. poenget kommer frem og navnet blir huska...

Lekte meg litt med et simpelt forslag igår hvor utgangspunktet kun var et navn hvor jeg ikke har noe logo. (la bare inn et kvarters jobbing på prosjektet så ikkeno mobbing heh)
    http://www.stianhubener.com/video/hubener.H264.mov

8. SnurkenMedia

SnurkenMedia Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg likte den.. :)

9. Hubener

Hubener Lt. Commander

Liker mottatt:
    0