Lage realistisk blod

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Boblesaft, 19 Jul 2010.

1. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Meg og noen venner har et filmoppdrag til helgen, og vi trenger blod. Har ikke tid eller mulighet til å bestille fake blod e.l, og det er ingen butikker i nærheten som selger slikt (såvidt jeg vet), siden vi bor litt på landet.
    Noen som vet om noen oppskrifter eller lignende for å lage blod, med midler man får kjøpt i en helt vanlig handelsbutikk?

- boblesaft

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sånn helt utav det blå så ser jeg for meg sjokoladesirup og jordbærsirup vil gi en fin sånn zombielignende blodløsning. Det var en kar på forumet her som lagde det utav blant annet O'Boy-pulber eller Nesquik-pulver. Huskerke hva annet han blandet det sammen med, men det så skikkelig gromt ut etter fargefilteret var lagt på.

Ellers kan du sikkert bestille blod fra Wangens 3F, jeg tror han har på lager og kan levere innen 1-3 dager med postoppkrav eller noe sånt. Meget godt blod og ser ekstremt voldelig ut så lenge det ikke blandes ut for mye. Som med alkohol, best ublandet!

3. tommson1066

tommson1066 Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    denne er ikke helt proff da, men funker nokså bra: ketchup, vann, rød og grønn konditorfarge. blande det i ett glass. vær forsiktig med grønn viss ikke kan den bli mere brun.

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må påpeke at det er EKSTREMT stor forskjell på filmrealistisk og virkelighetenrealistisk blod. Huge difference. Det meste funker i film så lenge det er en grad av rødt. Veldig lite ser ut som blod i virikeligheten om det ikke er blod.

5. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du bor nærme Sverige, kan du ta turen dit og kjøpe ei flaske med klar sirup. Gjorde dette for ikke så alt så lenge siden. Bland inn de riktige fargene, og du har et ganske bra, men klissete, filmblod:)

6. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for tips!
    Det er ikke snakk om mye blod. Det skal bare klines litt på noe tøy, så det ser ut som at en er skutt :)
    Tror dere maling funker? Hva er det sminkører (heter det, det?) bruker når de skal sminke blod og kutt i ansiktet eller på huden?

Del denne siden