Lavbudskjettsfilm med sinnsyke spesialeffekter!

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av pgnja, 3 Des 2009.

1. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vg skrev en sak om denne filmen

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-dadPWhEhVk&feature=PlayList&p=E274C641B1353AC3&playnext=1&playnext_from=PL&index=1"]YouTube- Ataque de Pánico! (Panic Attack!) 2009[/ame]

http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=588710

Laget med et budskjett på 3000 kr, jeg ble utrolig imponert over effektene.

2. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Inspirasjon..

Jeg måbare si det.. fyyyy faen! Nå ble jeg virkelig inspirert til å avinstallere de spillene på dataen som distraherer meg fra å sette all konsentrasjon og fokus på de kreative ideène jeg enda ikke har fått satt til liv. Takk for denne posten mann!

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg ble vel egentlig ikke så imponert selv om jeg liker effektfilmer, fordi dette er jo ikke en kortfilm, det er er en cgi showcase. Det finnes ikke dramaturgi her og man blir egentlig bare lei av å se på det. Det er jo imponerende at en mann har laget dette, men det tar liksom gleden vekk fra film når alle kan sitte lenge nok på PCen, så har de laga Transformers 3. Jeg likte dog produksjonsdesignen her, så han har vel litt å fare med. Fordelen med at CGIen tar helt over, er at ingenting blir umulig, selv med nullbudsjett og da vil vi komme til et punkt hvor vi må nullstille filmbransjen for å gå tilbake til å bli møkkete på innspilling fordi folk har gått lei av at alt går opp i flammer og røyk i alle filmer.

4. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig med deg i at det egentlig ikke har noe med film og gjøre og at han ikke skulle ha hatt 170 mill for å gjennomføre en lengre film. Han har jo ikke peiling på dramaturgi, det viser han jo gjennom hele filmen. Men for en mann i post produksjon, har jo laget 3 minutter med imponerende scener alene.
    Men han sliter jo forferdelig med fargekorrigeringen da, noen ganger er himmelen brun og andre ganger er den blå. Ikke helt imponerende.

Sist redigert: 3 Des 2009
  5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Det er tydelig at Hollywood er lette å imponere i alle fall, og at de ikke har noen planer om å prøve å fortelle en historie, de vil bare lage fete trailere de kan lure folk på kino med.

6. morteym

morteym Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette kunne ha vært en skikkelig tøff kortfilm hvis det var en historie bak!

Imponerende effekter til å være "nullbudsjettproduksjon", men litt enig i det som ble sagt over her, det er jo litt synd at det blir så "enkelt" etterhvert å lage spesialeffekter. Men nå er det egentlig mange år siden jeg har latt meg imponere av slike effekter laget på data.

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Argh! For noe møkk å se på. Det må være den komplette mangelen på lyddesign og den svake undertonte musikken som gjør det så vondt å se på. Har sett like bra datagrafikk i over 10 år, så forstår ikke hvorfor dette skal være så utrolig bra. Nei, film er som med malerier. Hvem som helst kan lære seg å male, hvem som helst kan kjøpe lerret og maling og påstå at det er lavbudsjett(ikke lave bud på skjelettet), men bare fordi du kan kopiere Mona Lisa og Skrik slik at det ser helt likt ut originalen, så betyr ikke det at du har den kunstneriske evnen til å lage eksistensiell kunst.

"But the danger is that it can be abused to the point where nothing is eye-popping any more."
    - Spielberg (av alle mulige folk)

8. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skjønner ikke hvordan dette her skal bli en halvannen times film. Er ikke engang historie nok til 4 minutter. For meg virker det som om det bare er en fan-film basert på Battlestar Galactica eller Terminator. Og hva er poenget med den gutten i starten, når historien hans ikke følges opp? Ah, han leker med en liten robot. Da ble det plutselig både dypt, poetisk og humoristisk. Godt håndverk, dog.

9. tom3008

tom3008 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hvordan klarte han det???

10. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Han kobla tastaturet til tarmen og bæsja binære signaler inn i maskina mens han skalla hodet i musa.

11. tom3008

tom3008 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det må jeg bare prøve ;-)

12. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men jeg må bare spørre, dere kan da ikke helt ærlig si at dere ikke sytes effektene er godt laget?

13. tom3008

tom3008 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    til å ha budsjett på 3 tusen så!

14. tAke

tAke Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Har vell ingenting å si om han har laget det selv.

15. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du er ikke den eneste tskippe. Det er ikke det beste jeg har sett. Etter min mening, så mange av effektene ganske så "fake" ut.

16. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Langfilm?
    "Sky captain and the world of tomorrow" er allerede blitt laget tilbake i 2004 :p

Grei nok film, but no cigar... Dagens CGI infiserte publikum forventer mer en dette.....

God I miss stop-motion :)

Del denne siden