Leie av RED kamera

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Jardoss, 26 Nov 2011.

1. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Heisann!
    Jeg lurte på om noen har erfaring med leie av RED? Hvor mye det koster i forhold vanlig kamera-utleie?
    Trenger å leie et til neste film i april-mars, og lurer på hvor i Norge de har best utvalg :)? Har selvsagt søkt litt rundt, men finner bare selskaper som selger noen her og der. Noen som har noen forslag/tips?

2. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Leie av RED kamera

tusen takk! :)

4. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg har leid RED hos Krypton tidligere, de er veldig grei å ha med å gjøre. Prisene er ikke så veldig ille heller, men det kan godt hende du får en bedre pris en annen plass.

5. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er en i Trøndelag som har EPIC, og en annen som får Scarlet nå etterhvert.
    Www.hmkfilms.com har EPIC.

6. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hørt at Scarlet skal være utrolig bra til håndholdt osv. Er det samme side/mann som får Scarlet? Evt. link ?

7. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ikke samme firma nei. Har kun et navn og nummer til han som har bestilt Scarlet.
    De skal i utgangspunktet ha ganske lik størrelse og vekt, så det ene er nok ikke bedre enn det andre til håndholdt.

Slik jeg forstår det går det på hva Scarlet kan prosessere vs. epic som skiller dem. Snakker da om både oppløsning, framerate og bitrate.

8. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tvteam.no har og RED, samt gode pakker med Angenieux Optimo Rouge linser.

Alternativt har man jo Alexa om det skulle være vanskelig å oppdrive RED i aktuell periode.

9. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Stemmer det, vi leide det under opptak av tv-serien Hellfjord. Utrolig tøft kamera!

10. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Om jeg kan få lov å snakke om min del av kaka, syns jeg Alexa er noe snillere med tanke på workflow og de fallgruvene man kan dumpe borti.

Hvis du ikke har stålkontroll på r3d-filene, proxyer osv. fra første stund vil det bli et kaos uten like å nøste opp i senere i prosessen.

11. Eirik73

Eirik73 Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Beklager å rippe opp i en gammel post men den dukker opp på Google søk (høyt også) så for folkeopplysningens skyld plikter jeg å opplyse om at jeg i Oslo har RED Epic, Scarlet og Red One MX for utleie, til veldig gode priser til seriøse folk (som er flinke til å betale.) Jeg var først i Norge med Red (februar 2008) og er dedikert til de som leier hos meg, 24/7 tlf support!

(Til Ola Haldor: Red raw er easy, aldri vært noe kaos! Ikke i 2008 engang! Jeg støtter alle mine kunder 100% i alle faser av etterarbeidet!)

Sist redigert: 4 Aug 2012
  12. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg har vært borti noen prosjekter som helt mangler DIT og support fra noen som kan å jobbe med dette. Når de begynner å tukle med metadata i proxyfiler i klippen, er det grådig vanskelig å conforme r3d for grading.

Når du først er her i tråden, du har ikke et Rocket eller to å leie ut? Det er den største ulempen for meg, og mange andre i dag. Å kjøpe en Rocket for å gjøre en og annen stor Red jobb er uaktuelt. Men de gangene man har en times dokumentar skutt i 5K, hadde det vært fint å kunne få en god boost i både ytelse og kvalitet på skjermen under grading.

Det samme gjelder når man har en 3D produksjon skutt i 2K eller 4K. Kommer ikke utenom at man skulle hatt en Rocket, hvis ikke må man transkode til DPX, TIFF, OpenEXR eller ProRes for at det skal være mulig å jobbe med.

13. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Oi, næmmen heisann Eirik! Jarand og Jens Peder her :)
    Vi leide RED ONE tre uker av Eirik i April i år, og lagde dette: EVERYWHEN (2012 Sci-Fi) Official Trailer - YouTube
    Må legge inn at det var svært hyggelig og lett service, og han hjalp oss med alt fra å bruke til å sette sammen Kamera, med en god pris.

Jarand

14. emiltanem

emiltanem Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg leier ut Scarlet med mer. Har skutt på Red i noen år og var vel muligens den første i nordmannen som mottok Scarlet. Ikke at det har så mye å si om en har hatt den ei uke lenger enn de andre.. Se detaljer om utstyr: Utstyr / Utleie

Også her får du så mye oppfølging du bare orker, både i forkant, under og etter produksjon.
    Er basert i Trondheim, men har leid ut vel så mye til bruk i Oslo-området.

Del denne siden