Leie P2-kort

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av Dfish, 28 Jan 2010.

1. Dfish

Dfish Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei. Det er en kjent sak at det er kostbart med opptakstid hvis man velger Panasonics P2 løsning og jeg kunne mange ganger ønske at jeg hadde flere P2 kort når jeg filmer. Er det flere her på forumet som bruker P2 kort som opptaksmedia og som kunne tenkt seg å leie det ut for en rimelig pris en gang i blant?

Det hadde vært interessant å samle flere "P2-brukere" som låner ut kort til hverandre. Det er jo både rimelig og raskt å sende det via post (om noe risikabelt hvis man ikke forsikrer sendingen).

Eventuelt noen som vet om steder der de leier ut P2-kort?

2. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har bra med P2-lagringskapasitet som jeg kan vurdere å leie ut en gang i blant.

3. Dfish

Dfish Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Flott! Da vil du sikkert høre mer fra meg. Hender det at du tenker det hadde vært godt med et par ekstra kort eller har du så det holder? Jeg tenker at de fleste P2 brukere kunne ha nytte av flere kort (spesielt når de "ute i felten" eller filmer live events) da det noen ganger ikke er tilgang på pc for offloading eller man vil redusere tiden man bruker på å stadig gå frem og tilbake for tømming av kort. Jeg vet det finnes harddisk-løsninger til dette men disse koster mye og P2-kort er en driftsikker løsning.

Det er ikke alltid man vil finne det lønnsomt å leie så mange kort når man heller kan slite litt ekstra for å få tømt kortene oftere. Derfor er det interessant å høre om flere på forumet kunne tenkt seg å leie noen P2 kort iblant. Dersom vi blir noen flere kunne vi leid ut rimelig til hverandre og forbedret arbeidsflyten når vi filmer.

Bare en tanke...:rolleyes:

4. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Med de nye "billig" kortene koster nå 32gb under 4000kr og 64gb ca 6000...blir penger av det, men er ikke like ille som de tidligere utgavene.

Ellers leier og alle utleiehusene i Oslo som har P2 kameraer også ut kort.

5. Dfish

Dfish Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takk for tips. Ja, "e-series" er rimeligere enn de gamle kortene, men det koster fortsatt.

6. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Ser B&H Photo har priset 64 GB A og E series nesten likt nå, ca. 6000 kr og 5500 kr, Scandinavian Photo har bare E series kortene til 6000 kr. Prisene er eks. 25% moms.

Dfish: Har forresten 32 GB her i Bergen til leie :)

Del denne siden