logo prog...

En tråd i 'Programvare' startet av erdnis, 21 Des 2004.

1. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hei,
    jeg har tenkt til å lage noen logoer, men har ikke noen bra programmer. er det noen som vet om noen bra programmer for å lage logoer og sånt ikke noe dyrt helst noe gratis! :D

takk på forhånd!!! :D

2. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg går utfra at du leter etter et bildebehandlingsprogram, så er det sannsynligvis Adobe Photoshop som er blant de beste. Det fins mange forskjellige tegneprogram.

Men det fins også papir og blyant som du kan tegne før du fører inn data ;)

3. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Photoshop er ganske dyrt. Photoshop elements derimot koster ikke all verden!

4. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det noen som vet hvor man kan få et gratis logoprogram??
    Enten laste ned eller no sånt. Skulle gjerne hatt et selv skjønner dere.

Nyskjerrigper!!

5. viciousvideos

viciousvideos Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    så synd at Suprnova er lagt ned da :lol:

6. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  7. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja... det var kjempedumt :cry:

8. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    har selv photoshop, og jeg synes det er ett program som er vert pengene :D

9. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, du kan gjøre omtrent det samme med Paint Shop Pro til en sjettedel av prisen. For øvrig spurte erdnis etter billige og helst gratis programmer, så da er det ingen vits i å reklamere for et av de dyreste.

10. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    nei vel, unksyld da...

11. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Rocambole:
    Når jeg prøver å laste ned test versionen av Real Draw PRO kommer det bare frem at jeg kan laste ned StickyNote 9.0! hva skal jeg gjøre for å laste ned RD PRO?

12. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det var ikke noe problem for en måneds tid siden da jeg sist lastet den ned, men nå får ikke jeg heller tak i den. Kommer til Simtel og finner ingen RealDraw Pro. Merkverdig.

13. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er jo helt sant!

Jeg mener det er helt feil og si at PSP kan gjør omtrent det samme som PhotoShop! Synes det er et "jalla-program". Men du har rett i at erdnis spurte etter billige programmer.

Voilà!!! Elements er meget prisgunstig, og en har store muligheter!

14. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ser dei fleste anbefaler Photoshop :? Men det er jo Adobe Illustrator som blir mest brukt til å lage reklame plakater, logoer samt andre ting. Er best på å behandle skrift. Photoshop er jo eit bildebehandlings program.

15. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel du har jo selvfølgelig rett i at Illustrator er et bra program til å lage logoer i osv. (pga vektorgrafikken), men en får ikke så alt for mye for en "billig" penge. I alle fall ikke Illustrator. Men PS Elements, det får du for en billig penge!

Men det er vel ikke så veldig mange som setter sammen reklameplakater i hverken Illustrator eller Photoshop. Da kommer heller Quark Xpress, eller InDesign på banen og man setter inn objekter fra både Illustrator og Photoshop! Men da er vi over på en helt annen diskusjon enn det denne egentlig startet som!

16. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ja såg i etter kant at han ville ha noe billig. Men sida det var så mange som enbefalt PS ville eg berre sei at Illustrtator er betre til akuratt det. Veit det er eit veldig dyrt program så PSE er eit godt alternativ med tanke på pris! men skal ikkje la det gå over i ein anna diskusjon om kva som er best.

17. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    At HenrikSolberg synes Paint Shop Pro er et "jalla"-program får så være. Jeg tar utgangspunkt i at dette er et forum for amatører og anbefaler derfor programmer som er amatørvennlige såvel når det gjelder pris som vanskelighetsgrad. Men jeg har jo etter hvert registrert at dette forumet er dominert av fjortiser som tror at de allerede er eksperter og derfor må ha den samme programvaren som de profesjonelle bruker.

18. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Billigst og enkelst er nok blyant og papir.

Du eller noen du kjenner kan skanne den, deretter legger du til fargen med paint (eller hvilket som helst program)

19. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Beklager å måtte meddele det, men jeg har ikke på noe vis noe sted anbefalt den dyre utgaven av Photoshop. Jeg har anbefalt Photoshop Elements, et program som faktisk er i samme prisklasse som PaintShopPro og faktisk IKKE brukes av profesjonelle!

Jeg har tre år videregående utdanning fra Medier & Kommunikasjon og har brukt en del profesjonell programvare via skolen og selv om jeg ikke er utdannet f.eks. grafiker og kjenner alle programmene 100% ut og inn, så har jeg kjennskap til hvert programs brukervennlighet, pris og bruksområde og føler at jeg har et godt grunnlag for å kunne legge fram de meningene jeg har gjort! :?

Jeg liker ikke å bli sett på som en "fjortis" ettersom jeg faktisk er 19 og faktisk heller ikke følte meg som en fjortis når jeg selv var 14! :wink:

Det var skjennepreken, nå kan alle være glade igjen!!! :D

20. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tenkte ikke først og fremst på deg, HenrikSolberg, med uttrykket fjortis og beklager det hvis min melding ble tolket i den retningen. Mine betraktninger var høyst generelle og basert på alt det jeg har lest i dette forumet det siste året. Tvert imot anser jeg HenrikSolberg for å være en av de mer voksne her.

Del denne siden