Logolagelyst?

En tråd i 'Introer og logoer' startet av IsAma, 21 Jul 2008.

1. IsAma

IsAma Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vi holder på med et prosjekt, og skulle gjerne hatt en logo; hvis noen kunne tenke seg å lage en (gratis)?
    Vi har en eldre logo, men vi synes ikke den er bra nok.
    Åpen for alt:)

IsAma Media

2. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    det er ganske vanskelig å bare lage "noe". Du kan kanskje si noe om hva slags prosjekt det dreier seg om? har dere noen symboler eller temaer dere bruker? Hvordan ser den gamle ut osv... farger kanskje?

3. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg kunne ha prøvd på noe, men jeg vil helst ha litt mer info, slik som cmfossum sier her. Uheldigvis reiser jeg til Portugal i natt. Kunne prøvd idag.

4. IsAma

IsAma Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vel..
    Sammenheng mellom prosjekt og logo = ikke så viktig.
    Den gamle ja.. "IsAma Media" delvis håndskrevet i blått foran to personer(jenter)/"skygger" av dem, svart, med hvit bakgrunn. Hvis det var forsåelig. (Litt vanskelig å forklare) ...

Vi er også åpne for tips til eventuelt å lage selv, men det ligger ikke til rette for oss akkurat.

5. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    um... synes ikke det ga så mye mer mening egentlig.

Jeg kan helt fint smelle sammen noe greier på noen timer i kveld, men jeg orker ikke sitte å lage noe hvor jeg ikke har noen form for ledetråd...

Skal det være en blå banan, filmlinse, kulehull eller 4 nakne dverger...?

Hva ligger f.eks i navnet IsAma?

6. IsAma

IsAma Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hehe, som sagt; vi er åpen for alt!
    IsAma er oss, en slags forkortelse/blanding av navnene Iselin og Amanda :wink:

7. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vis oss et bilde av den gamle, så kan jeg også prøve meg...

8. IsAma

IsAma Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Greit, men ny logo trenger abslutt ikke ligne denne :D Tvert i mot.

9. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jaja, men greit å se noe dere har laget før da ;)

10. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    oi oi oi! såpass ja... ahahaha :) Ja greit, skal se om jeg får tid til å leke litt da.

11. IsAma

IsAma Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Så kult :) Tusen takk!

12. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Kokte sammen en liten 10 minutters logo jeg.

13. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Her er et par forslag, om du liker og vil bruke en av de si ifra. Om du vil ha noe forandring i farge eller andre småting kan jeg gjøre det og så kan dere få den i *.ai, *.pdf og *.jpg

Ta tar jeg natta!

14. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    bah... ta å la være å be om hjelp om dere faktisk ikke trenger det. Selv om det ikke er sånn super pes, så er det andre ting jeg gjerne vil bruke de 2 timene på. Om dere ikke liker, så gi tilbakemelding. Ikke bare la være å følge opp en tråd dere lager...

Det er andre gang jeg gjør noe sånt uten å få noe tilbakemelding.
    Den går litt til deg Bajazz... bruker man noe noen andre lager, så gir man tilbakemelding. Så bare at du hadde slengt inn logoen i en film du linket til her inne.

Dårlig stil folkens!

15. Jokiz

Jokiz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg kunne også trengt en liten logo, men det blir som en video.
    Jeg vil ha en murvegg i bakgrunnen, også smeller "Hessa Films" inn i veggen og du ser sprekker i den. Så kommer "Creating Magic" inn som stjernestøv under. (Her har jeg tenkt til å bruke Disney fonten).

Noen som klarer å lage en slik eller som kan fortelle meg hva jeg burde gjøre for å oppnå det i AE?

Vet at jeg må bruke shatter effecten, men vet ikke helt hvilke innstillinger jeg skal ha :S

Og cmfossum, jeg er helt enig, du burde virkelig få tilbakemelding for de logoene der. Jeg syntes alle var kule og så proffesjonelle ut, men jeg må si at jeg likte den siste best! Men fonten minte meg litt om The Sims :S

16. An10Bill

An10Bill Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Logolagelyst?

Bruker man noe som andre har laget skal man vel ikke bare gi tilbakemelding i forumet?? Etter min mening bør da vedkommende også krediteres i produksjonen - trenger ikke akkurat stå MADE BY: xxxx under logoen selvsagt,men at man i end-credits eller et annet egnet sted krediterer vedkommende for bistand til grafisk-design e.l. synes jg er på sin rimelige plass.

Jeg for min del liker helst å lage alt slikt selv, men om jeg ikke orker, gidder eller evner å få til noe fordi tiden eller kunnskapen eller kompetansen ikke strekker til, og mottar bistand fra andre for å få dette i boks, så er iallefall jeg helt klar på at vedkommende ikke bare skal motta takk og heder i forum og evt .avtalt betaling, men også krediteres i alle produksjoner hvor logo e.l brukes. Jeg for min del krediterer også personer som har bistått med hjelp til å løse produksjonstekniske problem som f.eks hvordan få til en effekt e.l - Og siden jeg ofte har funnet tips og svar på ting jeg har lurt på i andre tråder her hender det ofte jeg krediterer hele Norsk Amatørfilmforum for dette :)

Det er vel det man kan kalle normal folkeskikk.....jeg hadd også blitt gretten om jeg brukt av min fritid på å hjelpe noen og ikke engang mottok så mye som et lite takk engang....

--
    An10Bill

17. 1vershn

1vershn Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Logolagelyst?

Her har jeg laga 2 ganske like forslag til deg :D

Del denne siden