1. Anonym

Anonym Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei.
    Lurer litt på hvor jeg kan få tak i mikrofoner som kan festes på bom, og hvor jeg finner slike "pels"-vindbeskyttere som man bruker i film og TV-produksjoner... Kanskje litt dårlig forklart men...
    Takk for alle svar:D

2. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Lyd

Rødes NTG-mikrofoner er ganske gode, og skaffer du deg en shock mount til dem kan du feste de på bom. Den billigste NTG-mikrofonen koster rundt 2000. Skal du ha deadcat (vindbeskytter), tror jeg de koster rundt 500. Sennheiser lager også ganske mange gode mikrofoner for bom.

3. Jamie 'Zenjay' Robb

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Lyd

Jeg har fått muligheten til å leke meg med mange mikrofoner i løpet av de 8 siste mnd (studerer hos Vancouver Film School i Vancouver). Jeg voucher for Sennheiser ME66 som "standard" for shotgun mics. Er selvfølgelig mange mikrofoner som egner seg like bra, men denne fungerer veldig fint på film sett og for field recording.

Nå skal det sies at alle mikrofoner er forskjellige og har sine bruksområder. Det er opp til hver enkelt å finne ut hvordan man bruker dem.

Du får kjøpt zepplin/shock-mount og wind-sockets. Selve miccen er vel ikke mer enn 200$ så er ganske lav priset i forhold til mange andre.

Et tips er å melde seg inn her: Microphone Data - Home.
    Der vil du finne så og si alle mikrofoner med full specs, polar-patterns osv.

Håper det var til noe hjelp og at du finner ut av det :)

Lykke til!

Del denne siden