Mørkredd

En tråd i 'Reklame !' startet av TV2Danny, 16 Des 2007.

1. TV2Danny

TV2Danny Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    :arrow: Se trailer av filmen "Mørkredd" her!

2. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mye kult foto her.
    Bra klipp.
    Pene farger.
    Skuespill virket ok.

MEN, musikken.
    Er ikke den fra Åndenes Makt?

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Er det dette som er in i amatørfilmverdenen nå? Minimalistiske adjektivtitler og små mennesker som opplever skumle ting vi ikke får vite noe om i trailere som strengt tatt viser mindre enn en vanlig teaser? Små barn på hyttetur og ekle ting som skjer er nok formelen. Noe flott foto, og jeg fikk faktisk frysninger av jenta som snudde seg på slutten, uansett hvor godt jeg visste at hun skulle snu seg. Folk med ryggen til har siden Blair Witch alltid vært en ekkel greie. Ikke minst i amatørfilmer med samme preg som Blair Witch. Men når ting fungerer, så hvorfor ikke? Bruk det til det mister kraften og for evig og alltid blir stående i filmbøker som klisjeer man skal holde seg unna, sier nå jeg. Igjen, slik som i Frykt, er det mye musikken og de flotte Hollywood-lydene som gjør mesteparten. Men slik vil det alltid være på grøssere. Vi skvetter aldri av bildet, bare lyden. Er vel stort sett bare Jonathan Demme som har klart å få til en skummel scene uten grøsserklimpring. Jeg vil jo måtte se denne filmen fra et utelukkende pedagogisk perspektiv, og se hva dagens unger bedriver i sine utenomskoleaktiviteter, mens atter andre som skarrer i takt med sine fikse ideer vil kunne nyte dette fra et helt annet sett med inngangsvinkler, også inkludert papirlommetørkle og skrå, svette smil og øyne som glor. Men det ser sogar lovende ut. Fortsett med det kreative arbeidet og håp at det finnes noen egoistiske sjeler der ute som er villige til å utnytte dere, så dere kan jobbe som noe annet enn assisterende kaffefilterresirkulerere.

4. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    virka faktisk veldig spennende, noen av klippene ser knallbra ut, andre amatørmessig satt opp

5. Jay

Jay Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    siste klippet med den jenta var helt sykt, fikk frysninger
    lyd effektene og musikken var sweet!

6. drunkenM

drunkenM Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ser morro ut dette (åååå så feil ord vi bruker)
    Bra klippet + bra stemning.

Eneste som ødla litt, var at jeg ventet hele filmen på en stemme som skulle si "Åndenes makt! Søndag 21, på TV NORGE!!!!" :p

Keep'm comeing

7. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Satan jeg skvatt på det siste bildet! mindte meg om en film jeg så da noen FBI agenter skulle på en øvelsestur på en øde øy med en by brukt til trening da de blir drept en etter en.

8. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns det var god flyt i denne. Stilige og myke kameraføringer slik seg hør og bør for å bygge fundamentet om at "her er det mer enn man ser" - noe surrealistisk som folk flest nekter å tro på før de opplever det selv.

Og enda verre er det å bruke barn - det er noe creepy med sånne små mennesker og død og spøkelser og sånn..

Gleder meg til å se mer !

9. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns det var veldig fine og myke bevegelser i klippene dine, hva har du brukt for å få til det?

10. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bra trailer Danny.

Er ikke så rart at han har brukt Åndenes makt musikken, når han selv er en del av produksjonen av serien. Han driver et firma som heter "Spøkelsesjakten" som er med på å filme programmet. Du ser det på mange av klippene hehe =)

11. TV2Danny

TV2Danny Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei..og takk for overraskende mye respons (!).Når det gjelder musikken, så kan det stemme at den er brukt i "Åndenes makt" ja, den kommer opprinnelig fra et produksjonsarkiv (Darwin tror jeg)så jeg har ikke stjålet den fra TV-Norge.Men kjent eller ikke kjent-den passet bra i denne settingen syns jeg.Lydeffekter er delvis selvlaget, noe er kjøpt og noe er sponset via kontakter i filmbransjen:) filmen er klippet i Vegas, filmet m. canon xl-1 på steadicam..... ganske fornøyd med kvaliteten selv...og skuespillerne gjorde absolutt jobben sin, - resultat: kortfilm på 16 minutter,krydret med effekter og mye morro....ikke for den skvetne akkurat. legger ut flere klipp etterhvert. :)

12. TV2Danny

TV2Danny Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  13. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Om jeg kan sitere han ene gutten... "Nice!" :D

Spesielt den med bilen likte jeg godt. Ingen sjåfør, men bilen går for det. Likte godt de momentene man hopper til. Sitter og fryser nedover ryggen nå!

Er det bare WMV-filene, eller er fargene veldig matte ?

14. TV2Danny

TV2Danny Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det er nok komprimeringen av wmv-filene :p

15. TV2Danny

TV2Danny Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  16. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    http://www.imdb.com/title/tt0297284/ Mindhunters?

17. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det var det ja!

18. Geir_Aas

Geir_Aas Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    jeg ble så redd av teezern og bilklippet at jeg ikke tør se på de andre enda. Må roe meg litt ned først.

19. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dæven så myke kjøringer! Deilig å se på =) Hva slags stedycam bruker du?

20. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skal dette sendes på TV e.l? Eller er det privatprosjekt?
    Ser grusomt tøft ut, sett bort fra at det er unger i hovedrollene.

Del denne siden