Macbook Air?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Simen.Moe, 19 Jan 2012.

1. Simen.Moe

Simen.Moe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hallais!

Jeg har bare et lite spørsmål til dere her inne..
    er Macbook Air noe å bruke penger på?? Jeg tenker på redigering av film, og kanskje litt miksing innen for musikk. (Altså Studio bruk)

Sikkert et ganske dumt spørsmål, fordi man kan sikkert lese seg til dette. Det har seg jo sånn at jeg er meget ny innen for temaet, så jeg er ikke så ''flink'' til å finne ut av ting selv endå. :eek:

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Macbook Air?

Det kan gå greit, alt etter hvilke filformat du vil redigere og sånn, men det er langt fra optimalt. Da ville jeg heller kjøpt en Macbook Pro med SSD.

3. Simen.Moe

Simen.Moe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hva med en IMac då? Syntes Macbook Proen var så dyr, så tenkte jeg skulle se hvor gode de andre alternativene var. :p

4. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Til film: Alt annet enn air. ^^

5. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Stasjonære datamaskiner har nok mer futt i seg enn bærbare maskiner. Sier ikke at dette gjelder alt, men når det kommer til Macbook Air... :p

Om du først skal ha bærbar Mac til video/musikkproduksjon, ville jeg personlig gått for en MBP. En Air holder såvidt til mail og lett internettsurfing, så det å kjøre FCP og AE kan bli litt av en oppgave ^^

6. spontan

spontan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Kjøper du en god iMac minimum 2,4 dual core, 4Gb ram og bytter ut disken med en ssd så kan du havne på godt under 10.000 hvis du kjøper brukt, og dette skal dra stort sett alt i adobe cs5 .

7. jrslm

jrslm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Tar opp denne gamle tråden ihåp om at det er noe forbedring angående Macbook Air. Nye oppgraderinger har skjedd siden første post. Anbefales det forsatt å ikke bruke/kjøpe denne maskinen til film redigering?

8. vhavn

vhavn Citizen

MacBook Pro med SSD eller iMac B)

9. vhavn

vhavn Citizen

Kjøp deg en Macbook Pro med SSD om du ønsker å bruke den utenom i hjemmet ditt, men jeg tror jeg ville ha kjøpt meg en iMac senere når jeg flytter for meg selv! :)

Del denne siden