1. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tenkte at denne filtypen gikk an å åpne i Maya eller GMAX, men det funket ikke, help?

2. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Animation:Master har .mdl som navn på modelfilene

3. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror ikke Animation:Master filer er særlig kompatible med andre 3D programmer...

4. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det navnet på alle modellfilene? Har sett mange, mange spill med .mdl som modeller, kan virkelig alle disse åpnes i A:M?

5. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, desverre.

6. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok begynner da å lure på om det er det samme med 3d som med programmering f.eks, når du har complimert en kode i c++ kan den ikke åpnes i programmet igjen, er da altså blitt en .exe, .dll, etc...

Men da lurer jeg på hvordan de folka som lagde HL2 filmen fikk tak i modellene? di og har .mdl ending.. :?

7. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan jo i utgangspunktet lagre en fil med vilken endelse du vil så lenge programmet skjønner hvordan den skal lese de. .mdl = model og jeg vil tro at det er et ganske vanlig filnavn for egenproduserte modeller også. Og når det kommer til spill så antar jeg at de .mdl filene kan leses med den 3Dmotor og utviklingsprogram som er lagd spesielt for de spillene og kanskje med det 3Dprogrammet de har modellert de med. Det går sikkert an å finne ut vilke program som er brukt i utviklingen til de forskjellige spillene hvis du googler litt.. :)

8. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    for programmer og spillmotorer er .mdl bare ett lite stykke tekst. Jeg har prøvd selv å åpne en hl2 .mdl i a:m, og omvent. It'z tha phailorz. :eek:

9. Disasterpictures

Disasterpictures Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    .mdl skal kunne bli eksportert og importert i Maya. Ingen tvil, med tanke på hva programmet brukes til

10. WeedLion

WeedLion Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: .mdl ?

Har du prøvd å konvertere det til .SMD?
    Jeg er ganske sikker på st det er mulig å åpne .smd-filer i både Blender, Maya og 3DS Max, men om det ikke er det er det bare å laste ned en .smd importer.
    Jeg er 95% sikker på at det vil funke.
    For å konvertere .mdl til .smd må du bruker MDLdecompiler.
    Bare søk på Google "mdl decompiler" og du vil finne det med en gang. Kan ikke lime inn linker akuratt nå, men jeg håper det er ok likevel.

For å importere .smd, må du laste ned en plug-in. Bare søk på Google. Om du bruker Blender, søk på "smd importer blender", om du bruker Maya, søk på "smd importer maya" osv.

Jeg tror også at du kan laste ned en plug-in for både blender, Maya og 3DS Max som lar deg importere .mdl-filer.
    Bare søk på Google, "mdl importer Blender" for blender osv.

Håper dette hjelper, om det ikke er for sent. :p

Edit: Ups... Så ikke før nå at jeg er 4 og et halvt år for sent. :p

Sist redigert: 11 Okt 2010
  11. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: .mdl ?

hahaha, litt sen ja

Del denne siden